اخبار بازی

واکنش مایکروسافت به معرفی PS5

ایمیل‌های افشا شده‌ی مایکروسافت واکنش مدیران ایکس باکس نسبت به نقاط قوت و ضعف مشخصات فنی PS5 را نشان می دهند.

 

همانطور که انتظار می‌رفت، مایکروسافت رونمایی PS5 توسط سونی را پیگیری می‌کرد. سونی مشخصات فنی کامل PS5 را در ماه مارس 2020 اعلام کرد. یکی از مدیران ایکس‌باکس خلاصه‌ای از مشخصات کنسول سونی را به فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس و ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، ارائه داد.

در این ایمیل‌های افشا شده، Liz Hamren، رئیس سابق مهندسی و سخت‌افزار پلتفرم ایکس‌باکس، به نقاط قوت و ضعف مشخصات PS5 سونی در مقایسه با Xbox Series X مایکروسافت اشاره می‌کند. مارک سرنی، رهبر سخت‌افزار پلی‌استیشن، تنها دو روز قبل از اعلام رسمی مایکروسافت، مشخصات PS5 را توضیح داد.

Hamren به نرخ‌های متغیر GPU و CPU در PS5 اشاره می‌کند و می نویسد: در مقابل ما که با نرخ‌های پایدار بالاتر کار می‌کنیم. Hamren اذعان می کند که سونی مزیت آشکاری در عملکرد SSD با PS5 دارد.

Hamren مینویسد: سرنی به طور مفصل در مورد انتقال به SSD و مزایای آن برای توسعه دهندگان و مصرف کنندگان بازی صحبت کرد. آنها برای توان عملیاتی خام بالاتر (2 برابر نسبت به ما با فشرده‌سازی سخت‌افزاری کمی بهتر و بهبود عملکرد) بهینه‌سازی شده‌اند، برخلاف معماری جریان یکپارچه‌تر که توسط Sampler Feedback Streaming فعال شده است.

در جای دیگر عملکرد 12 ترافلاپس در مقابل 10 ترافلاپس سونی نیز به طور خلاصه مورد بحث قرار گرفت. Hamren مینویسد: سرنی تاکید کرد که ترافلاپس GPU ومقدار CU معیار خوبی برای عملکرد نیستند. ما همین نکته را با Digital Foundry بیان کردیم، اما ما یک مزیت عملکردی واضح داریم. 

مدیر سابق ایکس‌باکس همچنین گفت: سرنی زمان نامتناسبی را صرف نوآوری‌های صوتی کرده است، اما بقیه این بحث از ایمیل حذف شده است.

Hamren همچنین ادعا می‌کند که راه‌حل ذخیره‌سازی قابل ارتقا سونی برای PS5 به دلیل حداقل اندازه و سرعت مورد نیاز، شبیه به [راه‌حل] ما است. اما در واقعیت، رویکرد سونی به این معنی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند از هر SSD معمولی NVMe استفاده کنند. در مقابل،مصرف کنندگان ما مجبور به تهیه‌‌ی درایوهای اختصاصی و اغلب گران‌تر Xbox، از دو برند سیگیت و وسترن دیجیتال، هستند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا