اخبار بازی

برد اسمیت: CMA نسبت به معامله اکتیویژن بلیزارد سخت و منصفانه عمل کرده

 

آقای برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، لحن خود را نسبت به سازمان نظارتی بریتانیا (CMA) تغییر داد و اذعان کرد که برنامه اولیه آن برای جلوگیری از خرید شرکت Activision Blizzard، سخت و منصفانه بود.

اسمیت در صحبت با برنامه امروز بی بی سی گفت که در واقع CMA، مایکروسافت را تحت فشار قرار داد تا شرایط خریداری Activision Blizzard تغییر کند. زیرا  CMA در رابطه با بازی های ابری نگران بود. اسمیت ادامه داد: من فکر می کنم CMA موقعیت خود را تأیید کرد، اما همچنان یک مسیر عملگرایانه رو به جلو برای نوآوری و سرمایه گذاری ایجاد کرد. من فکر می کنم این برای همه خوب است.

سال گذشته، CMA در ابتدا تصمیم نسبتاً غافلگیرکننده ای گرفت تا خرید اکتیویژن بلیزارد را که مایکروسافت پیشنهاد داده بود، مسدود کند. در آوریل 2023، CMA به نگرانی‌هایی درباره تأثیر پیشنهادی این معامله بر بخش بازی‌های ابری اشاره کرد. در پاسخ به این تصمیم، اسمیت آن را برای بریتانیا بد اعلام کرد و افزود که احتمالاً تاریک‌ترین روز در چهار دهه‌ی کاری ما در بریتانیا بود.

اسمیت به بی‌بی‌سی گفت که مایکروسافت تعهد داده که 2.5 میلیارد پوند در زیرساخت‌های هوش مصنوعی در بریتانیا طی سه سال آینده سرمایه گذاری کند. اسمیت می‌گوید: دولت بریتانیا در سال 2023 نسبت به سایر دولت‌ها جسورانه‌تر عمل کرد و 900 میلیون پوند برای ایجاد چنین زیرساخت‌هایی برای محققان بریتانیایی اختصاص داد.

پس از اینکه CMA معامله اکتیویژن بلیزارد را مسدود کرد، مایکروسافت در تلاش برای جلب رضایت رگولاتور، پیشنهاد اصلاح شده‌ای را ارائه کرد و گفت که در صورت امضای قرارداد جدید، حقوق استریم تمامی بازی های اکتیویژن بلیزارد را که در 15 سال آینده عرضه می شوند به یوبی سافت می فروشد. این امر CMA را خشنود کرد و این معامله را در ماه سپتامبر به طور موقت تأیید کرد. متعاقباً CMA به طور رسمی خرید شرکت سازنده Call of Duty توسط مایکروسافت را در ماه اکتبر تأیید کرد.

پس از تقریباً دو سال مذاکره و مراحل قانونی، مایکروسافت سرانجام Activision Blizzard را در همان روز به قیمت 68.7 میلیارد دلار خریداری کرد. در نتیجه این خرید، مایکروسافت اکنون مالکیت هایی مانند Call of Duty، World of Warcraft و Overwatch را در کنار حقوق عناوینی مانند Spyro، Skylanders و Guitar Hero دارد. همچنین در حال حاضر مالک بخش عظیم موبایل اکتیویژن بلیزارد، King، است که به خاطر موفقیت بزرگ Candy Crush Saga معروف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا