اخبار بازی

توقف تولید کنسول PS Vita در ژاپن

کنسول PS Vita

به گزارش شعبه ژاپن وب سایت رسمی پلی‌استیشن، به زودی تولید آخرین مدل‌های باقی مانده از کنسول PS Vita در بازار این کشور، یعنی دو مدل مشکی و آبی رنگ این وسیله متوقف می‌شود. شرکت سونی پیش‌تر خبر از توقف کامل تولید کنسول پلی‌استیشن ویتا در سال 2019 داده بود. همچنین تولید کنسول پلی‌استیشن 3 نیز در ماه May سال 2017 به طور کامل متوقف شد. هرچند که هنوز تاریخ دقیقی برای پایان تولید این دستگاه مشخص نشده اما با توجه به این که همین وب سایت دو ماه قبل از توقف تولید PS3 خبر از این امر داده بود، پیش بینی می‌شود تا پایان آوریل سال جاری این اتفاق برای ویتا نیز رخ دهد.

به گفته Andrew House کنسول PS Vita در خارج از ژاپن پلتفرمی از رده خارج است، بنابر این از خبر فعلی می‌توان این طور برداشت کرد که با پایان تولید ویتا در ژاپن، چرخه عمری این کنسول برای همیشه به پایان می‌رسد. در این میان، افرادی همچون کارگردان Nier: Automata خواهان جایگزینی برای PS Vita است که نشان از اهمیت کنسول‌های دستی نزد ژاپنی‌ها دارد.

کنسول PS Vita آخرین پلتفرم دستی شرکت سونی است که در دسامبر سال 2011  برای رقابت با 3DS به بازارعرضه شد اما برخلاف پیشینیان خود، یا به طور دقیق‌تر PSP، عملکرد ضعیفی داشته و با عدم حمایت سونی رو به رو شد. در حال حاضر این شرکت برنامه‌ای برای معرفی کنسول دستی جدید ندارد.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا