اخبار بازیپلی استیشن 5

شایعه: جزئیات تازه‌ای از کنسول PS5 Pro لو رفت

تام هندرسون، اینسایدر شناخته‌شده صنعت بازی مدعی شده که پلی استیشن 5 پرو با نام رمز Trinity در دست ساخت است و در نوامبر سال 2024 به بازار می‌آید. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول PlayStation 5

مدتی پیش فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مایکروسافت برای عرضه یک کنسول میان‌نسلی مشابه با Xbox One X، هیچ برنامه‌ای ندارد. اما به‌نظر می‌رسد سونی استراتژی کاملا متفاوتی را در پیش گرفته، چرا که باری دیگر شایعات کنسول بهبود یافته سونی برای نسل نهم به‌گوش می‌رسند.

بر اساس گزارش جدید تام هندرسون بر روی سایت Keytogaming، پلی استیشن 5 پرو از اوایل 2022 در دست ساخت بوده و در نوامبر 2024 از راه می‌رسد. گفته شده که سونی از همین حالا مشغول برگزاری رویدادهای داخلی است تا دموی مختلفی را بر روی این کنسول نمایش دهد. طبق ادعای هندرسون، کیت توسعه PS5 Pro تا نوامبر 2023 (چهار ماه دیگر) به دست اکثر استودیوهای بازی‌سازی می‌رسد.

در ادامه گفته شده که این کنسول از حافظه رم 18 هزار با سرعت mts و همچنین 30 گروه پردازنده (30 WGP) برخوردار است. ظاهرا PS5 Pro فریم ریت بهبود یافته و ثابت بر روی رزولوشن 4K را هدف قرار می‌دهد. همچنین ری-تریسینگ تقویت‌شده و یک مود جدید پرفورمنس بر روی رزولوشن 8K نیز برخی دیگر از ویژگی‌های کنسول بین نسلی سونی محسوب می‌شوند.

این در حالی است که شایعات گذشته نیز به عرضه یک مدل جدید پلی استیشن 5 به همراه دیسک درایو قابل جداسازی اشاره داشتند. در هر صورت، موارد گفته شده فعلا در حد شایعه باقی می‌مانند چرا که سونی تاکنون هیچگونه اطلاعاتی را از PS5 Slim یا PS5 Pro تکذیب یا تأیید نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا