اخبار بازی

سرویس‌های آنلاین کنسولهای 3DS و Wii U در آوریل 2024 خاموش می‌شوند

 

شرکت نینتندو قبلاً گفته بود که قصد دارد خدمات آنلاین کنسولهای 3DS و Wii U  را در اوایل ماه آوریل 2024 قطع کند. با این حال، در پیام جدیدی که در شبکه اجتماعی X ارسال شده است، تأیید کرده است که این اتفاق در 8 آوریل رخ خواهد داد.

نینتندو قبلاً فروشگاه‌های الکترونیکی هر دو سیستم را در ماه مارس 2023 تعطیل کرده بود، اما بازیکنان می‌توانستند به استفاده از خدمات آنلاین درون بازی مانند بازیهای چند نفره آنلاین و سیستم رتبه‌بندی ادامه دهند. با پایان یافتن این زمان در 8 آوریل، بازی ها فقط به صورت آفلاین قابل بازی خواهند بود. این امر به‌ویژه بر بازی‌هایی که تأکید زیادی روی بازی آنلاین دارند، مانند Splatoon در Wii U، تأثیر می‌گذارد. پس از پایان سرویس‌های آنلاین، بازیکنان همچنان می‌توانند به صورت آفلاین بازی کنند. نینتندو خاطرنشان می‌کند که Pokémon Bank و Poké Transporter همچنان عملکرد آنلاین خود را حفظ خواهند کرد. نینتندو همچنین تاکید می‌کند که این فقط به عملکرد آنلاین درون بازی مربوط می‌شود، و همچنان امکان دانلود داده‌ها و به‌روزرسانی‌ها و دانلود مجدد نرم‌افزار و DLC خریداری‌شده از فروشگاه‌های الکترونیکی 3DS و Wii U وجود خواهد داشت.

نینتندو فروشگاه‌های الکترونیکی Wii U و 3DS را در 27 مارس تعطیل کرد و تقریباً 1000 بازی الکترونیکی دیجیتالی را برای همیشه ناپدید کرد. بسته شدن همچنین به معنای پایان پشتیبانی از کنسول است. اکنون تنها بازی‌های قدیمی ارائه شده توسط نینتندو، آنهایی هستند که در برنامه‌های مختلف Switch Online موجود هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا