اخبار بازیایکس باکس سری ایکس

مایکروسافت در حال آزمایش استریم Full HD بازی‌های پروژه xCloud است

Project xCloud

پروژه xCloud نام سرویس استریم Xbox Game Pass Ultimate است که در ماه‌های اخیر بر روی دستگاه‌های اندروید قابل دسترس بوده است. به زودی مایکروسافت نسخه تحت وب آن را منتشر خواهد کرد تا قوانین فروشگاه iOS را دور بزنند و xCloud را برای کامپیوترهای شخصی هم عرضه کنند.

در چند ماه گذشته گزارشاتی مبنی بر ارتقا سرورهای ابری xCloud از کنسول ایکس باکس وان به کنسول ایکس باکس سریز اکس منتشر شده بود و اینطور که به نظر می‌رسد به زودی شاهد افزایش کیفیت بازی‌های این سرویس خواهیم بود. به تازگی یکی از اینسایدرهای معتبر، تصاویری از محیط آزمایشی xCloud منتشر کرده است که در آن شاهد اطلاعاتی درباره‌ی وضعیت اتصال اینترنت و کیفیت تصویر بازی هستیم.

hellblade 1080p xcloud

تا به امروز، بازی Hellblade و دیگر بازی‌های ابری ایکس باکس با حداکثر وضوح تصویر 720p اجرا میشدند که به کاهش لگ کمک میکرد اما در صورت تجربه بازی بر روی صفحه‌ نمایش‌های QHD و یا بالاتر، با تصاویر تار رو به رو می‌شوید. حالا همانطور که در عکس پیداست، مایکروسافت در حال آزمایش استریم‌ 1080p است که آن را در کنار “طبقه رایگان” سرویس گوگل استادیا قرار میدهد.

به تازگی گوگل استادیا اعلام کرد که استودیوهای فرست پارتی خود را تعطیل کرده است و محتوای داخلی خود را کاهش خواهد داد. طبق گزارشات، گوگل ده‌ها میلیون دلار به ناشرهای مختلف پیشنهاد داده بود که برای آن‌ها موفقیت بزرگ و پایداری در پی نداشته است. بزرگترین مزیت xCloud این است که در حال حاضر تعداد بازی‌های زیادی در سرویس Xbox Game Pass در دسترس هستند و با ارتقا سرویس ابری xCloud به سخت افزار ایکس باکس سریز اکس، فاصله مایکروسافت با رقبا بیشتر خواهد شد.

در حاضر برای تجربه‌ی xCloud شما باید اشتراک سرویس Xbox Game Pass Ultimate خریداری کنید و یک دستگاه اندروید در اختیار داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا