اخبار بازی

نینتندو نسبت به پورت PC غیر رسمی بازی Super Mario 64 واکنش نشان داد

مدتی پیش یک پورت غیر رسمی اما با کیفیت از بازی Super Mario 64 بر روی رایانه‌های شخصی منتشر شد. حال شرکت Nintendo همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسبت به این پورت اقداماتی را انجام داده‌است.

بازی Super Mario 64

بنا به گزارش TorrentFreak، وکلای نینتندو اقدامات قانونی را نسبت به حق کپی رایت و از بین بردن محتویات مربوط به پورت غیر رسمی بازی Super Mario 64 بر روی PC انجام داده‌اند. تاکنون پست‌های مربوط به این پورت در ردیت و همچنین یک ویدئوی 12 دقیقه‌ای از روی سطح اینترنت حذف شده‌اند.

این پورت که برای مدتی سر و صدای زیادی به پا کرد، در ابتدای همین ماه به‌صورت رایگان عرضه شده‌بود و از قابلیت‌های جذابی مثل Ultra-widescreen و رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کرد. همچنین کاربران این امکان را داشتند که با کنترلر اکس باکس به تجربه بازی بپردازند. بر خلاف اکثر بازی‌های Nintendo 64 که با شبیه‌سازهای مختلف بر روی PC در دسترس هستند، این پروژه با DirectX 12 و به‌صورت Native اجرا می‌شد.

طبق گزارش TorrentFreak، نینتندو با کمک شرکت Wildwood Law Group حتی برخی از نتایج جستجوهای گوگل را نیز از بین برده‌است. به هر حال، چنین چیزی شاید برای برخی طرفداران چندان هم تعجب‌آور نباشد. مدتی پس از عرضه بازی Dreams، این شرکت از سونی درخواست کرده‌بود که بازی‌های خلق‌شده مربوط به شخصیت ماریو در این عنوان را حذف کند.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا