اخبار بازی

مصاحبه آقای اسپنسر با سایت GameFile

آقای فیل اسپنسر، مدیر بازی های مایکروسافت، از آینده تیم بزرگ خود در ایکس باکس خوش بین است. اما او همچنین به Game File می‌گوید که نگران رکود در تجارت است.

اسپنسر هفته گذشته در طی مصاحبه ای به GameFile، در مورد کسب و کار بازی ایکس باکس صحبت کرد، قبل از اعلام خبر عرضه چهار بازی انحصاری برای کنسول‌های رقیب و قبل از انتشار اخباری در مورد کنسول نسل بعدی اکس باکس گفت: ما در حال رشد در رایانه شخصی هستیم. سرویسهای ابری ما در حال رشد هستند. استودیویهای بازی‌سازی ما، خلاق و شگفت انگیز هستند. ما از حمایت بزرگی از طرف شرکت برخورداریم. ما باید بخشی از این صنعت در حال رشد باشیم. فکر می‌کنم این باید یک تمرکز واقعی باشد..

اسپنسر اشاره کرد که تجارت جهانی بازی های ویدیویی بزرگ است اما به سختی در حال رشد است. یکی از شرکتهای تحقیقاتی در این صنعت، Newzoo، تخمین می‌زند که درآمد صنعت بازی در سال 2023 نسبت به سال 2022 تنها 0.6 درصد افزایش داشته است. اسپنسر گفت: من فکر نمی کنم که ما به اندازه کافی بتوانیم کاری برای یافتن بازیکنان جدید انجام دهیم. بیایید کنسول ها را به عنوان یک مثال خوب انتخاب کنیم، ما 200 میلیون خریدار کنسولی داریم که بازی های کنسولی را انجام می دهند. این عدد واقعاً در پنج، شش سال گذشته تغییر نکرده است.

او با اذعان به قیمت رایج 70 دلاری بازیها، پس از نزدیک به دو دهه که قیمت بازی 60 دلار بود، افزود: ما قیمت بازی ها را افزایش دادیم. ما از کووید عبور کردیم. ما راه هایی برای بدست آوردن پول بیشتر به ازای هر بازیکن پیدا کردیم. فکر می‌کنم در نقطه‌ای به اوج می‌رسیم، و صادقانه بگویم، می‌تواند به جاهایی برود که که من طرفدارش نیستم.  راه حل این است که مشتریان جدید پیدا کنید. از طریق ارائه راه‌هایی به بازیکنانی که امروز نمی‌توانند آن بازی‌ها را بازی کنند.

سرویس ابری:

مایکروسافت در سال‌های اخیر، تلاش کرده است با استریم بازی‌های ایکس‌باکس از طریق فضای ابری روی گوشی‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و تبلت‌ها، مشتریان جدید را جذب کند و تأکیدی بر خرید کنسول به‌عنوان وسیله‌ای ضروری برای دسترسی به بازی‌های کنسولی نداشته باشد.

اسپنسر گفت، پذیرش و گسترش سرویس ابری کند بوده است، اما در نهایت در حال افزایش است. او خاطرنشان کرد: اکنون بازی از طریق فضای ابری درصد دو رقمی از کل ساعت‌های بازی شده برروی ایکس باکس را تشکیل می دهد. او گفت: زمانی بود که ما تیغه‌های [سرور] بیشتری را مستقر نمی‌کردیم زیرا عرضه بیشتری نسبت به تقاضا داشتیم.  اما اکنون این موضوع درست نیست. او گفت که رشد سرویس ابری ایکس باکس در شش ماه گذشته در بازارهایی بوده است که هرگز بازارهای کنسولی نبودند. از جمله این بازارها میتوان به تلویزیون‌ها، کروم بوک‌ها و تبلت‌های اندرویدی اشاره کرد که در حال گسترش هستند.

مایکروسافت همچنین با دو مدل از سخت‌افزار سری ایکس‌باکس خود وارد نسل کنسول‌های کنونی شد، مدل سری X با ویژگی‌های کامل با قیمت 500 دلاری و مدل 300 دلاری سری S برای خریدارانی که از بودجه‌ی کمتری برخوردار هستند. در مورد سری S، اسپنسر در سال 2020 به من گفت که انتظار دارد نسبت به طول عمر گران‌تر سری X فروش بیشتری داشته باشد. او هفته گذشته به من گفت که هنوز هم انتظار دارد که چنین باشد.

بازیهای ABK برروی Game Pass:

مایکروسافت هنوز اعلام نکرده است که Call of Duty را چه زمانی به سرویس اشتراک Game Pass خود اضافه می کند. اسپنسر گفت: هدف ما این است که مجموعه کاملی از بازی‌های ZeniMax، Activision Blizzard و Xbox Game Studios در روز اول عرضه در Game Pass قرار گیرند.

دقیقاً معنای آن برای CoD کمی مبهم است. بازی‌های Call of Duty هنوز در Game Pass موجود نیستند. مایکروسافت به طرفداران گفته است که در انجام این کار تاخیر وجود خواهد داشت. اسپنسر گفت که کارهای توسعه‌ای باید انجام شود تا راه اندازی Game Pass برای بازی های Activision Blizzard انجام شود. او گفت: ما در حال انجام کارهای پشتیبانی هستیم تا آنها را به طور همزمان روی رایانه شخصی و کنسول بیاوریم. هفته گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که Diablo IV در تاریخ 28 مارس به Game Pass خواهد آمد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا