اخبار بازیایکس باکس سری ایکس

کاهش 4 درصدی درآمد گیمینگ مایکروسافت در سال 2023

شرکت Microsoft در گزارش نتایج مالی اخیر خود، اعلام کرده که درآمد گیمینگ و همچنین درآمد سخت‌افزاری ایکس باکس، به‌ترتیب با افت 4 درصدی و 30 درصدی مواجه شده‌اند. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول‌های Xbox Series X و S

آمارهای ارائه شده به سه‌ماهه سوم سال مالی 2023، یا به عبارت دیگر سه ماه ابتدایی سال 2023 مربوط می‌شود. مایکروسافت می‌گوید که درآمد گیمینگ این شرکت در این مدت برابر با چیزی حدود 3.59 میلیارد دلار بوده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2022، شاهد یک افت 4 درصدی هستیم. همچنین درآمد سخت‌افزاری کنسول‌های ایکس باکس نیز 30 درصد کاهش داشته که مایکروسافت علت آن را عمدتا «افزایش تأمین کنسول» در بازه زمانی مشابه در سال گذشته می‌داند.

البته با این وجود، آمار به‌دست آمده همچنان دومین سه‌ماهه سوم برتر برای تاریخ ایکس باکس از لحاظ درآمد را رقم زده است. سال پیش در بازه زمانی مشابه، بخش گیمینگ مایکروسافت موفق شد 3.74 میلیارد دلار درآمدزایی کند که بهترین آمار این کمپانی برای یک سه‌ماهه (به‌غیر از فصل تعطیلات) به‌شمار می‌رود.

در همین حال درآمد محتویات و سرویس‌های ایکس باکس که پول‌سازترین بخش این مجموعه محسوب می‌شود، با افزایش 3 درصدی مواجه شده است. مایکروسافت می‌گوید که این افزایش 3 درصدی، به‌لطف «درآمدزایی بالاتر از انتظار محتویات ترد پارتی و فرست پارتی، و همچنین رشد سرویس Xbox Game Pass» به دست آمده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز اعلام کرده که سه ماه ابتدایی سال 2023 رکورد جدیدی را از لحاظ تعداد کاربران فعال ماهانه و تعداد دستگاه‌های فعال ماهانه به ثبت رسانده است. او همچنین افزود که تعداد کاربران منحصر بفردی که عناوین فرست پارتی ایکس باکس را تجربه کرده‌اند، حالا به بیش از 500 میلیون کاربر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا