اخبار بازی

موبایل تبدیل به بزرگ ترین پلتفرم شرکت اکتیویژن شده است

شرکت Activision Blizzard برای بازی های کنسولی، مانند بازی Call of Duty، بازی World of Warcraft و بازی Diablo شناخته شده است، ولی حالا این شرکت پول بیشتری از بازی های موبایلی اش در می آورد.

در بخشی از گزارش درآمد Activision Blizzard، این شرکت نشان داد که سود خالص موبایل، از پلتفرم های کنسولی، PC و همه دیگر بخش ها پیشی گرفته است.

تا پایان سال مالی در 31 دسامبر، Activision Blizzard مقدار 633 میلیون دلار از “موبایل و درآمد جانبی” کسب درآمد کرد، که 32 درصد از کل سود خالص این شرکت محسوب می شود. برای مقایسه، تا سه ماهه آخر سال 2018 درآمد موبایلی اکتیویژن 596 میلیون دلار و 25 درصد از کل درآمد این شرکت بود.

این تفاوت، تغییر بزرگی نسبت به سه ماهه آخر سال 2018 است که کنسول (34 درصد) بزرگ ترین بخش از فروش Activision Blizzard را تشکیل می داد و بعد از آن PC با 31 درصد و در نهایت، موبایل با 25 درصد.

در تصاویر زیر می توانید چارت فروش Activision Blizzard را ببینید. توجه داشته باشید که “درآمد جانبی” [ancillary revenue] شامل چیزهایی مثل کالای فیزیکی و لوازم جانبی می شود.

بخشی از دلایلی که درآمد موبایلی Activision Blizzard را افزایش داد، پیشکشی های شرکت بزرگ King است (سازنده سری بازی هایی مثل Candy Crush و Bubble Witch)، که Activision Blizzard در سال 2016 به رقم 5.9 میلیارد دلار آن را خریداری کرد. با این ادغام، شرکت Activision Blizzard گفت که تبدیل به ” بزرگ ترین شبکه بازی ها در جهان” شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا