اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وان

رشد 50 درصدی درآمد بخش گیمینگ Microsoft در سه‌ماهه اول 2021

شرکت Microsoft به‌تازگی آمار و ارقام جدیدی را گزارش مالی خود برای سه‌ماهه ابتدایی سال 2021 منتشر کرده که در ادامه به آن می‌پردازیم. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول‌های Xbox Series X و S

با توجه به ورود به نسل جدید و عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت در 3 ماه اول امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، 50 درصد افزایش یافته و به 3.53 میلیارد دلار رسیده است. طبق گفته دنیل احمد، آنالیزور شرکت تحقیقاتی بازار Niko Partners، این بهترین نتایجی است که مایکروسافت در 6 سال اخیر (از زمانی که آمار و ارقام بخش گیمینگ مایکروسافت منتشر شده) برای سه‌ماهه اول سال داشته.

فروش محتوا و سرویس ایکس باکس که شامل عناوین فرست پارتی، ترد پارتی و سرویس اشتراکی Xbox Game Pass می‌شود، با رشد 34 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است. از طرف دیگر، رشد درآمد سخت‌افزاری Microsoft در بخش گیمینگ نیز با توجه به تقاضای بالای کنسول‌های نسل جدید، به 232 درصد رسیده. مایکروسافت تأیید کرده که این مقدار، شامل محتویات مربوط به شرکت ZeniMax که در سپتامبر سال گذشته با قیمت 7.5 میلیارد دلار خریداری شد نیز می‌شود.

دنیل احمد همچنین عنوان کرد با وجود عرضه کنسول‌های Xbox Series X/S، همچنان محتوا و سرویس حدود 80 درصد از کل درآمد بخش Xbox را تشکیل می‌دهند. البته که این موضوع عجیب نیست، چرا که مایکروسافت مشخصا بر روی علاقه‌مند کردن مخاطبان به اکوسیستم خود تمرکز زیادی دارد و سرویس Xbox Game Pass نقطه ورود مهمی برای این امر محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا