اخبار بازی

استودیو PlatinumGames توسط مایکروسافت خریداری نخواهد شد

رئیس استودیو PlatinumGames به‌تازگی عنوان کرده‌است که این استودیو علاقه‌ای به قرار گرفتن در مجموعه Xbox Game Studios ندارد.

استودیو PlatinumGames

آقای فیل اسپنسر پیش‌تر در مورد سرمایه‌گذاری در بازار ژاپن و جذب استودیوهای ژاپنی صحبت کرده‌بود. یکی از شایعاتی که در این خصوص برای مدت‌ها به گوش می‌رسید، احتمال خرید استودیو PlatinumGames توسط شرکت Microsoft بود. اما به‌نظر می‌رسد فعلا با مسیری که استودیو پلاتینوم گیمز در آن قرار گرفته، خریداری شدن آن‌ها توسط مایکروسافت چندان محتمل نیست.

رئیس استودیو پلاتینوم گیمز یعنی آقای Atsushi Inaba در گفت و گو با VGC در خصوص این موضوع گفت: ” من شایعاتی را مبنی بر خریداری شدن استودیوی ما توسط مایکروسافت خواندم و با خود گفتم مردم در اینترنت عجیب‌ترین چیزهای ممکن را می‌خوانند! چرا که هیچ صحبتی در این خصوص انجام نشده‌است. با اینحال، ما جای مایکروسافت نیستیم و نمی‌دانیم پشت درهای آن‌ها چه اتفاقی افتاده و آیا مایکروسافت قصد انجام اینکار را داشته‌است یا خیر.”

آقای اینابا با اشاره به اهداف این استودیوی ژاپنی در مورد مستقل شدن خود ادامه داد: ما نسبت به مایکروسافت بی‌علاقه نیستیم، اما اگر رابطه ما به گونه‌ای باشد که در مسیر آن‌ها کار کنیم، احساس می‌کنم این مسئله فرصت‌های ما را کاهش می‌دهد و برعکس چیزی است که در حال انجام دادن آن هستیم. ما با هر احتمالی که به محدود شدن آزادی ما منجر شود مخالفیم.”

اینابا در پایان تلاش‌های فیل اسپنسر و مایکروسافت را برای گسترش بازاریابی در ژاپن تحسین کرده و به آن‌ها توصیه کرد که مسیر موفقیت در ژاپن، همیشه با داشتن بهترین سخت‌افزار تضمین نمی‌شود. استودیو پلاتینوم گیمز قصد دارد بازی در دست ساخت خود را که فعلا با نام Project G.G شناخته می‌شود، همانند ریمستر بازی The Wonderful 101 به‌صورت مستقل منتشر کند.

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. حالا جدای از بجثی که مطرحِ، کجای اون نمایش گیم پلی نکته مثبتی داشت که بخوایم امیدوار بشیم یا نه.
    فاجعه ای بود برا خودش، انگاری اتد کار بوده و به زور مایکرو اومدن نمایشش دادن.
    از طرف دیگه اون گیم پلی هدفی هم که در نظر داشتن هیچ جوره نمیخوره پلاتینیوم به تنهائی از پسش بربیاد.
    واقعا بهترین کار ممکن همین کنسل کردن بود، فکر کنم 2طرف کاملا راضی بودن یجورائی.

  2. حالا جدای از بجثی که مطرحِ، کجای اون نمایش گیم پلی نکته مثبتی داشت که بخوایم امیدوار بشیم یا نه.
    فاجعه ای بود برا خودش، انگاری اتد کار بوده و به زور مایکرو اومدن نمایشش دادن.
    از طرف دیگه اون گیم پلی هدفی هم که در نظر داشتن هیچ جوره نمیخوره پلاتینیوم به تنهائی از پسش بربیاد.
    واقعا بهترین کار ممکن همین کنسل کردن بود، فکر کنم 2طرف کاملا راضی بودن یجورائی.

  3. [QUOTE=”Kurt117, post: 4763596, member: 37854″]
    این دوستانی که میان به پلاتینوم تیکه میندازن :-j:-j:-j
    اینو قبلا هم گفتم، تیکه انداختن های بی پایه و اساس یجورایی تف سر بالاست. مثلا من بگم خاک بر سر naughty dog فقط بازی های سطح پایین و متوسط میسازن :-jیا Turn 10 از بدترین سازنده های ریسینگ هست و در استدیو باید تخته بشه….

    چه خوشتون بیاد چه نیاد، پلاتینوم یکی از بهترین استدیو های بازی سازی فعال هست و اینو چند بار ثابت کردن، خیلی از بهترین بازی های سبک اکشن و hack n slash توی تاریخ ساخت اینا هستن. کامیا رسما بازی بد توی کارنامش نداره 😐 چه قبل scalebound و چه بعدش، هر بازی که کارگردانش بوده عالی بوده.

    در مورد کنسل شدن scalebound هم فقط میشه گفت حیف شد، هم اینکه کامیا کارگردانش بود و هم اینکه توی مصاحبه ها خیلی در مورد این که همیشه میخواسته یه همچین بازی بسازه و …. میگفت.
    دلیل کنسل شدنش رو دقیق نمیدونیم ولی بد نیست به کارنامه پلاتینوم و مایکرو (مخصوصا توی اون سال ها ) نگاه کنیم و یجورایی میشه نتیجه گیری کرد بیشتر تقصیر کی بوده :-”
    [/QUOTE]
    خود تهیه کننده بازی میگه اگه مقصری باشه هردو طرف به یه اندازه مقصر هستن حالا چرا دارید بی دلیل تقصیرا رو گردن مایکرو میندازید الله اعلم … هر چند از نمایش های اول معلوم بود بازی چه پتانسیل خفنی داره ولی از همون نمایش اول هم آشکار بود که از نظر فنی چه فاجعه ای بود … فکر کن اولین نمایش گیمپلی بازی چه فریم ریت فاجعه ای داشت و ممکن بود تبدیل به چه آبروریزی بشه ….

  4. [QUOTE=”Fratos, post: 4763348, member: 2947″]
    توی سه سال با پول ماکرو نتونست گیم بسازه بعد دلش از دست ماکرو خونه؟ 😀 شیش میزنه یارو.
    [/QUOTE]
    جدا از اینکه کی مقصر هست یا نیست… پلاتینیوم هم کم ضرر نکرد و واقعا بعد کنسل کردن بازی کم مونده بود استدیو از هم بپاشه و تا مرز ورشکستگی رفته بودن.
    خود کامیا بعد موفقیت Nier گفته بود اگه یوکو تارو نبود الان PG ایی هم وجود نداشت!
    یکی یا دوماه هم که بخاطر فشار روانی پروژه بعد کنسل شدن رفته بود استراحت کنه:دی

    یعنی شاید مایکروسافت یک بازی از دست میداد ولی اینا نزدیک بود همه چیزشون رو از دست بدن، سر این موضوع میشه بهش حق داد که هنوزم دلش خون باشه!
    کمپانی های ژاپنی سر موضوع اعتماد بشدت تعصبی هستن، اگه تصور کنن باهاشون بد تا شده معمولا خیلی به طرف مقابل در ادامه بدبین میشن.

  5. همه استودیوها دوست دارن مستقل باشن ولی وقتی تن به خریده شدن میدن که یا پیشنهاد خیلی خوبی داشته باشن و یا وضع مالی داغون.
    این شرایط برای هر استودیویی ممکن پیش بیاد چه دوست داشته باشن یا نه، چه جزو برنامه هاشون باشه یا نه.

  6. [QUOTE=”Fratos, post: 4763206, member: 2947″]
    کنار اومدن با اورانگوتانی مثل کامیا تخصص ویژه ای میخواد که ماکرو نداره :D.
    [/QUOTE]
    کلا ایشون اعصاب معصاب نداره:دی
    سر بایونتا 1 مدیرای سگا دوست نداشتن که بایونتا عینک داشته باشه، خب کامیا هم میگه اگه عینک نداشته باشه… توی کل بازی لخت مادرزاد کرکتر اصلی رو میزارن:دی طوری شده بود مدیرای سگا به غلط کردن افتادن:دی

    حالا در بازی نهایی نه تنها عینک داشت و یکجورایی بایونتا لخت بود(چون لباسهاش در واقع موهاش بودن) بخاطر لج لج بازی اون حرف از دم برای همه شخصیت های بازی عینک گذاشته بود:))

    همین الان هم تیکه سنگینی به مایکروسافت انداخته…کلا معلومه سر جریان Scalebound هنوزم دلش خونه!:دی

  7. [QUOTE]
    ما نسبت به مایکروسافت بی‌علاقه نیستیم، اما اگر رابطه ما به گونه‌ای باشد که در مسیر آن‌ها کار کنیم، احساس می‌کنم این مسئله فرصت‌های ما را کاهش می‌دهد و برعکس چیزی است که در حال انجام دادن آن هستیم. ما با هر احتمالی که به محدود شدن آزادی ما منجر شود مخالفیم.”

    [/QUOTE]

    خریداری شدنش که محاله ولی میشه امید داشت بازی انحصاری بسازه …

  8. [QUOTE=”Legioner 2, post: 4762935, member: 152091″]
    مایکروسافت همون طوری که زمان x360 نیازی به بازار ژاپن نداشت و این بازار کوچکترین نقشی در موفقیت اون کنسول نداشت
    برای نسل بعد هم اگه قصد تکرار او موفقیت مدنظرش هست لزومی نداره بخواد هزینه ای واسه به دست اوردن بازار ژاپن بکنه
    اما اگر واقعا مدیریت مایکرو به این نتیجه رسیده که تو بازار ژاپن هم فروش داشته باشن بهترین گزینه سگاس
    که هم فوق العاده تاثیر داره و خبرش مثل مگاتن صدا میکنه
    هم با یه تیر دو نشون میزنه چون سگا علاوه بر محبوبیت زیاد تو خود ژاپن ip هاش تو غرب هم بسیار پر طرفدار
    [/QUOTE]
    البته منظور مایکروسافت از ژاپن صرفا خود ژاپن نیست:-sبیشتر میشه گفت دنبال شرق آسیاس که بازار خیلییی بزرگی داره که قطبش هم میشه گفت ژاپنه و به علاوه اینکه بازی های شرقی تو غرب هم کم طرفدار ندارن و خوب میفروشن و توسعه این عناوین واسه اکس باکس لازمه
    منم با نظرت موافقم اگه مایکی میخواد تو این زمینه واقعا موفق باشه باید یه کمپانی مطرح بخره که هم تو غرب و هم تو شرق محبوبیت داشته باشه که واسش هم کار سختی نیست ولی اینجا بحث توجیه اقتصادی پیش میاد و…
    به هر حال تا چند ماه دیگه بالاخره متوجه میشیم نقشه اسپنسر و تیمش واسه ژاپن چیه

  9. [QUOTE=”Z-fan, post: 4762936, member: 97953″]
    اصن هدف بازار ژاپن نیست آخه… بلکه مخاطب عظیم بازی های ژاپنی خارج از اون منطقه است 😀
    اتفاقا یه عامل موفقیت XB360 قوی تر شدن کاتالوگ بازی های ژاپنیش نسبت به نسل قبلیش بود، یادتون رفته چه سری بازی های گنده ای اون نسل دیگه انحصاری PS نموندن!
    این که یه بازار گنده هست و مایکروسافت بذاره همین جوری دستی دستی نینتندو و سونی اینا رو بکشونن سمت خودشون چون “ما بازار خودمون بس مونه” خیلی ساده انگارانه است.
    [/QUOTE]

    نه ساده انگارانه نیس
    هممون میدونیم بازار ژاپن کلا با تمام دنیا تفاوت داره
    و بخش عمده ای از ژاپنی ها به خاطر فرهنگی که دارن خیلی سخت از یه برند غیر ژاپنی استقبال میکنن
    خب چرا باید مایکرو بخواد روی چیزی متمرکز بش که نتیجش یه جورایی از قبل معلومه

    ولی اگه به هردلیلی میخواد ورود کنه به بازار ژاپن
    پس باید خیلی سفت و سخت وارد بش که یکی از اونا میتونه خرید سگا باش

  10. مایکروسافت همون طوری که زمان x360 نیازی به بازار ژاپن نداشت و این بازار کوچکترین نقشی در موفقیت اون کنسول نداشت
    برای نسل بعد هم اگه قصد تکرار او موفقیت مدنظرش هست لزومی نداره بخواد هزینه ای واسه به دست اوردن بازار ژاپن بکنه
    اما اگر واقعا مدیریت مایکرو به این نتیجه رسیده که تو بازار ژاپن هم فروش داشته باشن بهترین گزینه سگاس
    که هم فوق العاده تاثیر داره و خبرش مثل مگاتن صدا میکنه
    هم با یه تیر دو نشون میزنه چون سگا علاوه بر محبوبیت زیاد تو خود ژاپن ip هاش تو غرب هم بسیار پر طرفدار

  11. [QUOTE=”The End Of Ps, post: 4762843, member: 78136″]
    عجب تیتری 😀 تا اینجا خوندم …
    “استودیو PlatinumGames توسط مایکروسافت خریداری”
    یه لحظه اپلاسیون شدم :))
    تا اومدم اون “نخواهد شد” رو ببینم علی ونوم رو تصور کردم که داره همرو با شاتگان میزنه
    [/QUOTE]
    [QUOTE=”Arima Kishou, post: 4762844, member: 110377″]
    واقعا عجب تیتری گذاشتن:))
    [/QUOTE]
    [QUOTE=”( Layken ), post: 4762850, member: 42022″]
    تیترو که دیدم تا آخر نتونستم بخونم و علی ونوم مثل شبه جلوم ظاهر شد 😀
    [/QUOTE]
    آقا من واقعا قصد خاصی نداشتم موقع نوشتن همچین چیزی، ولی حق با شماست الان که دوباره خودم خوندم متوجه شدم ممکنه تو نگاه اول یه جوری باشه. 😀

  12. [QUOTE=”The End Of Ps, post: 4762843, member: 78136″]
    عجب تیتری 😀 تا اینجا خوندم …
    “استودیو PlatinumGames توسط مایکروسافت خریداری”
    یه لحظه اپلاسیون شدم :))
    تا اومدم اون “نخواهد شد” رو ببینم علی ونوم رو تصور کردم که داره همرو با شاتگان میزنه
    [/QUOTE]
    واقعا عجب تیتری گذاشتن:))

    اینکه همچین چیزی محاله واضح بود!
    وقتی که اصلا بازی جدید کامیا رو بعنوان ناشر منتشر کنن و پول از Tencent برای ساخت بازیاشون قرض گرفتن، هیچ دلیلی وجود نداره زیر مجموعه کمپانی دیگه ایی برن:D

  13. مایکروسافت کارش تو ژاپن با یه استودیو دو استودیو اونجور که دلش میخواد راه نمیوفته
    یا باید سر کیسه رو شل کنه و یه کمپانی ژاپنی بخره حالا سگا یا هر چی. که بعید میدونم همچین اتفاقی بیوفته
    یا اینکه در قالب xgs یه بخش بنام xbox japan برقرار کنه که کلا به صورت جدا با توسعه دهندگان ژاپنی در ارتباط باشه و بازی های انحصاری تولید کنه تقریبا یه جورایی مثل نسل هفتم
    Platinum هم جزو برنامه های اصلیشون بود یه زمانی ولی خب دیگه فکر کنم کاملا بیخیالش شدن…

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا