اخبار بازی

PlayStation VR نیازمند یک دستگاه واحد پردازشی خواهد بود

هدست واقعیت مجازی PlayStation VR به واسطه‌ی کنسول PS4 کار می‌کند اما این هدست، نیازمند یک واحد پردازشی که به اندازه کنسول Wii بوده، نیز است. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید. 

این واحد پردازشی به هر دستگاهی متصل می‌شود و در مراسم GDC امسال، سونی یک سری اطلاعات را در مورد واحد پردازشی به اشتراک گذاشت. قرار نیست که این واحد پردازشی، قدرت کنسول PS4 را افزایش دهد و در دسترس سازندگان نیز قرار نخواهد گرفت. در ادامه، آقای Chris Norden گفت: «این دستگاه، یک واحد پردازشی GPU و یا CPU اضافی نیست. حتی دستگاهی که اضافه شونده باشد و یا قدرت کنسول PS4 را ارتقا دهد نیز به شمار نمی‌رود. در واقع، به هیچ عنوان در دسترس سازندگان قرار نخواهد گرفت. کنسول PS4، به طور عالی برای اجرای بازی‌ها با قدرت 120 هرتز، سازگار است.»

او به برخی از قابلیت‌های این دستگاه واحد پردازشی اشاره کرد. یکی از این قابلیت‌ها برای هدست واقعیت مجازی VR، این است که صدای سه بعدی را در VR به وجود می‌آورد. از دیگر قابلیت این دستگاه، می‌توان به اجرای تصاویر VR بر روی دیگر نمایشگرها اشاره کرد. به دلیل این که پردازش تصاویر و ویژگی‌های بازی‌ در VR صورت می‌گیرد، عملیات انتقال تصاویر بر روی دیگر نمایشگرها از جمله تلوزیون‌ها، با افت فریم همراه است. 

دستگاه واحد پردازشی برای VR، حالت سینمایی را نیز در دسترس قرار می‌دهد. این حالت برای اجرای بازی‌هایی که متعلق به VR نیستند (بازی?‌های PS4)، مد نظر قرار گرفته است که به صورت شبیه سازی شده و در یک فضای مجازی 5 متری، بازی‌ها اجرا خواهند شد.

 

منبع

.:BigBoss:.

[URL]http://forum.bazicenter.com/thread26-post1243773/#post1243773[/URL]پوکر-بیلیارد-فوتبال-اینترنت-سریال و فیلم-موزیک-کامیک استریپ-ورزش-انیمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا