اخبار بازیایکس باکس سری ایکس

انتقال استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس به کنسول Xbox Series X|S

شرکت Microsoft اعلام کرده که استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس، دیگر بر روی هیچ بازی جدیدی برای ایکس باکس وان کار نمی‌کنند. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول‌های Xbox Series X و S

بازی‌های بین‌نسلی در هنگام ورود کنسول‌های جدید به بازار، چیزی است که همه ما انتظار دیدن آن را داریم. اما باید گفت که در نسل جدید، تعداد عناوین بین‌نسلی فرست پارتی و ترد پارتی از آنچه که انتظارش را داشتیم نیز بیشتر بوده‌اند. با این‌حال، اکنون مایکروسافت از انتقال استودیوهای خود به نسل جدید و توسعه بازی‌های تماما نسل نهمی برای Xbox Series X|S خبر داده است.

این موضوع را مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس در مصاحبه اخیر خود با Axios اعلام کرده است. او گفته در حال حاضر استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس به‌طور کامل بر روی نسل نهم متمرکز شده‌اند. البته بوتی همچنین اشاره کرده که پشتیبانی از بازی‌هایی مانند Fallout 76 ،Halo Infinite ،Grounded و یا Sea of Thieves که بر روی ایکس باکس وان نیز در دسترس هستند، همچنان ادامه می‌یابد. اما عناوین جدید در دست ساخت تنها بر روی ایکس باکس سری ایکس|اس عرضه می‌شوند.

همچنین به گفته بوتی، مایکروسافت به بازیکنان Xbox One اجازه خواهد داد تا عناوینی که به‌طور Native بر روی این کنسول در دسترس نیستند را از طریق استریم تجربه کنند. استودیوهای مایکروسافت در سال 2023، عناوین بزرگی از جمله Starfield و Forza Motorsport را به‌طور انحصاری برای نسل فعلی منتشر خواهد کرد. از سوی دیگر، عناوین نسل نهمی دیگری مانند Avowed و Senua’s Saga: Hellblade II نیز برای سال آینده برنامه‌ریزی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا