اخبار بازی

بازتاب موفقیت بازی انگاره

خوشبختانه این روزها به دلیل رشد صنعت بازی در ایران و علاقمندی جوانان مستعد به فعالیت در این حوزه و تولید بازی های درخور و جذاب، صحبت از بازی ایرانی و پرداختن به آن در بین علاقمندان ایرانی بیشتر و بیشتر شده است. یکی از نمونه های موفق بازی های ایرانی که تولید و عرضه ی آن نه تنها در داخل بلکه در سطح بین المللی هم برای سازنده افتخار آفرید بازی محبوب |انگاره| است. انگاره برای پلنفرم پی سی طراحی شده است این بازی مبتنی بر ریاضیات و اشکال و احجام هندسی می باشد که از بطن فرهنگ و معماری ایرانی بیرون آمده و بیانگر زیبایی ها و اصالت فرهنگ اسلامی-ایرانی میباشد. انگاره، به طور همزمان در استیم (پلتفرم بین المللی آنلاین فروش بازی های پی سی خارج از ایرن) و هیولا (بستر آنلاین عرضه ی بازی های پی سی در ایران) در دسترس علاقمندان قرار گرفت. نیم نگاهی که بیندازیم به بازخورد های این بازی در بین کاربران ایرانی، متوجه میشویم  تولید خوب ملی می تواند حرفه ای ها را هم تحت تاثیر قرار داده و در بازار زمینه ی رقابت با محصولات غیر ایرانی را هم فراهم کند.

بهروز در بخش نظرات بازی انگاره در سایت هیولا نوشته است :

این بازی تسخیر کنندست ! مثل گشت و گذار در کائنات می مونه . جبر و هندسه خلقت رو در نهایت زیبایی در قالب یک بازی پیاده کرده

.و در ادامه اضافه کرده است :

  تجربه این عنوان رو از دست ندید ، خیلی فراتر از یک بازی هست

کاربری به نام eledah هم به تعریف و تمجید از موسیقی و گرافیک بازی پرداخته اند :

-ترکیب موسیقی و گرافیک خوبی داره. در کنار همه‏ ی اینها، استفاده از عناصر معماری و فرهتگی خود ایران هم حس خوبی موقع بازی کردن میده.

کاربری با نام کاربری : sp7192 هم اضافه کرده :

-موسیقی ترکیب رنگی و ایده بازی و خلاقیت توش بی نظیره

 دانیال، احساس غرور خود را از تولید خوب ایرانی به این شکل بیان کرده :

خیلی جالبه که یه ایرانی تو خارج یه بازی می سازه که شدیدا حس آشنای ایرانی داره، بعد داخل کشور هزاران نفر بازی هایی می سازن که ذره ای حس ایرانی نداره.

از این دست نظرات مثبت و امیدوارانه درباره ی این بازی کم نیست اما در این میان بعضی ها هم به انتقاد از بازی پرداخته اند، برای نمونه کاربری به نام : Dr.rezasalajagheh درباره امکانات بازی نوشته است :

 اگر پس زمینه بازی را نقش ونگار معماری ایرانی بزارید وموسیقی های زیادی اضافه کنید عالی میشود و من دیگر حرفی برای گفتن ندارم

با نگاهی به نظرات غیر ایرانی ها در صفحه ی بازی در فروشگاه استیم هم به نظرات مثبتی بر میخوریم که بیان تعدادی از آنها ، خالی از لطف نیست :

furfur بازی را به طرفداران طرحهای هندسی پیشنهاد داده و نوشته است : برای طرفدارن طرح های هندسی، عنوانی که حتما باید تجربه شود

و یا Slasher29 نوشته :

دقیقا مثل ریاضی، این بازی قبل از اینکه مغزتون و منفجر کنه  با هنر ریاضی بهش صدمه میزنه.

کاربری هم با اشاره به سادگی بازی نوشته : ساده اما از لحاظ زیبایی شناسی و ریاضیات بسیار خوشایند.

کاربری با نام کاربری funkSlayer هم  با اشاره به فرهنگ ایرانی نوشته : این بازی به معرفی فرهنگ زیبای ایرانی کمک میکنه .و در ادامه نوشته  تشکر فراوان از تو سازنده عزیز. امیدوارم بازی های بیشتری مثل انگاره از تو ببینم.

در مجموع، نگاه گیمر ها به عنوان انگاره نگاهی مثبت و ستایش آمیز است. امیدواریم طراح بازی انگاره همچنان خلاق و هوشمند به راه تولید محتوای با ارزش و بازی ایرانی ادامه دهد و به زودی شاهد دیگر عنوان ها از سوی ایشان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا