اخبار بازیایکس باکس سری ایکس

اسپنسر: قرار بود قیمت ایکس باکس سری ایکس هفته بعد اعلام شود

طبق صحبت‌های آقای فیل اسپنسر، لیک شدن جزئیات مختلف کنسول Xbox Series X باعث شد  تا معرفی قیمت و تاریخ عرضه این کنسول یک هفته زودتر از زمان موعد صورت گیرد. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه باشید.

کنسول Xbox Series X و Xbox Series S

تیم ایکس باکس در حال پشت سر گذاشتن هفته بزرگی است. شرکت Microsoft بالاخره از کنسول شایعه شده Xbox Series S رونمایی و همچنین قیمت و تاریخ عرضه دقیق ایکس باکس سری ایکس را مشخص کرد. اما قبل از اعلام مایکروسافت، این اطلاعات از طریق منابع مختلف فاش شده و بر روی اینترنت قرار گرفته بودند. حال فیل اسپنسر، رئیس برند ایکس باکس با انتشار توئیتی عنوان کرده که معرفی اصلی قرار بود در هفته آینده صورت پذیرد.

او در توئیت خود ضمن تشکر کردن از حمایت و دلگرمی طرفداران گفت: ” دیدن واکنش‌ها عالی است، واقعا بابت نحوه مدیریت معرفی از قبل آماده نشده و ناگهانی توسط تیم مفتخر هستم (قرار بود در هفته آینده باشد اما در هر صورت…).” اسپنسر توئیت خود را با ذکر اینکه بی‌صبرانه منتظر عرضه کنسول‌هاست، به‌اتمام رساند.

برای بسیاری از مشتریان، به‌طور کلی منتشر شدن اطلاعات رسمی زودتر از زمان موعود و مشخص شدن تاریخ عرضه و قیمت کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت اتفاق چندان بدی به‌شمار نمی‌رود. Xbox Series X و Xbox Series S به ترتیب با قیمت 500 و 300 دلار در تاریخ 10 نوامبر وارد بازار خواهند شد.

نوشته های مشابه

‫38 دیدگاه ها

  1. [QUOTE=”AAKH1361, post: 4846947, member: 6254″]
    نکته جالب ماجرا اینجا هست که CPU ایکس باکس سری S از CPU پلی استیشن 5 هم قویتره 😀
    تعجب میکنم چرا تو جنگ بین فن بوی ها به این نکته کلیدی توجه نمیشه 😀
    [/QUOTE]
    فن بوی عاقل کاری نمیکنه که یک نسل مضحکه ی جبهه ی مخالف بشه ?

  2. [QUOTE=”Kiami, post: 4846386, member: 54908″]
    [SIZE=5]به خدا قسم اگه شما فن بوی جماعت بدونید اصلا چی میخونید و چی مینویسید[/SIZE] 😀 این دوستمون گفتن من نمیفهمم چه فرقی بین استودیو فرست پارتی با ترد پارتی هست . بنده هم کاملا ساده توضیح دادم استودیو فرست پارتی دستش کاملا بازه که بر مبنای سخت افزار و قدرت یک پلتفرم خاص برنامه نویسی و بازیسازی انجام بده . ولی استودیو تردپارتی این کارو نمیکنه .در نتیجه بیشترین استفاده از قدرت یک کنسول رو بهترین شرکت های فرست پارتی میتونن انجام بدن . اتفاقی که توی یه کنسولی مثلps3 و ps4 به وضوح دیده شده و بیشترین استفاده از قدرتش رو شرکت های فرست پارتی سونی کردن. یا حتی برای x360 وقتی یه شرکتی مثل اپیک انحصارا از قدرت این کنسول برای ساخت سری GEow استفاده کرد و هزاران مثال دیگه. در نتیجه وقتی یه شرکت میاد دو تا پلتفرم با اختلاف قدرتی زیاد معرفی میکنه این برای استودیو های فرست پارتی و انحصاری ساز ها که باید حواسشون به اجرای بازی روی هر دو پلتفرم باشه درد سر ساز میشه . درد سر به این معنی که دیگه نمیشه رو 12 ترافلاپس مانور داد . تنها استفادش خلاصه میشه به فریم و رزولوشن بهتر . نه مدل و ابجکتیو و polygen و هزار تا چیز دیگه که بر اساس 12 ترافلاپس میتونست ساخته بشه و با وجود این کنسول 4 ترافلاپسی باید رعایت کنن و دیگه نمیشه .حالا شما نشستی لیست کردی یه سری ترد پارتی که خوبن ؟ :D[B][SIZE=5]خوب چیکار کنم ؟ همشون عالین دمشون گرم . چه ربطی به حرف من داشت ؟[/SIZE][/B]
    [/QUOTE]
    :Arrowd::Arrowd:
    [QUOTE=”Kiami, post: 4846293, member: 54908″]
    p.s : [SIZE=5]راجع به تفاوت گرافیک بازی های firstparty هم نیازی به توضیح من نیست. [/SIZE][SIZE=6]۲ نسل کامل که بهترین گرافیک کنسولی رو در بازی های firstparty شاهد هستیم و تفاوتش کاملا ملموسه[/SIZE] . در نهایت صحبت هایی که راجع به اعداد و … کردید مناسب برای تاپیک vs و فن هایی که دنبال مسخره بازی هستن بود . تشریف بیارید اونور من اینجا علاقه ای به بحث مسخره بازی و فان ندارم :)نوستارداموس و اینا لازم نیست باشیم . تعصب الکی نداشته باشیم کافیه 🙂
    [/QUOTE]
    #بامبول

  3. گفتنی ها رو دوستان گفتن
    فقط برای اینکه از اینی که هست ساده تر بشه
    یک بازی در دنیای پی سی روی هزار و یک جور کانفیگ مختلف اجرا میشه یکی از دلایل مهمش وجود تنظیمات بسیار زیاد گرافیکیه مخصوصا رزولوشن که توان بالایی رو طلب می کنه
    آیا اون سیستم با کانفیگ هیولا مشکلی برای اون سیستم با کانفیگ حداقلی ایجاد می کنه؟آیا بازی روی این دو تا سیستم متفاوته؟
    جواب هر دو سوال خیر هستش.این ماجرا برای S|X هم صادقه.حالا ما اینجا با نوعی کانفیگ طرف هستیم که تفاوت در رزولوشن و حداکثر فریم ریته
    [SPOILER][QUOTE=”Kiami, post: 4846222, member: 54908″]
    وقتی مایکروسافت استودیو [COLOR=rgb(184, 49, 47)]میخواد ابجکت و polygen و… طراحی کنه برای یک پلتفرم تعداد ترافلاپس و میزان رم در اون طراحی تاثیری نداره ؟[/COLOR] و نباید جوری طراحی بشه که[COLOR=rgb(184, 49, 47)] کنسول ضعیفتر مایکرو هم توان اجراش رو داشته باشه [/COLOR]؟ 🙂 یعنی یه ابجکت و چندضلعی و لول دیزاین خفن که بر اساس کنسول ۱۲ ترافلاپسی و رم قوی تر طراحی شده[COLOR=rgb(184, 49, 47)] فقط به واسطه فریم و رزولوشن کمتر روی کنسول ضعیف تر اجرا میشه یا باید خیلی چیزای دیگه هم‌تغییر کنه ؟[/COLOR] قبل از این که رگ تعصبت بزنه بیرون رو این چیزا فکر کن !
    [/QUOTE]
    =))=))=))=))=))=))[/SPOILER]

  4. [QUOTE=”Kiami, post: 4846397, member: 54908″]
    حداقل یه نفر به عنوان یه فن بوی مایکروسافت ولی با دانش بازیسازی 😀 بیاد اینجا برای دوستان توضیح بده وقتی فلان شرکت فرست پارتی میخواد مثلا یه بخش از مرحله یک گیم رو از نظر لول دیزاین ، مقدار ، میزان و مدل ابجکت ها ، تعداد polygen ها و هزار تا چیز دیگه انحصاری برای یک پلتفرم با پردازنده گرافیکی با قدرت ۱۲ ترافلاپس و ۵۲ واحد محاسباتی (CU) با فرکانس 1.825 GHz به علاوه 16 گیگابایت رم بسازه و قرار باشه فقط روی اون اجرا بشه .قضیش خیلی فرق میکنه تا این که بخوان همون مرحله رو یه کنسول دیگه با پردازنده گرافیکی با قدرت 4 ترافلاپس و 20 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس 1.55 گیگاهرتز به علاوه رم 10 گیگ هم اجرا بشه ! جدای از تغییر در فریم ریت و رزولوشن کلی نکات دیگه هم تغییر خواهد کرد .

    p.s : اخرین کامنتم در این رابطه بود گذر زمان مشخص میکنه کی درست گفته 🙂
    [/QUOTE]
    دانش بازی بازی که چه عرض کنم دو دو تا چهار تا :
    اول ، لول دیزاین چه ربطی داره به gpu؟ شما دو تا باکس بنداز اونجا تکسچر نداشته باشه .
    دوم ، “مقدار ، میزان و مدل ابجکت ها ، تعداد polygen ها و هزار تا چیز دیگه” در یک رزولوشن خاص اول محاسبه و سپس رندر میشه. بخش محاسبات و هوش مصنوعی و غیره با cpu هست و از این نظر که مشکلی نیست. در مورد رندر، اولا رسما اعلام شد vrs و تمام قابلیت های این نسل ساپورت میشه پس یعنی فرقی از نظر تعداد پلیگان و اینا نداریم . غیر از این دوست عزیز شما رندر 1080 رو با 4k یکی می دونی ؟ کاری نداره یه pc بردار یک بازی 4k رو بزار روی 1080 فریم ریتش رو با هم چک کن، متوجه می شی.
    سوم، در مورد رم که هزار بار توضیح دادن هشتاد درصد رم رو تکسچر ها اشغال می کنه و تکسچر با کیفیت 1080 و 4k طبیعتا فرق می کنه سایز اش. شما فیلم 1080 و 4k که دانلود می کنی دقت نکردی که سایزش فرق داره؟ یعنی واقعا باید این طوری مثال بزنم ؟!!!
    چهارم،
    دوست عزیزم شما خب ps حال می کنی ps بگیر. کسی جلو کسی رو نگرفته. بحث هم دوست داری، خب تاپیک vs برو بحث کن. باقی تاپیک ها رو خراب نکنید لطفا.

  5. [QUOTE=”hercule-poirot, post: 4846434, member: 10915″]
    دانش بازیسازی :

    [ATTACH]164764[/ATTACH]
    [/QUOTE]

    شما خود سرنی رو هم بیار برای ایشون توضیح بدن بازهم در برابر فهمیدن یک موضوع ساده مقاوت میکنند …
    بعد سال ها پی سی گیمر بودن وقتی میبینم همچین موضوعی بین کنسول ها بحثش میشه واقعا تعجب میکنم …
    قبلا براشون این RDR2 و … مثال زدم …
    [ATTACH type=”full”]164769[/ATTACH]

    [ATTACH type=”full” width=”519px”]164770[/ATTACH][ATTACH type=”full” width=”517px”]164771[/ATTACH]

  6. درس امروز تاپیک:
    چگونه با یادگیری لغت “پالیگان” و بیان مسلسل وار مشخصات سخت افزاری کنسول به این نتیجه برسیم که در زمسنه بازی‌سازی آدم با دانشی هستیم.

    هرچند سابقه یه سری رو تو فروم دنبال کنی میبینی اصولا اطلاعاتشون سطحی تر از چیزیه که بخواد مخاطب بحث جدی قرار بگیره. 😀

  7. [QUOTE=”Kiami, post: 4846397, member: 54908″]
    حداقل یه نفر به عنوان یه فن بوی مایکروسافت ولی با دانش بازیسازی 😀 بیاد اینجا برای دوستان توضیح بده وقتی فلان شرکت فرست پارتی میخواد مثلا یه بخش از مرحله یک گیم رو از نظر لول دیزاین ، مقدار ، میزان و مدل ابجکت ها ، تعداد polygen ها و هزار تا چیز دیگه انحصاری برای یک پلتفرم با پردازنده گرافیکی با قدرت ۱۲ ترافلاپس و ۵۲ واحد محاسباتی (CU) با فرکانس 1.825 GHz به علاوه 16 گیگابایت رم بسازه و قرار باشه فقط روی اون اجرا بشه .قضیش خیلی فرق میکنه تا این که بخوان همون مرحله رو یه کنسول دیگه با پردازنده گرافیکی با قدرت 4 ترافلاپس و 20 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس 1.55 گیگاهرتز به علاوه رم 10 گیگ هم اجرا بشه ! جدای از تغییر در فریم ریت و رزولوشن کلی نکات دیگه هم تغییر خواهد کرد .

    p.s : اخرین کامنتم در این رابطه بود گذر زمان مشخص میکنه کی درست گفته 🙂
    [/QUOTE]
    یه مقدار کنجکاو هستم سابقه شما رو در امر بازیسازی علی الخصوص برنامه نویسی گرافیکی و بهینه سازی بدونم بزرگوار :-”
    و همچنین منابعی که داری بهشون استناد می کنی برای حرفات…

  8. حداقل یه نفر به عنوان یه فن بوی مایکروسافت ولی با دانش بازیسازی 😀 بیاد اینجا برای دوستان توضیح بده وقتی فلان شرکت فرست پارتی میخواد مثلا یه بخش از مرحله یک گیم رو از نظر لول دیزاین ، مقدار ، میزان و مدل ابجکت ها ، تعداد polygen ها و هزار تا چیز دیگه انحصاری برای یک پلتفرم با پردازنده گرافیکی با قدرت ۱۲ ترافلاپس و ۵۲ واحد محاسباتی (CU) با فرکانس 1.825 GHz به علاوه 16 گیگابایت رم بسازه و قرار باشه فقط روی اون اجرا بشه .قضیش خیلی فرق میکنه تا این که بخوان همون مرحله رو یه کنسول دیگه با پردازنده گرافیکی با قدرت 4 ترافلاپس و 20 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس 1.55 گیگاهرتز به علاوه رم 10 گیگ هم اجرا بشه ! جدای از تغییر در فریم ریت و رزولوشن کلی نکات دیگه هم تغییر خواهد کرد .

    p.s : اخرین کامنتم در این رابطه بود گذر زمان مشخص میکنه کی درست گفته 🙂

  9. [QUOTE=”Kiami, post: 4846386, member: 54908″]
    به خدا قسم اگه شما فن بوی جماعت بدونید اصلا چی میخونید و چی مینویسید 😀 این دوستمون گفتن من نمیفهمم چه فرقی بین استودیو فرست پارتی با ترد پارتی هست . بنده هم کاملا ساده توضیح دادم استودیو فرست پارتی دستش کاملا بازه که بر مبنای سخت افزار و قدرت یک پلتفرم خاص برنامه نویسی و بازیسازی انجام بده . ولی استودیو تردپارتی این کارو نمیکنه .
    در نتیجه بیشترین استفاده از قدرت یک کنسول رو بهترین شرکت های فرست پارتی میتونن انجام بدن . اتفاقی که توی یه کنسولی مثلps3 و ps4 به وضوح دیده شده و بیشترین استفاده از قدرتش رو شرکت های فرست پارتی سونی کردن. یا حتی برای x360 وقتی یه شرکتی مثل اپیک انحصارا از قدرت این کنسول برای ساخت سری GEow استفاده کرد و هزاران مثال دیگه. در نتیجه وقتی یه شرکت میاد دو تا پلتفرم با اختلاف قدرتی زیاد معرفی میکنه این برای استودیو های فرست پارتی و انحصاری ساز ها که باید حواسشون به اجرای بازی روی هر دو پلتفرم باشه درد سر ساز میشه . درد سر به این معنی که دیگه نمیشه رو 12 ترافلاپس مانور داد . تنها استفادش خلاصه میشه به فریم و رزولوشن بهتر . نه مدل و ابجکتیو و polygen و هزار تا چیز دیگه که بر اساس 12 ترافلاپس میتونست ساخته بشه و با وجود این کنسول 4 ترافلاپسی باید رعایت کنن و دیگه نمیشه .حالا شما نشستی لیست کردی یه سری ترد پارتی که خوبن ؟ 😀 خوب چیکار کنم ؟ همشون عالین دمشون گرم . چه ربطی به حرف من داشت ؟
    [/QUOTE]
    بازیای مایکروسافت که رو pc هم می اومده پس تا حالا از قدرت کنسولای مایکروسافت استفاده نشده!

  10. واقعا کانسپت مشکلی نیست. استاندارد نسل ۹ 4k. کنسول SX قرار اکثر بازی هاشو 4k اجرا کنه. با توجه به اینکه خیلی ها هنوز tv 1080 دارن و image quality واسشون مهم نیست، یه آپشن به نام SS ه با قیمت ارزونتر هم ارائه شده. قطعاتی که انتخاب شده مشخصا قدرتمند هستند که بازی که رو SX داره 4K اجرا می کنه رو ۱۰۸۰ ران کنه. یه مقدار overhead هم در نظر گرفتند که اگه رزلوشن تو عنوانی رو SX مثلا 1800p اجرا شد باز هم SS قدرت ران کردن رو ۱۰۸۰ رو داشته باشه. دولوپر چه فرست پارتی باشه چه tp همین موضوع واسش صادقه.
    با توجه به این که ما رو PS4 (به عنوان قدرتمندترین کنسول لانچ نسل ۸) کمتر بازی داشتیم که رزلوشنش کمتر از 1080p (رزلوشن استاندارد نسل ۸) باشه، اکثر بازی ها رو SX قرار 4k ران شن‌.

  11. [QUOTE=”kayne, post: 4846352, member: 31838″]
    خب شما که سابقه و اطلاعاتت زیاده این عناوینی که لیست میکنم رو وان ایکس حتما یه تستی بزن Control ، star wars jedi fallen order ، battlefield v ، metro exodus ، red dead redemption 2 مخصوصا (RDR2)
    —————
    [ATTACH]164733[/ATTACH]

    ————–
    البته حقم داری وقتی سونی قبل رلیز ps4 pro صبح تا شب دم از 4k میزد ولی تو عمل عناوین TP که هیچ حتی FPـهاتونم 1440p اجرا میشد مشخصا منم جای شما بودم گرافیک مولتی ها رو ندید میگرفتم؛ حالا بخش ناامید کننده ماجرا میدونی چیه؟ اینکه نسل بعد هم مجبورید گرافیک عناوین third party رو ندید بگیرید چون 90 درصد بازی هایی که در طول یه نسل رلیز میشن رو عناوین third party تشکیل میدن و دوباره قرار رو سری ایکس با کیفیت بالاتری اجرا بشن.

    پ.ن: پیشاپیش گرافیکcyberpunk 2077 هم ندید بگیر.
    [/QUOTE]
    به خدا قسم اگه شما فن بوی جماعت بدونید اصلا چی میخونید و چی مینویسید 😀 این دوستمون گفتن من نمیفهمم چه فرقی بین استودیو فرست پارتی با ترد پارتی هست . بنده هم کاملا ساده توضیح دادم استودیو فرست پارتی دستش کاملا بازه که بر مبنای سخت افزار و قدرت یک پلتفرم خاص برنامه نویسی و بازیسازی انجام بده . ولی استودیو تردپارتی این کارو نمیکنه .
    در نتیجه بیشترین استفاده از قدرت یک کنسول رو بهترین شرکت های فرست پارتی میتونن انجام بدن . اتفاقی که توی یه کنسولی مثلps3 و ps4 به وضوح دیده شده و بیشترین استفاده از قدرتش رو شرکت های فرست پارتی سونی کردن. یا حتی برای x360 وقتی یه شرکتی مثل اپیک انحصارا از قدرت این کنسول برای ساخت سری GEow استفاده کرد و هزاران مثال دیگه. در نتیجه وقتی یه شرکت میاد دو تا پلتفرم با اختلاف قدرتی زیاد معرفی میکنه این برای استودیو های فرست پارتی و انحصاری ساز ها که باید حواسشون به اجرای بازی روی هر دو پلتفرم باشه درد سر ساز میشه . درد سر به این معنی که دیگه نمیشه رو 12 ترافلاپس مانور داد . تنها استفادش خلاصه میشه به فریم و رزولوشن بهتر . نه مدل و ابجکتیو و polygen و هزار تا چیز دیگه که بر اساس 12 ترافلاپس میتونست ساخته بشه و با وجود این کنسول 4 ترافلاپسی باید رعایت کنن و دیگه نمیشه .حالا شما نشستی لیست کردی یه سری ترد پارتی که خوبن ؟ 😀 خوب چیکار کنم ؟ همشون عالین دمشون گرم . چه ربطی به حرف من داشت ؟

  12. [QUOTE=”Kiami, post: 4846302, member: 54908″]
    من نوشتم یا سابقتون کمه یا اطلاعاتتون و هنوزم میگم از این دو حالت خارج نیست که کسی فرق مدل بازیسازی یه شرکت firstparty رو با third party ندونه 🙂
    [/QUOTE]
    خب شما که سابقه و اطلاعاتت زیاده این عناوینی که لیست میکنم رو وان ایکس حتما یه تستی بزن Control ، star wars jedi fallen order ، battlefield v ، metro exodus ، red dead redemption 2 مخصوصا (RDR2)
    —————
    [ATTACH]164733[/ATTACH]

    ————–
    البته حقم داری وقتی سونی قبل رلیز ps4 pro صبح تا شب دم از 4k میزد ولی تو عمل عناوین TP که هیچ حتی FPـهاتونم 1440p اجرا میشد مشخصا منم جای شما بودم گرافیک مولتی ها رو ندید میگرفتم؛ حالا بخش ناامید کننده ماجرا میدونی چیه؟ اینکه نسل بعد هم مجبورید گرافیک عناوین third party رو ندید بگیرید چون 90 درصد بازی هایی که در طول یه نسل رلیز میشن رو عناوین third party تشکیل میدن و دوباره قرار رو سری ایکس با کیفیت بالاتری اجرا بشن.

    پ.ن: پیشاپیش گرافیکcyberpunk 2077 هم ندید بگیر.

  13. [QUOTE=”smoker, post: 4846299, member: 74265″]
    نه باو من سابقه گیمریم به قدری نیست که بیام تو تاپیک vs .
    طبیعتا اشتباه از من بوده برای جواب دادن و شرکت کردن تو این بحثای big brain.

    اقا درست میگه دیگه من باید اولش که گیمینگو شروع میکردم خودمو بیمه میکردم.
    [/QUOTE]
    من نوشتم یا سابقتون کمه یا اطلاعاتتون و هنوزم میگم از این دو حالت خارج نیست که کسی فرق مدل بازیسازی یه شرکت firstparty رو با third party ندونه 🙂

  14. [QUOTE=”Kiami, post: 4846293, member: 54908″]
    علتش بر میگرده یا به سابقه کم گیمریتون یا به اطلاعات کمتون ولی من در حد توان و حوصله این تاپیک براتون توضیح میدم .

    شرکت firstparty تمام تمرکز و قدرتش رو برای خلق بازی ها دقیقا بر اساس پلتفرم انحصاری اون شرکت میذاره . در نتیجه ویژگی هایی مثل قدرت ۱۲ ترافلاپسی کنسول مایکروسافت یا مثلا ماجرای هارد ssd سونی که ادعا میکردن یه هارد اسمبل شده و خاص هست بیشترین نمود و تاثیرش رو در بازی های firstparty خواهد گذاشت . چیزی که تا قبل از این به کرات شنیدیم و هممون از قبل تجربش کردیم .
    چون اساسا شرکت third party به جای توجه به ویژگی یک کنسول خاص بر اساس میانگین قدرت پلتفرم ها لول دیزاین و polygen و ابجکتیو و … رو طراحی میکنه و نهایتا فریم و رزولوشن بهترو واسه کنسول قوی تر اضافه میکنه . چون نمیتونه تمرکز کنه مثلا روی هارد ps4 و بگه فلان لول دیزاین رو طراحی میکنم . یا تمرکزش رو بذاره روی ۱۲ ترافلاپس مایکرو و بگه فلان تعداد polygen اضافه میکنم و … و بعد خلل ایجاد بشه توی کارش .

    حالا که تفاوت شرکت first party و نوع عملکردش رو درک کردید 🙂 راحت تر میتونید متوجه بشید که چرا یه کنسول ضعیف تر بازیساز رو مجبور میکنه نتونه خیلی چیزهارو بسازه . چون باید یه نگاهش به پلتفرم دیگه که شرکت بهش تعهد داره باشه .

    p.s : راجع به تفاوت گرافیک بازی های firstparty هم نیازی به توضیح من نیست. ۲ نسل کامل که بهترین گرافیک کنسولی رو در بازی های firstparty شاهد هستیم و تفاوتش کاملا ملموسه . در نهایت صحبت هایی که راجع به اعداد و … کردید مناسب برای تاپیک vs و فن هایی که دنبال مسخره بازی هستن بود . تشریف بیارید اونور من اینجا علاقه ای به بحث مسخره بازی و فان ندارم :)نوستارداموس و اینا لازم نیست باشیم . تعصب الکی نداشته باشیم کافیه 🙂

    موفق باشیم
    [/QUOTE]
    نه باو من سابقه گیمریم به قدری نیست که بیام تو تاپیک vs .
    طبیعتا اشتباه از من بوده برای جواب دادن و شرکت کردن تو این بحثای big brain.

    [QUOTE=”Z-fan, post: 4846297, member: 97953″]
    علیرضا، داره میگه سابقه گیمریت کمه =))=))=))=))
    [/QUOTE]

    اقا درست میگه دیگه من باید اولش که گیمینگو شروع میکردم خودمو بیمه میکردم.

  15. [QUOTE=”smoker, post: 4846281, member: 74265″]
    من هنوزم این بحثو که ترد پارتیا اوکین ولی بره فرست پارتیا یهو کنسول ضعیفتر ملاک میشه رو متوجه نمیشم کلا.
    [/QUOTE]
    علتش بر میگرده یا به سابقه کم گیمریتون یا به اطلاعات کمتون ولی من در حد توان و حوصله این تاپیک براتون توضیح میدم .

    شرکت firstparty تمام تمرکز و قدرتش رو برای خلق بازی ها دقیقا بر اساس پلتفرم انحصاری اون شرکت میذاره . در نتیجه ویژگی هایی مثل قدرت ۱۲ ترافلاپسی کنسول مایکروسافت یا مثلا ماجرای هارد ssd سونی که ادعا میکردن یه هارد اسمبل شده و خاص هست بیشترین نمود و تاثیرش رو در بازی های firstparty خواهد گذاشت . چیزی که تا قبل از این به کرات شنیدیم و هممون از قبل تجربش کردیم .
    چون اساسا شرکت third party به جای توجه به ویژگی یک کنسول خاص بر اساس میانگین قدرت پلتفرم ها لول دیزاین و polygen و ابجکتیو و … رو طراحی میکنه و نهایتا فریم و رزولوشن بهترو واسه کنسول قوی تر اضافه میکنه . چون نمیتونه تمرکز کنه مثلا روی هارد ps4 و بگه فلان لول دیزاین رو طراحی میکنم . یا تمرکزش رو بذاره روی ۱۲ ترافلاپس مایکرو و بگه فلان تعداد polygen اضافه میکنم و … و بعد خلل ایجاد بشه توی کارش .

    حالا که تفاوت شرکت first party و نوع عملکردش رو درک کردید 🙂 راحت تر میتونید متوجه بشید که چرا یه کنسول ضعیف تر بازیساز رو مجبور میکنه نتونه خیلی چیزهارو بسازه . چون باید یه نگاهش به پلتفرم دیگه که شرکت بهش تعهد داره باشه .

    p.s : راجع به تفاوت گرافیک بازی های firstparty هم نیازی به توضیح من نیست. ۲ نسل کامل که بهترین گرافیک کنسولی رو در بازی های firstparty شاهد هستیم و تفاوتش کاملا ملموسه . در نهایت صحبت هایی که راجع به اعداد و … کردید مناسب برای تاپیک vs و فن هایی که دنبال مسخره بازی هستن بود . تشریف بیارید اونور من اینجا علاقه ای به بحث مسخره بازی و فان ندارم :)نوستارداموس و اینا لازم نیست باشیم . تعصب الکی نداشته باشیم کافیه 🙂

    p.s 2: صحبتتون راجع به هیلو و این که گرافیکش قرار بوده متوسط باشه رو ندید میگیرم 🙂

    موفق باشیم

  16. [QUOTE=”Kiami, post: 4846222, member: 54908″]
    صد بار توضیح دادم صحبت من راجع به استودیو های first party هست . مولتی ها که مشخصه باید جوری بازی رو طراحی کنن که روی همه کنسول ها اجرا بشه. و قطعا ممکنه تو یه سری بازی های مولتی فریم بهتری روی ایکس ببینیم و من بر عکس شما تعصب الکی ندارم که اینو نبینم و قبول نکنم ! ولی در مورد گیم های انحصاری :

    وقتی مایکروسافت استودیو میخواد ابجکت و polyg[COLOR=rgb(226, 80, 65)]o[/COLOR]n و… طراحی کنه برای یک پلتفرم تعداد ترافلاپس و میزان رم در اون طراحی تاثیری نداره ؟ و نباید جوری طراحی بشه که کنسول ضعیفتر مایکرو هم توان اجراش رو داشته باشه ؟ 🙂 یعنی یه ابجکت و چندضلعی و لول دیزاین خفن که بر اساس کنسول ۱۲ ترافلاپسی و رم قوی تر طراحی شده فقط به واسطه فریم و رزولوشن کمتر روی کنسول ضعیف تر اجرا میشه یا باید خیلی چیزای دیگه هم‌تغییر کنه ؟ قبل از این که رگ تعصبت بزنه بیرون رو این چیزا فکر کن !

    p.s : خوب DF گفته گرافیک بازی ها رو سری ایکس با فریم و رزولوشن خیلی بهتر اجرا میشه .مثلا 4k و ۶۰ فریم و روی این ضعیف تره ۳۰ فریم با ۱۰۸۰ و درستم میگه ولی این دقیقا ربطش به صحبت من که میگم طراحی ابجکت و گرافیک کلی بازی و … به خاطر این اختلاف ضعیف تر میشه چیه دقیقا ؟
    قرار گرافیکی در حد halo infinite که دیدیم روی جفتشون اجرا بشه با رزولوشن و فریم متفاوت . ما هم غیر از این نگفتیم ! گرافیک بازی ها میشه در حد نمایش halo دقیقا چون قرار کنسول ۴ ترافلاپسی هم اجراش کنه ! اون کنسول قوی تر هم فریم و رزولوشن بالاتر میده .همین . شما میگید این نظریه اشتباهه ؟ صبر میکنیم در ادامه نسل خواهیم دید 🙂
    [/QUOTE]
    من هنوزم این بحثو که ترد پارتیا اوکین ولی بره فرست پارتیا یهو کنسول ضعیفتر ملاک میشه رو متوجه نمیشم کلا. ترد پارتیا که از نظر گرافیکی واقعا هیچ چیزی از انحصاریا کم ندارن.
    دقت کن، بازیا رو رو هیچکدوم از اول نمیسازن. SKU سری اکس خیلی شبیهه به سری اس. هیچ شرکتی چه ترد پارتی چه فرست پارتی نمیاد پالیگان و لول دیزاین رو بره یه کنسولی عوض کنه که با یه رزولوشن کمتر و تغییرات ساده تر(سایه ها و نرخ فریمریت و….) میتونه اجراش کنه که خب اینایی که گفتم قدرت پردازش رو کاملا توجیه میکنه و کاملا هم منطقیه (رزولوشن و فریم ریت تاثییر مستقیم خیلی زیادی داره رو مقدار قدرت گرافیکی به چالش کشیده کنسول که شما میگید ربطی نداره.). تو حالت عادی انتظار اینکه تکسچرا کیفیت پایینتری داشته باشن هم کاملا منطقیه(هرچقدر رزولوشن کمتر باشه خب رزولوشن تکسچرا هم باید کمتر بشه. چه فایده ایی داره تکسچرا 4k باشن ولی نتونی ببینی اختلافشونو به خاطر رزولوشن؟) همین تکسچرا هم اصلی ترین مصرف مقدار رم کلی کنسول هست. اینم از توجیه مقدار رم کمتر.
    در رابطه با بحث اخرم که…..
    هیلو اینفینیت یه بازی میان نسلی با گرافیک کاملا متوسطه حتی با استاندارد های نسل فعلی که حتی رو خود کنسول هم نشون ندادن چطوری اجرا میشه. به نظرم خیلی نامردیه که با همچین چیزی مقایسه بشه و بگیم دلیل ریخت و قیافه بازی سری اسه. واقعا فکر میکنی نهایت گرافیکی که از سری اس میاد بیرون کمتر از چیزیه که از یه ps4 و xbox one میاد بیرون؟

    در نهایت البته با شما خیلیا بحث کردن و دلایل زیادی گفتن که شما کاملا ایگنور کردیشونو صد البته شاید شما تو زمان سفر کردید و اطلاعاتتون بیشتر از ماست و خب منم نوستراداموس نیستم که مثل شما قطعی بگم ولی تا الان کل تحلیل شما به صورت خلاصه 3 تا عدد 12 و 9 و 4 بوده ( با ارفاق یه عدد رم بوده) و به صورت کلی عکس زیر بوده:

    [ATTACH type=”full” width=”476px” alt=”164701″]164701[/ATTACH]

  17. [QUOTE=”reydge, post: 4846206, member: 76024″]
    با فرمول و منطق جنابعالی نظرت در مورد کنسولی با 9.2 ترافلاپس قدرت در مقایسه با با کنسول 12 ترلافلاپسی چیه؟به نظرت دست و پای سازنده بسته نمیشه؟

    خیلی واضحه و دوستان هم چندین روزه دارن توضیح میدن که داستان از چه قراره.ولی حالا یه عده دوست دارن در برابر فهمیدن مقاومت کنن بحثش جداست
    مقدار اختلاف ترافلاپس رم بین X و S دقیقا مقدار اختلاف توان پردازشی و رم لازم بین 4K و 1080p هست.با سی پی یو و سرعت ssd تقریبا برابر.بازی ها برای X ساخته و برای S دانگرید میشن.چطوری قرار دست و پای سازنده بسته بشه.
    [/QUOTE]
    صد بار توضیح دادم صحبت من راجع به استودیو های first party هست . مولتی ها که مشخصه باید جوری بازی رو طراحی کنن که روی همه کنسول ها اجرا بشه. و قطعا ممکنه تو یه سری بازی های مولتی فریم بهتری روی ایکس ببینیم و من بر عکس شما تعصب الکی ندارم که اینو نبینم و قبول نکنم ! ولی در مورد گیم های انحصاری :

    وقتی مایکروسافت استودیو میخواد ابجکت و polygen و… طراحی کنه برای یک پلتفرم تعداد ترافلاپس و میزان رم در اون طراحی تاثیری نداره ؟ و نباید جوری طراحی بشه که کنسول ضعیفتر مایکرو هم توان اجراش رو داشته باشه ؟ 🙂 یعنی یه ابجکت و چندضلعی و لول دیزاین خفن که بر اساس کنسول ۱۲ ترافلاپسی و رم قوی تر طراحی شده فقط به واسطه فریم و رزولوشن کمتر روی کنسول ضعیف تر اجرا میشه یا باید خیلی چیزای دیگه هم‌تغییر کنه ؟ قبل از این که رگ تعصبت بزنه بیرون رو این چیزا فکر کن !

    p.s : خوب DF گفته گرافیک بازی ها رو سری ایکس با فریم و رزولوشن خیلی بهتر اجرا میشه .مثلا 4k و ۶۰ فریم و روی این ضعیف تره ۳۰ فریم با ۱۰۸۰ و درستم میگه ولی این دقیقا ربطش به صحبت من که میگم طراحی ابجکت و گرافیک کلی بازی و … به خاطر این اختلاف ضعیف تر میشه چیه دقیقا ؟
    قرار گرافیکی در حد halo infinite که دیدیم روی جفتشون اجرا بشه با رزولوشن و فریم متفاوت . ما هم غیر از این نگفتیم ! گرافیک بازی ها میشه در حد نمایش halo دقیقا چون قرار کنسول ۴ ترافلاپسی هم اجراش کنه ! اون کنسول قوی تر هم فریم و رزولوشن بالاتر میده .همین . شما میگید این نظریه اشتباهه ؟ صبر میکنیم در ادامه نسل خواهیم دید 🙂

  18. [QUOTE=”Kiami, post: 4846184, member: 54908″]
    قراره مایکروسافت استودیو بازی رو بر اساس ۱۲ ترافلاپس طراحی کنه و یه گرافیک خفن تحویل بده و همزمان یه کاری کنه با یه دانگرید کنسول ۴ ترافلاپسی همه اون ابجکت ها و polygen ها و … رو اجرا کنه !یعنی فلان ابجکت و … خلق میشه برای کنسول ۱۲ ترافلاپسی و فقط به لطف فریم ریت همون گرافیک رو ۴ ترافلاپس اجرا میشه :)[COLOR=rgb(184, 49, 47)]اصلا و ابدا هم دست و پای سازنده بسته نمیشه[/COLOR]:)همونطور که کارت گرافیک های مختلف pc در بازار وجود دارن پس اینم ‌میشه همون 🙂
    [/QUOTE]
    با فرمول و منطق جنابعالی نظرت در مورد کنسولی با 9.2 ترافلاپس قدرت در مقایسه با کنسول 12 ترافلاپسی چیه؟به نظرت دست و پای سازنده بسته نمیشه؟

    خیلی واضحه و دوستان هم چندین روزه دارن توضیح میدن که داستان از چه قراره.ولی حالا یه عده دوست دارن در برابر فهمیدن مقاومت کنن بحثش جداست
    مقدار اختلاف ترافلاپس و رم بین X و S دقیقا مقدار اختلاف توان پردازشی و رم لازم بین 4K و 1080p هست.با سی پی یو و سرعت ssd تقریبا برابر.بازی ها برای X ساخته و برای S دانگرید میشن.چطوری قرار دست و پای سازنده بسته بشه.

  19. [QUOTE=”Kiami, post: 4846184, member: 54908″]
    قراره مایکروسافت استودیو بازی رو بر اساس ۱۲ ترافلاپس طراحی کنه و یه گرافیک خفن تحویل بده و همزمان یه کاری کنه با یه دانگرید کنسول ۴ ترافلاپسی همه اون ابجکت ها و polygen ها و … رو اجرا کنه !یعنی فلان ابجکت و … خلق میشه برای کنسول ۱۲ ترافلاپسی و فقط به لطف فریم ریت همون گرافیک رو ۴ ترافلاپس اجرا میشه 🙂 اصلا و ابدا هم دست و پای سازنده بسته نمیشه :)همونطور که کارت گرافیک های مختلف pc در بازار وجود دارن پس اینم ‌میشه همون 🙂

    [/QUOTE]

    ممنونم از دوست عزیز ، دقیقا همین چیزی که ایشون فرمودن ، از پریروز تا الان دیجیتال فاندری و چندتا سازنده دیگه این موضوع رو تایید کردند.

  20. [QUOTE=”Kiami, post: 4846184, member: 54908″]
    قراره مایکروسافت استودیو بازی رو بر اساس ۱۲ ترافلاپس طراحی کنه و یه گرافیک خفن تحویل بده و همزمان یه کاری کنه با یه دانگرید کنسول ۴ ترافلاپسی همه اون ابجکت ها و polygen ها و … رو اجرا کنه !یعنی فلان ابجکت و … خلق میشه برای کنسول ۱۲ ترافلاپسی و فقط به لطف فریم ریت همون گرافیک رو ۴ ترافلاپس اجرا میشه 🙂 اصلا و ابدا هم دست و پای سازنده بسته نمیشه :)همونطور که کارت گرافیک های مختلف pc در بازار وجود دارن پس اینم ‌میشه همون
    [/QUOTE]

    [ATTACH type=”full” align=”left”]164652[/ATTACH]

  21. [QUOTE=”Kiami, post: 4846184, member: 54908″]
    قراره مایکروسافت استودیو بازی رو بر اساس ۱۲ ترافلاپس طراحی کنه و یه گرافیک خفن تحویل بده و همزمان یه کاری کنه با یه دانگرید کنسول ۴ ترافلاپسی همه اون ابجکت ها و polygen ها و … رو اجرا کنه !یعنی فلان ابجکت و … خلق میشه برای کنسول ۱۲ ترافلاپسی و فقط به لطف فریم ریت همون گرافیک رو ۴ ترافلاپس اجرا میشه 🙂 اصلا و ابدا هم دست و پای سازنده بسته نمیشه :)همونطور که کارت گرافیک های مختلف pc در بازار وجود دارن پس اینم ‌میشه همون 🙂

    p.s : قیاس سخت افزار مشخص و محدود کنسول که تعهد اجرای ۷ ساله بازی ها رو داره با کارت گرافیک های ازاد بازار pc چه ربط ملموسی داره دقیقا !؟ geow 6 در نهایت باید جوری طراحی بشه که کنسول ۴ ترافلاپسی از پس اجراش بر بیاد . نهایتا رزولوشن و فریم بهتر واسه ایکس میشه . نه چیز بیشتری ! نسل که شروع شد و ادامه پیدا کرد مشخص میشه همه چیز و وضعیت گرافیکی بازی ها رو خواهیم دید .
    [/QUOTE]
    فکر نمیکنم دست و پای سازنده بسته بشه چون تقریبا تنها تفاوت توان گرافیکیه البته رمش هم پایینتره ولی خب با پایین اوردن رزولوشن و ضعیف تر کردن یه سری چیزا مثه کیفیت تکسچر و سایه ها و خیلی چیزای دیگه میشه همون بازی رو با فریم ثابت روی کنسول ضعیف هم اجرا کرد درست مثل تفاوت وان و وان اکس با این تفاوت که وان معمولی کنسول بدتریه به نسبت

  22. [QUOTE=”.::PUИK::., post: 4846116, member: 106915″]
    جدا 4 ترافلاپ چطوری با 12 تا تو یه نسله؟
    وسط نسل کم نیاره
    [/QUOTE]
    قراره مایکروسافت استودیو بازی رو بر اساس ۱۲ ترافلاپس طراحی کنه و یه گرافیک خفن تحویل بده و همزمان یه کاری کنه با یه دانگرید کنسول ۴ ترافلاپسی همه اون ابجکت ها و polygen ها و … رو اجرا کنه !یعنی فلان ابجکت و … خلق میشه برای کنسول ۱۲ ترافلاپسی و فقط به لطف فریم ریت همون گرافیک رو ۴ ترافلاپس اجرا میشه 🙂 اصلا و ابدا هم دست و پای سازنده بسته نمیشه :)همونطور که کارت گرافیک های مختلف pc در بازار وجود دارن پس اینم ‌میشه همون 🙂

    p.s : قیاس سخت افزار مشخص و محدود کنسول که تعهد اجرای ۷ ساله بازی ها رو داره با کارت گرافیک های ازاد بازار pc چه ربط ملموسی داره دقیقا !؟ geow 6 در نهایت باید جوری طراحی بشه که کنسول ۴ ترافلاپسی از پس اجراش بر بیاد . نهایتا رزولوشن و فریم بهتر واسه ایکس میشه . نه چیز بیشتری ! نسل که شروع شد و ادامه پیدا کرد مشخص میشه همه چیز و وضعیت گرافیکی بازی ها رو خواهیم دید .

  23. [QUOTE=”Cpt. price, post: 4845942, member: 122954″]
    طبق صحبت‌های آقای فیل اسپنسر، لیک شدن جزئیات مختلف کنسول Xbox Series X باعث شد تا معرفی قیمت و تاریخ عرضه این کنسول یک هفته زودتر از زمان موعد صورت گیرد.
    [/QUOTE]
    زودتر اعلام شده حتما اقای اسپنسر نرفته گل بچینه=((:D

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا