اخبار بازی

رونمایی مایکروسافت از کنسول نسل بعدی خود با نام Xbox Series X

نام Xbox Series X

در جریان رویداد The Game Awards 2019 شرکت مایکروسافت به طور رسمی از کنسول نسل بعدی خود با نام Xbox Series X رونمایی کرد. کنسولی که پیش از این با اسم رمز Project Scarlett شناخته می‌شد و اکنون به نظر می‌رسد ظاهر نهایی آن نیز رونمایی شده است. تریلر رونمایی ضمن به نمایش گذاشتن ظاهر و نام کنسول، در عین حال تکنولوژی و قدرت بصری ارتقا یافته آن را به تصویر کشیده و مدعی شد که این، قدرتمندترین کنسول Xbox بوده که قرار است منتشر شود.

در رابطه با اسم این کنسول یعنی نام Xbox Series X به نظر می‌رسد مایکروسافت به سنت خود مبنی بر گسترش Xbox به عنوان یک برند و یک اکوسیستم ادامه می‌دهد. دقیقا مشابه به کاری که با Xbox One و یا نسخه بین‌نسلی آن یعنی Xbox One X انجام داده بود. طراحی این کنسول بیشتر ظاهری هم‌چون کامپیوترهای شخصی پیدا کرده و شاید این امر به نوعی در راستای گسترش اکوسیستمی است که مایکرسافت سال‌هاست در تلاش است تا با کنسول و ویندوز انجام دهد.

به علاوه‌ کنترلر وایرلس جدید Xbox هم به نمایش در آمد که به نوعی بهبود یافته تا طیف وسع‌تری از افراد را جذب کند. یکی از موارد جدیدی که به این کنترلر جدید اضافه شده به دکمه اشتراک جدید آن ارتباط دارد که به پلیرها اجازه می‌دهد آسان‌تر به عکس‌برداری و فیلم‌برداری از بازی و به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند. این کنترلر جدید به همراه Xbox Series X عرضه خواهد شد و علاوه‌بر آن با کنسول Xbox One و ویندوز 10 هم سازگاری خواهد داشت. این کنسول قرار است در تعطیلات سال 2020 در بازار انتشار یابد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا