اخبار بازی

نسخه جدیدی از سری بازی XCOM در هفته آینده عرضه خواهد شد

به‌تازگی استودیو Firaxis نسخه جدیدی از سری XCOM را معرفی کرده که قرار است در هفته آینده عرضه شود.

بازی XCOM Chimera Squad

بازی XCOM: Chimera Squad یک نسخه کاملا فرعی و مستقل از سری است که شما را در نقش مجموعه‌ای از انسان‌ها و موجودات فضایی دو رگه می‌گذارد. برای به اتمام رساندن بازی، حدود 20 ساعت زمان نیاز دارید. قیمت بازی نیز به شکل جالبی تا روز 1 مِی بر روی استیم تخفیف خورده و 10 دلار است. پس از این تاریخ، قیمت اصلی به 20 دلار تغییر خواهد یافت.

بعد از اتفاقاتی که در XCOM 2 رخ داد، جهان بازی دچار تغییرات زیادی شده‌است. خدایان شکست‌خورده زمین را ترک کرده‌اند و حال انسان‌ها و موجودات فضایی در تلاشند تا دوره جدیدی از یک هم‌زیستی صلح‌آمیز را در بین خود ایجاد کنند. اما دشمنانی وجود دارند که در سایه‌ها پرسه می‌زنند و منتظر فرصتی هستند تا این دنیای جدید را به خاک و خون بکشند. حال وظیفه Chimera Squad این است که با تهدیدهای بوجود آمده مقابله کنند.

استودیو Firaxis می‌گوید انحرافاتی که در مسیر داستان و گیمپلی بازی وجود دارند، باعث شد که قرار دادن این نسخه به‌عنوان یک تجربه جداگانه و جدید منطقی‌تر باشد: “پس از عرضه بازی XCOM 2 و افزونه War of the Chosen، تیم ما حس کرد موقعیت‌های هیجان‌انگیزی در گیمپلی وجود دارد که تاکنون به سمت آن نرفته‌ایم. ما تغییرات بزرگی را در فرمول همیشگی سری XCOM انجام داده‌ایم و بخاطر این رویکرد، قرار دادن این نسخه به‌عنوان یک نسخه فرعی منطقی‌تر از دنباله مستقیم است.”

برخلاف نسخه‌های قبلی که بازیکنان امکان نام‌گذاری سربازهای خود را داشتند، در بازی XCOM: Chimera Squad هر کدام از مأموران شما شخصیت و قابلیت‌های منحصربفرد خود را دارند که آن‌ها را از هم متمایز می‌سازد. بخش جذابی از بازی را نیز همکاری بین Classهای مختلف یاران و دشمنان تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید که تمام حرکات مأموران شما و دشمنان، بر پایه همکاری کردن شکل گرفته‌اند.

یکی از حالت‌های جالب جدیدی که به بازی اضافه شده، Breach Mode است. در این حالت، بجای اینکه جوخه شما در مسیری از پیش تعیین‌شده حرکت کند، می‌توانید دستورات مختلفی را به آن‌ها مقرر کنید. برای مثال، شما این امکان را دارید که با استفاده از قابلیت‌های Breach Skills، مسیر مأموران خود را مشخص کنید و آن‌ها را به نقطه‌ای دلخواه بفرستید و وادار به همکاری کنید.

همچنین، کشته شدن افراد نیز در نسخه جدید به شکل متفاوتی است. مأموران بجای اینکه با خالی شدن نوار سلامتی کشته شوند، وارد وضعیت وخیمی خواهند شد. تمام هم‌تیمی‌ها امکان پایدار ساختن شرایط جسمانی یار خود را دارند، اما اگر این اتفاق نیوفتد و هیچکس موفق به انجام این کار نشود، بازیکن شکست خورده و مجبور است که مجددا مرحله مورد نظر را از ابتدا شروع کند.

با اینکه میدان مبارزات تمرکز بیشتری دارند، اما هنگام تجربه XCOM: Chimera Squad باید به مرکز فرماندهی و مواردی مثل مدیریت و رسیدگی به وظایف نیز توجه کرد. استودیو Firaxis Games با قابلیت‌های مختلف مانند ساخت شخصیت‌ها، دشمنان و نقشه‌ها توسط بازیکنان و همچنین حالت جدید Breach Mode وعده تحولی جدید در نحوه انجام این بازی را داده‌است.

بازی XCOM: Chimera Squad در تاریخ 24 آپریل برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا