اخبار بازی

سونی استودیوی بازیسازی موبایلی Savage Game Studios را خریداری کرد

ساعاتی پیش سونی رسما اعلام کرد که استودیوی Savage Game Studios، یک شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل را خریداری کرده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

استودیوی Savage Game Studios

در چند سال اخیر استودیوهای‌های زیادی توسط سونی خریداری شده‌اند که اغلب آن‌ها بر روی ساخت بازی‌های جدید برای کنسول‌های پلی استیشن تمرکز دارند. با این وجود، برخی از این خریدها نیز با هدف گسترش دادن برند پلی استیشن در سایر بازارها انجام شدند؛ از جمله استودیوی Nixxes Software که سونی آن را با هدف پورت کردن بازی‌های پلی استیشن برای پلتفرم PC خریداری کرد

اکنون سونی ضمن راه‌اندازی بخش جدیدی به نام PlayStation Studios Mobile، از خرید یک توسعه‌دهنده بازی‌های موبایلی خبر داده است. هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن اعلام کرده که همانند برنامه‌های سونی برای انتشار بازی‌های معینی بر روی PC، تأسیس شدن بخش موبایل پلی استیشن نیز فعالیت‌های این کمپانی را در خصوص ارائه بازی‌های تک‌نفره داستان‌محور، تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

هالست در این مورد گفته: «فعالیت‌های ما در زمینه بازی‌های موبایل نیز همانند PC، به‌صورت جانبی خواهد بود. قصد داریم تا راه‌های بیشتری را فراهم آوریم تا افراد بیشتری بتوانند محتویات ما را تجربه کنند. تلاش ما بر این است تا مخاطبان جدیدی که با پلی استیشن و بازی‌های ما آشنا نیستند را جذب کنیم.»

به گفته هالست، بخش موبایل پلی استیشن کاملا از بخش کنسول مستقل خواهد بود و این بخش، به خلق بازی‌ها بر اساس IPهای تازه و قدیمی پلی استیشن خواهد پرداخت. گفته شده که استودیوی Savage Game Studios در حال حاضر بر روی یک بازی اکشن AAA لایو سرویس برای موبایل کار می‌کند. این استودیو در سال 2020 تأسیس شده و تعدادی از توسعه‌دهندگان کارکشته در عرصه بازی‌های موبایلی در آن فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا