اخبار بازی

هم‌اکنون بیش از 14 هزار بازی برای کنسول استیم دک در دسترس قرار دارند

پی سی دستی Valve، یعنی استیم دک، به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرده است؛ همانطور که دیتابیس استیم یعنی SteamDB نشان می‌دهد، بیش از 14 هزار بازی بصورت دیجیتالی برای این کنسول در دسترس قرار دارند که تحت دو برچسب «قابل پخش» و یا «تایید شده برای استیم دک» دسته‌بندی می‌شوند.

در زمان نگارش این مطلب، 4604 بازی در فروشگاه استیم برای تجربه در استیم دک تایید شده‌اند (که به این معنی است که بصور کامل برای این کنسول بهینه شده‌اند) و تعداد 9406 بازی دیگر هم هستند که به عنوان قابل پخش علامت‌گذاری شده‌اند (به این معنی که قابل اجرا روی استیم دک هستند اما ممکن است با برخی مشکلات فنی مواجه شوند).

از طرف دیگر، 3920 بازی هم با تگ «Unsupported» برای استیم دک علامت‌گذاری شده‌اند. نکته جالب اینجاست که این برچسب لوزما به این معنا نیست که بازی در این کنسول اجرا نمی‌شود، بلکه ای معنی را دارد که ولو هنوز ان را روی کامپیوتر دستی‌اش آزمایش نکرده است.

بازار کنسول‎‌ها و PCهای دستی اخیرا بسیار داغ بوده است؛ عناوین اصلی استیم درحال انتشار برای استیم دک هستند و استودیوها هم آگاهانه برای لانچ بازی‌هایشان روی این دستگاه تلاش می‌کنند. شرکت‌های دیگری هم سعی کرده‌اند تا به نوبه خود به این بازار ورود کنند که از بین آن‌ها می‌شود به ROG Ally ایسوس، Legion Go از لنوو و … اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا