اخبار بازی

مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که بخش بازی‌های خود را دو برابر می‌کند

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که این شرکت پس از خرید Activision Blizzard، بخش بازی‌های خود را دو برابر می‌کند.

در مصاحبه ای با MSN، موضوع خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد مطرح می شود و از نادلا پرسیده می شود که چرا این موضوع تا این حد مهم بوده است، با توجه به اینکه هزینه خرید 70 میلیارد دلار است.

نادلا با توضیح این که بازی‌ها یکی از سه بازوی اصلی مایکروسافت از همان روزهای اولیه تأسیس شرکت بوده‌است، پاسخ داد: اینطور است، اما ما واقعاً در مورد آن هیجان‌زده هستیم. برای ما، چند چیز وجود دارد. بازی یکی از انها است. وقتی به مایکروسافت فکر می کنم، احتمالاً به ابزارهای توسعه دهنده، نرم افزار اختصاصی و بازی فکر می کنم. این سه کاری است که ما از همان ابتدا انجام داده ایم. بنابراین، برای ما، بازی جایی است که فکر می‌کنیم در آن سهم واقعی از بازار مصرف کننده را داریم.

نادلا در ادامه توضیح داد که بازی‌ها با هر نسل جدید محبوب‌تر می‌شوند و خرید Activision Blizzard مایکروسافت را در موقعیت قوی‌تری، برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد، قرار می‌دهد. اگر به آن نگاه کنم، میزان زمانی که مردم به بازی اختصاص می‌دهند افزایش می‌یابد. فرقی ندارد چه موبایل باشد، چه کنسول، چه رایانه شخصی و یا حتی فضای ابری، روش ساخت بازی‌ها و نحوه ارائه بازی‌ها به شدت در حال تغییر است. بنابراین، ما مشتاقانه منتظریم که هم به عنوان تولید کننده و هم به عنوان ناشر بازی، دو برابر شویم. اکنون ما یکی از بزرگترین ناشران بازی و همچنین به عنوان شرکتی خواهیم بود که در حال ساخت پلتفرم برای آن هستیم.

مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد، اکنون پس از شرکت چینی تنسنت، به دومین ناشر بزرگ بازی از نظر درآمد تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا