اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانپلی استیشن 4پلی استیشن 5

فیل اسپنسر در مورد انحصاری شدن بازی Call of Duty: به رابطه خود با سونی ارزش قائل هستیم

رئیس ایکس باکس می‌گوید که شرکت Microsoft به توافقات قبل از خریده شدن اکتیویژن بلیزارد احترام می‌گذارد و همچنین تمایل دارد تا سری Call of Duty را بر روی پلی استیشن نگه دارد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

تصویر Phil Spencer

پس از انتشار شوکه‌کننده‌ترین خبر هفته اخیر یعنی تصاحب شرکت Activision Blizzard توسط مایکروسافت، سوالات زیادی در خصوص نحوه مدیریت شدن بازی‌هایی مانند کال آو دیوتی به وجود آمده است. به‌طور مثال، آیا از حالا به بعد بازی‌های آینده این سری همانند دیگر عناوین فرست پارتی مایکروسافت، تنها برای ایکس باکس و PC عرضه خواهد شد؟ فیل اسپنسر با انتشار توئیتی سعی کرده تا حد کمی این مسئله را شفاف سازد.

او در توئیت خود گفته: «این هفته تماس‌های خوبی را با رؤسای سونی داشته‌ام. من به آن‌ها قصد مایکروسافت را جهت احترام گذاشتن به همه توافقات فعلی مجاور با خرید اکتیویژن بلیزارد و همچنین تمایل‌مان به نگه داشتن Call of Duty بر روی پلی استیشن، تأیید کردم. سونی بخش مهمی از صنعت ما است و ما به رابطه‌ای که با آن‌ها داریم ارزش قائل هستیم.»

البته که نحوه جمله‌بندی بیانیه اسپنسر توسط کاربران زیر ذره‌بین قرار گرفته است. عنوان بتل رویال و رایگان Call of Duty: Warzone مشخصا از روی پلتفرم پلی استیشن برداشته نخواهد شد و ممکن است اسپنسر به همین موضوع اشاره داشته باشد. اما از طرف دیگر، مایکروسافت همچنین می‌تواند نسخه‌های جدید و سالانه کال آو دیوتی را به‌طور انحصاری برای اکوسیستم ایکس باکس منتشر کند.

در هر صورت، برداشت‌های مختلفی از صحبت‌های اسپنسر وجود دارد و باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد در زمانی بین جولای 2022 الی ژوئن 2023 نهایی خواهد شد و تا قبل از آن، اکتیویژن بلیزارد به‌طور مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا