اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانپلی استیشن 4پلی استیشن 5

مایکروسافت به ساخت بازی‌های بلاک‌باستر مشابه عناوین سونی علاقه‌مند است

مت بوتی، رئیس Xbox Game Studios اخیرا در گفت‌وگویی به موفقیت بازی‌های اخیر سونی پرداخته و ارائه دادن چنین تجربه‌هایی را مهم شمرده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول‌های Xbox Series X و S

در سال‌های اخیر تفاوت بین رویکردهای شرکت Microsoft و Sony، این دو کمپانی را وارد مسیرهای متفاوتی کرده است. سونی بر روی نوع خاصی از بازی‌های پرهزینه سینمایی در کنار چند عنوان کوچک‌تر تمرکز کرده و مایکروسافت نیز مسیر سرویس اشتراکی و تلاش برای تولید بیشترین محتوای ممکن برای آن را در پیش گرفته. اما علی‌رغم این تفاوت‌های آشکار، به‌نظر می‌رسد که هر دو کمپانی می‌توانند کاری که دیگری انجام می‌دهد را ارزشمند ببینند.

مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس اخیرا در پادکست Kinda Funny Games حضور داشته و هنگامی که از او در مورد ساخت بازی‌های مشابه با سونی سوالی پرسیده شد، بوتی به تحسین خروجی بازی‌های بزرگ سونی پرداخت و سیستم و رهبران استودیوهای پلی استیشن را تمجید کرد. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

«من می‌خواهم هنگام مواجهه با این موضوع، بیشتر به این نگاه کنم که مطمئن شویم به انتظارات طرفداران توجه می‌کنیم تا اینکه صرفا یکی از آن بازی‌ها را بسازیم. فکر می‌کنم که نوع خاصی از بازی‌ها هستند که انتظاری را به وجود می‌آورند و این انتظار، به نوعی به یک لحظه بزرگ در بازاریابی تبدیل می‌شود. یک بازی که هم همه می‌توانند آن را تجربه کنند و هم یک دنیای بزرگ است که احساس می‌کنید می‌توانید در آن جای بگیرید. به‌نظر من چنین بازی‌هایی اهمیت زیادی دارند.»

«و مطمئنا، این عرصه‌ای است که ما در آن از بقیه جلوتر نبوده‌ایم، ما هیچوقت نوعی یک به یک با سونی نداشته‌ایم. نمی‌خواهم لزوما وارد این بحث که Uncharted ما یا Horizon Zero Dawn ما چیست بشوم. فکر نمی‌کنم چنین چیزی به کسی سودی برساند.»

«اما شما به موضوع مهمی اشاره کردید که برداشت من از آن، این بود که کدام بازی‌ها دارای موضوعات جهانی، شخصیت‌های بسیار خوب، ارزش تولید بالا و دنیایی هستند که مردم می‌خواهند در آن گم شوند؟ ما قطعا به دنبال خلق چنین بازی‌هایی هستیم.»

مت بوتی همچنین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مصاحبه اخیر فیل اسپنسر، عنوان کرد که کار مایکروسافت با خریدهای بیشتر تمام نشده و ایکس باکس همچنان در حال رشد است. مایکروسافت برای سال‌های آینده، بازی‌های بزرگی مانند ریبوت Perfect Dark و Fable را در خط تولید خود دارد و از طرف دیگر، بازی Halo Infinite نیز کمتر از دو ماه دیگر عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا