اخبار بازی

اطلاعات تازه‌ای از بازی Control منتشر شد

بازی Control

اخیراً استودیو Remedy خالق عناوینی همچون Quantum Break و Alan Wake از خبرنگاران وبسایت «گیم اینفورمر» دعوت به عمل آورده تا علاوه‌بر نمایش اثر جدید خود یعنی بازی Control، به برخی از سؤالات طرفداران نیز پاسخ دهد. اولین نکته‌ای که از مصاحبه می‌توان دریافت، تایید تاریخ انتشار بازی است. بنابر گفته «رمدی» این عنوان برای عرضه در تابستان درنظر گرفته شده. بر اساس اطلاعت منتشر شده در مصاحبه گیم اینفورمر با کارگردان این عنوان، «کنترل» داستان Jesse Faden را روایت می‌کند. تمام بازی درون یک ساختمان جریان دارد اما به گفته Mikael Kasurinen کارگردان این اثر، ساختمان یاد شده دائما درحال تغییر بوده و محیط‌های پیچیده و در عین حال پیوسته به یکدیگر دارد. (اشاره به وجود عناصر Metroid Vania)

Kasurinen در ادامه گفت: «کنترل یک عنوان تک‌نفره است و به هیچ وجه اثری از عناصر چندنفره در آن دیده نمی‌شود. برنامه‌هایی برای عرضه محتوای قابل دانلود (DLC) برای این بازی وجود دارد اما فعلاً درباره آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. خبری از چندین درجه سختی نخواهد بود و مراحل نیز خطی نیستند. برای ظاهر بصری بازی، از آثاری همچون فیلم کارگردان افسانه‌ای سینما، Stanley Kubrick یعنی 2001: A Space Odyssey الهام گرفته‌ایم.»

از آن‌جایی که جسی قابلیت پرواز کردن دارد، گیم اینفورمر نظر کارگردان بازی را درباره سیستم پرواز بازی Anthem می‌پرسد و وی در پاسخ چنین می‌گوید: «کنترل بازیکن روی جسی خیلی بیشتر از کارکتر اصلی در anthem خواهد بود.» از دیگر مواردی که در بازی وجود ندارند، می‌توان به New Game+ و فتومد (حداقل در هنگام عرضه) و پرداخت‌های درون برنامه‌ای اشاره داشت. با این حال، مواردی همچون شاخه مهارت‌ها و فایل‌های صوتی به عنوان محتوای collectible در بازی موجود هستند.

درکنار وجود چندین معمای مختلف که حل کردن آن‌ها زیاد دشوار نیست و تنها از شدت عجیب بودن باعث شگفتی بازیکن می‌شوند، استودیو رمدی قصد دارد از نهایت قدرت کنسول‌های Xbox one X و PlayStation 4 Pro استفاده کند. بازی Control در تابستان سال 2019 برای پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر می‌شود.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا