اخبار بازی

Miyamoto: برای بازنشستگی آماده‌ام

Shigeru Miyamoto طراح برتر بازی‌های جهان برای بازنشستگی خود را آماده می‌کند.

چندی پیش منابع معتبر زیادی گفته بودند، که Shigeruo Miyamoto از ریاست شعبه اصلی EAD شرکت Nintendo کنار خواهد رفت و در شعبه جدید با یک تیم جوان تر که استعدادهای نو دارند برای ساخت بازی های کوچک تر کار خواهد کرد. این موضوع از سال پیش در دستور کار بوده است. Miyamoto خالق شاهکارهای بزرگی مانند: Mario Galaxy, Super Mario 64, Ocarina of Time و تعداد بسیار زیادی بازی است. با این تغییرات دخالت او در بعضی از بازی ها کاهش پیدا می کند.

Shigeru Miyamoto در مصاحبه با Gamespot بیان کرد:"
من حدودا 60 سال از عمر خود را گذرانده‌ام، حال دیگر Nintendo باید بدون من راهی را که شروع کرده‌ایم را به سرانجام برساند. امسال من 60 سالگی خود را گذراندم و وارد 61 سالگی، خود شدم پس فکر کردن درمورد بازنشستگی خودم برای دیگران نباید غیر طبیعی باشد. با این حال پروژه‌هایی که من برروی آنان نظارت دارم بدون هیچ تغییری توسعه خواهند یافت."

او افزود:
"ما در حال انجام برخی تغییرات در ادارات خود هستیم مانند دفتر R&D، با این حال روزی خواهد رسید و من دیگر در این شرکت نیستم و این کمپانی است که باید خود را برای این موضوع آماده کند. برای مثال می‌گویم من از کار کردن برروی پروژه‌های نیمه کار چندان خوشم نمی‌آید ولی طبیعاتا دوست دارم کارمندان جوان‌تر جایگزین من‌ شوند و خودم نیز با یک گروه کوچک‌تر و جوان تر برسر پروژ‌های کوچک‌تر فعالیت کنم. به تا به حال برروی پروژه‌هایی کار کرده‌ام که از کیفیت تولید آنان اطمینان داشتم و مسئولیت‌هایی زیادی را برای انجام پروژه‌ها از دیگران قبول کردم."

Miyamoto هنوز هم در پست هیئت مدیره این کمپانی به عنوان بهترین عضو خواهند ماند. او مثل سابق به طور مستقیم بر روی بازی‌ها نظارت نخواهد کرد، حداقل این کار این است تاثیر کمی‌تری خواهد داشت در ساخت بازی‌ها. Miyamoto تجربیات خود را با تیم جوان خود برای کارهای کوچکتر به اشتراک خواهد گذاشت.
جانشین او در سمت ریاست معاون شعبه EAD و دست راست Miyamoto یعنی Takashi Tezuka خواهد شد و در کنار میامتو سال ها بر روی بازی های بزرگ کار کرده است. Takashi نقش زیادی در ساخت بزرگترین عناوین Mario داشته است، او از سری Zelda بازی Link’s Awakening را بدون نظارت و دخالت Miyamoto ساخته است.
Miyamoto بازنشسته خواهد شد ولی در سمت‌های خود خواهند ماند و در این راه نیز یکی از بزرگترین مشاوران Nintendo خواهد بود. Miyamoto هم اکنون بر سر 2 بازی آخر خود برای Wii U یعنی Lugi's Mansion: Dark Moon و Pikmin 3 نظارت کامل دارد. آیا Nintendo بدون او می‌تواند این راه را ادامه بدهد یا نه؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا