اخبار بازی

اطلاعات بیشتری از بازی کنسل شده‌ی جنگ ستارگان منتشر شد

در طول پادکست MinnMaxShow یکی از تهیه‌کنندگان قدیمی استودیوی ویسرال (سازنده‌ی Dead Space) اطلاعات بیشتری را در رابطه با بازی کنسل شده‌ی جنگ ستارگان از ایمی هنیگ (خالق Uncharted) و پیشرفت آن قبل از اینکه EA پروژه‌ی آن را متوقف کند منتشر کرد. شخصیت اصلی این بازی یک روگ ناقلا بوده که زک مامبک تهیه کننده‌ی بازی او را فردی بین رابین‌هود و استار‌لورد توصیف می‌کند . طراحی این شخصیت به خوبی انجام شده بود ، به همراه چند مرحله در بازی که ساخت آنها نزدیک به اتمام بوده‌ است. اما این پروژه هیچوقت به سرانجام نرسید.

Zach Mumbach

مامبک یکی از کارکنان کهنه‌کار در استودیوی ویسرال بود بود قبل از اینکه استویدو کار خود را بر روی پروژه‌ی جنگ ستارگان از ایمی هنیگ با کد اسمی Ragtag شروع کند. اما اوضاع از همان اول کار به سختی شروع شد چنانکه تیمی که در ویسرال فعال بوده مجبور به رها کردن پروژه‌ی قبلی خودشان Battlefield Hardline شدند. مامبک در این باره گفت :

زمان‌بندی عجیب و غریبی بود، اوضاع مثل این بود که EA پیش خودش فکر می‌کرد آره ما یک استودیو داریم با موتور بازی‌سازی خودشان که بازی‌های تک‌نفره‌ی با کیفیت عالی مثل سری Dead Space را می‌سازند و بعد  آنها را وادار می‌کنیم با موتور Frostbite یک بازی Battlefield بسازند. باشه من هیچ مشکلی با این موضوع نداشتم. من ماندم و روی این پروژه کار کردم.

اما ما افراد زیادی در استودیو داشتیم که در طرح روایت بازی‌های تک‌نفره خِبره بودند و تمامی این افراد استودیو را ترک کردند و این هم اتفاق خوبی بود چون بعضی از آنها به استودیو کریستال داینامیکز رفتند و بر روی بازی Avengers کار کردند. این اتفاق‌ها طبیعی است. بعد از این ما چند طراح متخصص بازی‌های شوتر مولی‌پلیر را استخدام کردیم که به ما در ساخت بازی Hardline کمک کنند. اما اوضاع برای من زمانی غیر قابل تحمل شد که بعد از انتشار Hardline به ما گفتند : “خب بچه‌ها از حالا به بعد شما یک بازی سوم شخص تک نفره می‌سازید.”

طرح این کار با چی کسی هست؟ مسلماً هیچ طرحی وجود ندارد. ما دو سال پیش در ساخت این ژانر بازی حرفه‌ای بودیم و بعد از آن ما استودیو را از نو ساختیم. این کار سختی بود و ما موفق به انجامش شدیم. بعد آنها برگشتند و به ما ‌گفتند : “برگردید کاری را که قبلاً انجام می‌دادید، ادامه دهید” و ما هم در جواب ‌گفتیم : “کسانی که در این کار خِبره بودند حالا  استودیو را ترک کرده‌اند.”

در ادامه‌ی پادکست مامبک، ایمی هنیگ را برای تصمیم‌گیری درست در مورد داستان و شخصیت‌های بازی تحسین کرد و گفت که او در تمام مدت کار بطور حرفه‌ای عمل کرد حتی زمانی که هدف EA برای پروژه با هدف خود استودیو همخوانی نداشت:

یک تیم رهبری از ونکوور به ما اضافه شد و آنها در همان وضعیتی بودند که من در زمان ساخت بازی Army of Two بودم . آنها به ما می‌گفتند: “ما باید این بازی را منتشر کنیم، عجله کنید، این را حذف کن ، این را حذف کن، این را حذف کن” و من با خودم فکر ‌می‌کردم که این کار تنها توهین به ایمی هنیگ است. ما این شانس را داریم تا بهترین بازی جنگ ستارگان که تا به حال ساخته شده را بسازیم  بازی که می‌تواند عنوان برتر سال باشد. این بازی Army of Two نیست. به نظرم ما می‌توانستیم بهترین بازی جنگ ستارگان تاریخ را بسازیم. داستان، جزئیات و شخصیت‌ها  همه برای ساخت کاری موفق آماده بودند اما اجرای این کار کمی زمان می‌برد. به نظر من کمپانی متوجه این امر شد که : بله شما در نهایت یک بازی خیلی خوب خواهید ساخت. در زمانی که استودیو ما بسته شد. مدیر EA پاتریک سادرلاند به ما گفت: “این مثل مال کدام بازی است “ما بردیم ما بردیم، چلو کباب را خوردیم؟ PUBG؟” آنها حتی در یک خبر مطبوعاتی گفته بودند که “هیچکس به بازی‌های تک‌نفره دیگر اهمیت نمی‌دهد.” من فقط آروز می‌کنم ای‌کاش این مطلب را دو سال پیش فهمیده بودند.

Amy Hennig

در طی این دو سال ساعت‌های بیشماری صرف ساخت پروژه‌ی Ragtag شدو قسمت‌هایی از آن نزدیک به تکمیل بودند. و تریلری کوتاهی که در آن شخصیت بازی وارد یک حیاط خاکی می‌شود تنها گوشه‎‌ی کوچکی از کل بازی است که حالا ناتمام رها شده. مامبک در ادامه گفت:

ما گیم‎‌پلی زیادی از بازی داشتیم که مردم هرگز ندیده‌اند، مراحلی که طراحی آن‌ها به پایان نرسیده بود اما نزدیک به اتمام بودند. پروژه اساساً دیگر رو به اتمام بود و ما در حال انجام کارهای ‌نهایی بودیم که استودیو بسته شد.

البته شرکت EA حالا با شماتت طرفداران دوباره به ساخت بازی‌های تک‌نفره برگشته است و موفقیت بازی  Star Wars Jedi: Fallen Order نشان می‌دهد که این بازی ادامه‌دار خواهد بود. زک مامبک هنوز موفق به تجربه‌ی این بازی نشده است. او از آن زمان شرکت EA را ترک کرده و در حال حاضر مشغول کار بر روی یک بازی مستقل به نام Airborne Kingdom است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا