اخبار بازی

Nick Baker: کار با GDDR5 راحت نیست

سازندگان زیادی 8 گیگابایت حافظه GDDR5 کنسول نسل بعدی سونی یعنی PlayStation 4 را تحسین کرده اند. حافظه سریعتر ظاهرا باعث می شود تا سازندگان بافت ها و گرافیک بهتری را ارائه کنند. رقیب این کنسول یعنی Xbox One نیز از 8 گیگابایت حافظه منتهی از نوع DDR3 بهره می برد.
آقای Nick Baker که بر تیم معمار Xbox One نظارت دارند معتقند که کار با GDDR5 راحت نیست و ESRAM به Xbox One تعادل درستی بین پهنای باند و مصرف برق را ارائه می کند. ایشان در مصاحبه با EuroGamer گفته اند: "برای دریافت بهترین ترکیب از کارایی و قدرت، GDDR5 کمی شما را در موقیعت دشواری قرار می دهد. ESRAM قدرت بسیار کمی را مصرف می کند و این موقعیت را به وجود خواهد آورد تا پهنای باند بیشتری را داشته باشید. شما می توانید پهنای باند را بر روی حافظه های خارجی کاهش دهید که همین مورد کاهش مصرف برق را به همراه دارد. همچنین این حافظه ارزان است و شما استطاعت بیشتری را خواهید داشت. نیروی بسیار زیادی در پس آن قرار دارد.شما حق دارید، اگر حافظه زیادی را به همراه مصرف برق کم و پهنای باند زیاد می خواهید راه های فراوانی در جلوی شما قرار ندارد."

شرکت مایکروسافت بارها تاکیید کرده است که دنبال ایجاد تعادل در Xbox One هستند و ESRAM تکاملی بر eDRAM بکار رفته در Xbox 360 می باشد و سازندگان می توانند از قدرت Xbox One بهره بیشتری ببرند. اما به طور کلی همانطور که در این نسل شاهد بودیم، بایستی یک الی دو سال صبر کنیم تا ببینیم واقعا هر دو کنسول چه توانایی هایی دارند. شما چه فکر می کنید؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا