اخبار بازی

نیل دراکمن از فشار کاری در استودیو Naughty Dog می‌گوید

به‌تازگی در گزارشی که توسط مجله GQ منتشر شده، آقای نیل دراکمن صحبت‌های جالبی را در مورد فشار کاری در استودیو Naughty Dog داشته که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدید ترین اخبار بازی‌ها در بازی سنتر همراه باشید.

استودیو Naughty Dog

در حالی که طرفداران فاصله کمی را تا تجربه جدید ترین ساخته ناتی داگ یعنی The Last of Us Part 2 دارند، اما مدتی پیش و در اوایل 2020 گزارشی از وضعیت کاری در این استودیو منتشر گشت که باعث ایجاد بحث‌ها و حواشی زیادی شد. طبق این گزارش که از سوی کوتاکو منتشر شده‌بود، اعضای استودیو ناتی داگ حجم زیادی از فشار کاری را تحمل می‌کنند.

نیل دراکمن که چند سالی است به‌عنوان نائب رئیس استودیو منصوب شده، در این خصوص می‌گوید: “ما نمی‌خواهیم با افراد استودیو مانند بچه‌ها رفتار کنیم.  ما افرادی را جذب می‌کنیم که می‌خواهند این داستان‌ها را تعریف کنند و اثر خود را بر روی صنعت بازی‌های ویدئویی بگذارند؛ و آن‌ها بابت انجام چنین کاری سخت تلاش می‌کنند. ما باید حفاظت‌هایی را قرار دهیم که اعضای استودیو به خود آسیب نزنند، اما فکر نمی‌کنم که با جلوگیری آن‌ها از سخت کار کردن بتوان چنین بازی‌هایی را ساخت.”

او در ادامه با اشاره به بخشی از مراحل ساخت بازی آنچارتد 2 عنوان کرد مدیریت استودیو کار کردن کارمندان در پایان هفته‌ها و یا نیمه شب را ممنوع اعلام کرده‌بود؛ اما اعضای استودیو بابت اتخاذ این تصمیم ناراضی و ناراحت شدند. با اینحال، به‌نظر می‌رسد دراکمن از وجود چنین مشکلاتی آگاه است و با ساخت هر بازی و آموختن از آن، پروسه تولید روند بهتری را طی می‌کند.

آخرین ساخته مورد انتظار ناتی داگ یعنی بازی The Last of Us Part 2 در تاریخ 19 برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. [QUOTE=”Coma BlacK, post: 4785743, member: 91789″]
    طبق گفته ی خود دراکمن…
    هر کسی که سخت کوش نبوده و برای پروژه اهمیت خاصی قائل نبوده ، کم کم از تیم خارج میشده
    مسلما اجباری هم نبوده که انقدر راحت میگی بیگاری!
    این یعنی دنبال افراد نابغه ان
    [/QUOTE]

    من به گفته های آقای Vice President کاری ندارم ، ایشون برای PR اش و حفظ آبرو در هر حالتی عملش را توجیه می کنه ، دنبال نابغه هم نیستن ، دنبال کسی هستن که 50 ، 60 ساعت در هفته کار کنه صداش هم در نیاد ، اگر هم کسی اعتراضی کنه یه ND Agreement

    میزارن جلوش

    [CENTER][MEDIA=twitter]1238105082597687296[/MEDIA][/CENTER]

  2. [QUOTE=”vaan 2, post: 4775348, member: 42639″]
    اخرش در حد همون حرف و شعار باقی میمونه و تو پروژه بعدی هم دمار از روزگارشون در میاد.. نهایت کاری که میتونن بکنن اینه که حقوق و مزایایی که بدن که طرف بگه ارزشش رو داشت، یا نهایتش فشار فشار کاری مسائل غیر مترقبه رو کم کنن… ولی خب چند تا از اعضای ناتی داگ توییت زده بود که معماری و طراحی ps5 کارشون رو خیلی راحت تر میکنه که باعث کرانچ کمتر میشه، باید دید…

    [ATTACH type=”full” alt=”145962″]145962[/ATTACH]

    و صد البته هیچ کس از چند ساعت اضافه کاری در هفته (نه در روز) نمرده…
    [/QUOTE]
    البته جیمز کوپری که توئیتش رو گذاشتید از ناتی داگ جدا شده، ولی کلا چنین صحبتایی زیاد به گوش میرسه در مورد راحتی کار با PS5 و بنظر همه امیدوارن… البته زمانی که پارت 1 میخواسته عرضه بشه گویا تیم انقدر مشغول بوده که به گفته خودشون وقت نکردن اون موقع نگاهی به دِو کیت PS4 بندازن. :))

  3. آقا اینا خودشون دارن رسما میگن در به در دنبال راه حل هستن که اوضاع رو درست کنن، بعد شما فکر میکنید تنها راه کار مناسب اینه که یا تحمل کنن شرایط رو یا بزنن بیرون؟ جلل خالق! 😀
    اتفاقا طبق همون گزارش کوتاکو و این حرفایی که توی گزارش [URL=’https://www.gq-magazine.co.uk/culture/article/the-last-of-us-part-ii-neil-druckmann-interview’]GQ[/URL] زده شده موضوع کرانچ واسشون بشدت مهمه. گویا یه اقدامایی هم بابت جلوگیری از اون قصه معروفی که میگفتن بعضی از اعضای تیم روزها و هفته ها بابت چیزی که از بازی کات شده کار میکنن هم انجام شده:

    [QUOTE]One area the studio has made major steps forward is scheduling, hiring a small team of producers to communicate changes and building proprietary software to notify developers of updates. The studio has also started cutting sooner, saving time on developing sections that end up unused. Ultimately, I’m told, each new game is a lesson learned to better the process for next time.[/QUOTE]

    پ.ن: حالا تیم مدیریت سایت احتمالا موافق نباشه وگرنه من این گزارش رو کامل ترجمه میکردم میذاشتم، چون خیلی اطلاعات جالبی داره. نویسنده گزارش به مدت دو سال از نزدیک ساخت Tlou Part II رو دنبال کرده و برای مثال اون زمان هایی که ما خبر تأخیر و یا لیک شدن محتویات بازیو دیدیم، ایشون درباره واکنش های اعضای داخلی تیم توضیح داده که چقدر بهم ریخته اعصابشون.

  4. [QUOTE=”vaan 2, post: 4775153, member: 42639″]
    رمز و راز موفقیت…

    اقا وقتی خود طرف میخواد تلاش کنه،. کرانچ چیه دیگه…

    همین دراکمن شبا تو استودیو می‌خوابید در کنار کار برنامه نویسی خودش، طراحی مراحل هم می‌کرد ، تا بهش اجازه بدن وارد تیم طراحی بشه…
    [/QUOTE]
    مازیارجان حرفتو قبول دارم ولی خب یهویی دیدی چند نفر مثل اون کوپر استعفا دادن، رفتن کلی مصاحبه کردن ضد استودیو و کلی حواشی دراوردن واسش. دیگه واقعا حالم داره از هرچی حواشی دور ناتی به هم میخوره. صددرصد این حواشی‌ها کمتر بشن بهتره.

  5. یکم حرفش ترسناکه 😐 یجوری حرف میزنه انگار مسئله کرانچ اصلا واسش اهمیتی نداره و میخواد همینطوری پیش بره داستان. همه میدونن که اگه اونا اینطوری کار نکنن اصلا بازی در حد ناتی‌داگ‌لول ساخته نمیشه ولی یکم میترسم از این قضیه که تو طولانی‌مدت روشون تاثیر بزاره؛ به شدت دوست دارم که بعد از انتشار تلو حدود ۵ ۶ ماهی استراحت کنن حداقل. من ترجیح میدم که پروسه بازیسازی ناتی‌داگ طولانی‌تر بشه ولی ذره‌ای کیفیت کارش تو طولانی‌مدت پایین نیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا