اخبار بازی

صحبت‌های جدید رئیس Xbox پیرامون سرویس‌های استریمی

رئیس Xbox

فیل اسپنسر رئیس Xbox به تازگی صحبت‌های جدیدی پرامون تکنولوژی استریم و سرویس استریم خودشان یعنی xCloud انجام داده است. در حالی که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ وقتی صحبت از استریم می‌شود از نقش پررنگ آن در آینده می‌گویند اما مشکلات گوگل استیدیا به عنوان اولین پلتفرم رسمی استریمی، نشان می‌دهد هنوز راه زیادی برای این گونه سیستم‌ها باقی مانده و اسپنسر هم در صحبت‌های خود با رویکردی واقع‌بینانه به آن پرداخته است.

در گفتگو با وبسایت گیم‌اینفورمر فیل اسپنسر و چندین تن از اعضای تیم xCloud درباره این سرویس به صحبت پرداختند. یکی از جوانبی که در این گفتگو تمرکز زیادی روی آن بود به لتنسی مربوط می‌شد و در همین راستا تیم xCloud از وجود مشکلات و چالش‌هایی در این زمینه ابراز آگاهی کردند. سپس اسپنسر صریحا اظهار کرد که ایشان xCloud و به طور کلی استریم را نوعی ابزار راحتی برای کسانی که امکان استفاده از آن را دارند می‌داند. رئیس Xbox این گونه گفت:

بهترین مکان و حالت برای بازی کردن، تجربه کلاسیک عناوین به صورت لوکال است. استریم، تکنولوژی مربوط به آسودگی و راحتی است. این تکنولوژی مناسب زمانی است که شما از کنسول خود دور باشید و بخواهید به تجربه بازی‌ها بپردازید.

باید توجه داشت استریم می‌تواند یک مزیت بسیار کاربردی باشد اگر اینترنت شما بتواند از پس انجام آن بربیاید و مشکلی نیز از بابت مصرف دیتا نیز وجود نداشته باشد. اما این مشکلات هم‌چنان وجود داشته و تا زمانی که حل نشود بسیاری از پلیرها نمی‌توانند به راحتی از قابلیت‌های استریم استفاده نمایند. برخلاف فیلم و موسیقی، استریم بازی‌های ویدئویی به سرعت موجب مصرف حجم قابل توجهی از دیتا می‌شود. از این رو باید منتظر تکامل بیشتر این تکنولوژی و حل شدن مشکلات رایج آن بمانیم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا