اخبار بازی

مایکروسافت در آستانه خرید Platinum Games قرار داشت

مایکروسافت طی دو سال گذشته حسابی ریخت و پاش کرده و چندین استودیو معروف را تحت مالکیت خود درآورده است. حالا یکی از منابع معتبر دنیای فناوری یعنی «برد سمس» مدعی شده که غول ردموند طی بازه‌ای در پی خرید استودیوی ژاپنی مشهور Platinum Games بوده.
به گفته این منبع مشهور مایکروسافت سال گذشته با پیشنهاد جذابی به سراغ «پلاتینیوم گیمز» رفته هرچند یا قرارداد در لحظه آخر بهم خورده یا اینکه پلاتینیوم ترجیح داده با شرکت دیگری کار کند. این شرکت چند ماه پیش موفق شد سرمایه بزرگی از طریق کمپانی چینی Tencent بدست آورد و حالا تصمیم گرفته که بازی‌هایش را خود منتشر کند.


این در حالی است که نباید فراموش کنیم آخرین تجربه مشترک پلاتینیوم و مایکروسافت نتیجه خوبی نداشت و در نهایت به کنسل شدن بازی Scalebound منجر شد. Scalebound یکی از بازی‌های پر سر و صدای ژاپنی نسل هشتم کنسول‌ها بود که قرار برای ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه شود ؛ هرچند ساخت بازی به صورت رسمی در سال 2017 متوقف شد. این در حالی بود که «هیدکی کامیا» کارگردان مشهور ژاپنی و خالق بازی‌هایی همچون Devil May Cry ، Resident Evil 2 و Okami ؛ کارگردان این بازی بود.
با اینکه شنیدن این خبر برای دوستداران ایکس باکس چندان خوشایند نیست اما حداقل خیال طرفداران پلی استیشن از بابت عرضه عناوین جذاب Platinum Games برای کنسول محبوبشان راحت است.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا