اخبار بازی

مایکروسافت به استودیوهای خود اجازۀ ساخت بازی برای سایر پلتفرم‌ها را می‌دهد

استودیوهای مایکروسافت

شرکت مایکروسافت به‌تازگی تمرکز ویژه‌ای بر روی خرید استودیوهای گوناکون کرده است تا بتواند کیفیت ناکافی در بخش بازی‌های خود را جبران کند. فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس در مصاحبۀ اخیر خود به این موضوع اشاره کرده بود که خروجی بازی‌های کنسول ایکس باکس وان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و آنها در تلاش‌اند تا با خرید استودیوهای بیشتر و حمایت از سازندگان، در کنار سرویس Xbox Game Pass شرایط را برای تجربۀ بازیبازان بهتر کنند. عناوینی که قرار است در سال‌های پیش‌رو برای کنسول ایکس باکس وان منتشر شوند به طور قابل توجهی قوی‌تر از سال‌های گذشته شده‌اند ، اما سوال اصلی این است که این عناوین چه نوع بازده‌ای را در سال‌های آینده به دنبال خواهند داشت.

به‌تازگی بازی Cuphead که تا حد زیادی متعلق به شرکت مایکروسافت است برای کنسول Nintendo Switch هم منتشر شد. انتشار این عنوان در کنسول رقیب یک غافلگیری غیر منتظره برای همه ما بود. سوال این است که آیا در آینده شاهد تکرار چنین اتفاقاتی خواهیم بود؟ با توجه به مصاحبۀ مت بوتی، مدیر استودیوهای ایکس باکس با سایت Game informer احتمالش در آینده وجود خواهد داشت. در مصاحبه با Game Informer از وی سؤال شد که به عنوان یک سناریوی فرضی، اگر یکی از استودیوهای شرکت مایکروسافت قصد داشته باشد یک بازی مولتی پلتفرم بسازد ، آیا شرکت مایکروسافت اجازۀ چنین کاری را خواهد داد؟

او در پاسخ گفت :

بنظر می‌رسد این پرسش بیشتر از آن که به انتشار یک بازی بر روی کنسول‌های Nintendo Switch یا Play Station مربوط باشد به شرایط آن عنوان بستگی داشته باشد. به عبارت دیگر ، باید ببینیم که آیا این بازی از انتشار در پلتفرم‌های دیگر بهره می‌برد و اینکار منطقی به نظر می‌رسد یا خیر. به عبارتی دیگر آیا این عنوان از آن دسته از بازی‌هایی است که از تاثیرات شبکه‌ و در دسترس قرار داشتن روی پلتفرم‌های مختلف، سود و منفعت می‌برد؟ یا اینکه ما می‌توانیم با ارائه دادن منابع مختلف و پشتیبانی از تیم سازنده به بهترین شکل ممکن از آن بازی پشتیبانی کنیم . همچنین اطمینان خاطر حاصل کنیم که پلتفرم‌هایمان یعنی چیزهایی مثل xCloud و Game Pass و یا Xbox Live که واقعا به آن‌ها متکی هستیم، توانایی پشتیبانی کردن از این بازی را دارند.

بوتی سپس بازی Minecraft را مثال زد که هم بر روی کنسول پلی‌استیشن و هم کنسول نینتندو سوئیچ (همینطور تعداد زیادی از پلتفرم‌های دیگر) در دسترس قرار دارد و با اینکه تیم سازندۀ آن یعنی استودیوی Mahjong به شرکت مایکروسافت ملحق شد، این بازی همچنان به مولتی پلتفرم بودن خود ادامه می‌دهد. همچنین اسپین آفِ این بازی هم که در سبک اکشن نقش آفرینی (RPG) است و Minecraft Dungeons نام دارد، قرار است به عنوان یک عنوان مولتی پلتفرم عرضه شود. وی در ادامۀ صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که شرکت مایکروسافت همچنان قصد دارد تا عناوین اصلی و فرست پارتی خود را در انحصار سیستم‌های خودش باقی نگه دارد.

او در ادامۀ این مصاحبه گفت :

در مورد یک بازی مثل Minecraft، من فکر می‌کنم که به هیچ‌وجه کار منطقی‌ای نیست که بخواهیم چیزهایی که از پیش روی این پلتفرم‌ها وجود داشته است را از بازیبازان بگیریم و دسترسی آن‌ها را محدود کنیم. به همین دلیل هم ما پلتفرم‌های بیشتری را اضافه کردیم. اما بطور مشخص ما فرنچایز‌های انحصاری بزرگ خودمان مانند Forza, Halo و Sea of Thieves را داریم که در واقع از ابتدا برای این ساخته شده‌اند تا روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وجود داشته باشند و من فکر می‌کنم این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

این روش شرکت مایکروسافت در ساخت بازی و محتویات آن و حتی چیزی که آن‌ها به عنوان چشم‌انداز از موفقیت در این صنعت به آن پایبند هستند، بر اساس روش‌های مرسوم در این صنعت انجام نشده است. مخصوصا این ایده که استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت عناوین جدیدی را برای پلتفرم‌های دیگر تولید کنند، موضوع کاملا ناآشنایی برای همۀ ما است اما در عین‌حال موضوع جالبی هم به‌نظر می‌رسد. قطعا دیدن اینکه که چطور این موضوع سیاست‌های شرکت مایکروسافت را تغییر خواهد داد جالب خواهد بود.

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. [QUOTE=”Heska, post: 4616590, member: 43357″]
    اره حاجی به ما داره خیلی ظلم میشه کلا ۶۱ دلار دادم تا ۴ماه اینده قرار DMC 5, Gears 5 و The Outer Worlds رو مجانی بازی کنم عجب ظلمی کجاست بازیهای متا ۹۰ که تو دو روز تموم میشن:(
    [/QUOTE]
    اره واقعا خیلی ظلم شده 61 دلار دادی مولتی پلتفرما رو بازی کنی:( عوضش ما از اون ور میریمیه پول واسه psnow میدیم مولتی ها رو مفت میریم از یه وروم پول میدیم انحصاری ها رو میریم:*
    [QUOTE=”Heska, post: 4616592, member: 43357″]
    امیروان
    [/QUOTE]
    امیروان همین الان داره تاپیک نگاه میکنه چجوری من امیروانم لول:))

  2. [QUOTE=”Heska, post: 4616585, member: 43357″]
    [URL=’https://www.ft.com/content/3a3419f4-78b1-11e9-be7d-6d846537acab’]Top 100 global brands 2019: the full ranking[/URL]

    [URL=’https://www.gamespot.com/articles/phil-spencer-is-exactly-who-you-think-he-is/1100-6468846/’]Phil Spencer Is Exactly Who You Think He Is[/URL]

    It was an unprecedented move for a publisher of Microsoft’s size. “One of the first calls we got after the Minecraft acquisition was from Sony saying, ‘Are you going to pull it off PlayStation?’,” Spencer said. “And I’m like, ‘Why would I do that? People like playing it on PlayStation.'”
    [/QUOTE]
    بجایی نمیرسی برو هروقت چندتا بازی متا 90 دادین برگرد:*

  3. [QUOTE=”Fratos, post: 4616365, member: 2947″]
    [ATTACH type=”full” alt=”113358″]113358[/ATTACH]
    [/QUOTE]
    سگا هرچی بود تا لحظه آخر خرج کرد و اشتباهات سگای ژاپن نابودش کرد حالا مایکروسافت که پولدار ترین شرکت دنیا نمیتونه چندتا بازی بسازه سگای فعلی بازی داره که اینا هیچی ندارن:))

  4. [QUOTE=”Heska, post: 4616502, member: 43357″]
    همین چندوقت پیش بود امارش اومد ارزش بخش Xbox مایکروسافت از کل کمپانی سونی بیشتره بعد مایکرو برای نجات ایکسباکس به سونی و نینتندو نیاز داره :))

    حالا خوبه همین دیروز بود سونی التماس مایکرو کرده بود برای XCloudتا بتونه نسل بعد زنده بمونه:))

    یا وقتی مایکرو ماینکرفت و خرید زنگ زده بودن فیل اسپنسر التماس میکردن بازی رو از رو استورشون ور ندارن :))
    [/QUOTE]
    وقتی مایکروسافت هنوز نتونسته گندای این نسلشو جمع کنه و دوتا بازی درست و حسابی بده این ارزش به چه درد ملت میخوره؟ خب معلومه خدماتشون عالیه و این ارزشم از اونجا بدست اوردن ولی بازیا کو؟ فقط دارن استودیو میخرن این بازی هایی هم که معرفی کرد کوتا امدن و دیدن نتییجشون

    [QUOTE=”Fratos, post: 4616365, member: 2947″]
    [ATTACH=full]113358[/ATTACH]
    [/QUOTE]
    [ATTACH type=”full” alt=”113396″]113396[/ATTACH]
    سگا هرچی بود تا لحظه آخر خرج کرد و اشتباهات سگای ژاپن نابودش کرد حالا مایکروسافت که پولدار ترین شرکت دنیا نمیتونه چندتا بازی بسازه سگای فعلی بازی داره که اینا هیچی ندارن:))

  5. [QUOTE=”mohsenebrahimi, post: 4615657, member: 144656″]
    باز تحلیل های من دراوردی و آبکی شروع شد؟! از زمان اومدن نادلا حداقل سیاست ها در بخس xbox تغییر کرده و بیشتر میخدان به سمت گسترش برن رو پلتفرم های دیگه اما بازی های نه چندان مهم و کوچک تر بازی های بزرگسون رو هم که رو گیم پس و.. میاد هیچوقت سونی نمیاد بازی های انحصاریش رو ویندوز و.. بده پس دست ما رو بگیر بی معنیه
    [/QUOTE]
    باز تحلیل آبکیه کامنتای بقیه شروع شد! درستش اینه بنظرم

    کسی هم نگفته که سونی میاد بازیهاشو روی ویندوز منتشر میکنه…
    جدیدا فیل اسپنسر گفته قصد وارد شدن به جنگ کنسول‌هارو نداره… چیزی که از ابتدا توش بوده و حالا به این فکر رسیده که واردش نشه!
    مایکرو در کنار سیاست های جدیدش مسلما این هدفو هم در سر داره که با همکاری با رقبا شرایطشو بهتر کنه…

  6. [QUOTE=”Ali Venom, post: 4615683, member: 97585″]
    اخ خبر نداری راستی؟

    [URL=’https://www.theverge.com/2019/8/6/20757373/journey-thatgamecompany-ios-release-surprise-price’][SIZE=6]Thatgamecompany’s Journey gets a surprise iOS release – The Verge[/SIZE][/URL]

    [ATTACH type=”full” alt=”113240″]113240[/ATTACH]

    اینم برای مزه کار میذارم:

    [ATTACH type=”full” alt=”113242″]113242[/ATTACH]

    [ATTACH type=”full” alt=”113241″]113241[/ATTACH]

    البته پی سی و اپیک استور شده کشور دوست و برادرتون ولی خب جا داره بذارم:

    [ATTACH type=”full” alt=”113244″]113244[/ATTACH]

    [SPOILER]

    برای Xcloud و stadia سوپرایز درست و حسابی میخوایم ها، دست تون درد نکنه کم نذارید

    [/SPOILER]
    [/QUOTE]

    dead standing هم به زودی اضافه میشه 3>

  7. [QUOTE=”FUTURE, post: 4615653, member: 111673″]
    تعریف من از شکست اینه که نتونی طرفدارای واقعی‌ خودتو راضی کنی. طرفدارا می‌تونن یه نسل صبر کنن ولی اگه بازم مشخص بشه وعده‌ها الکیه، دیگه نسل بعدش کسی نیست کنسولتو بخره و بهت اعتماد کنه. اگه مایکروسافت ببینه که بیشتر سودش از طرف بازیا و سرویس‌هایی مثل گیم بهش میرسه، خیلی راحت می‌تونه کنسول رو بزاره کنار…همین الانشم یه جورایی میشه گفت از تاکیدش روی کنسول خیلی کم کرده و روی گیم‌پس و PC تمرکز داره.
    سگا هم دو بار کنسول شکست خورده داد و در نهایت بیخیال سخت‌افزار شد. خیلی از تحلیل‌گرا پیش‌بینی می‌کردن بعد از فاجعه Wii U نینتندو هم اگه سوییچ‌اش شکست بخوره، تبدیل به یه ناشر میشه و برای پلتفرم‌های دیگه بازی میده.
    اینجا ارزش تجاری چندان اهمیتی نداره این مهمه که چقدر نسبت به قبل تونستی رشد کنی. اگه رقبا اجازه سودآوری کافی توی بازار کنسول بهش ندن، مایکروسافت خیلی راحت میره سراغ بازاری که بتونه داخلش رقابت کنه. کلا اگه کنسول سودآوری بالایی نداشته باشه، مطمئن باش مایکروسافت می‌تونه همون پول رو جاهای دیگه سرمایه‌گذاری کنه و خیلی بیشتر سود کنه. اینجا شکست ضرر کردن محسوب نمیشه…شکست یعنی به اندازه قبل نتونی سود کنی و رسما هم از نظر درآمد از طریق فروش کنسول و هم از نظر محبوبیت برند پسرفت کنی!
    حالا این وسط یه سری طرفدار هستن که هر چی جلوشون بزاری میگن به به! اینا توی اقلیت هستن و خود مایکروسافت هم جدی‌شون نمیگیره…
    [/QUOTE]
    وقتی کنسول نسل بعدش رو تو E3 رسما تایید کرده، چطور تاکید روی کنسول خیلی کم بوده؟ این کنسول قرار هست 16 ماه دیگه بیاد، کدوم شرکت از 16 ماه قبلش میاد رو بازاریابی کنسول بعدیش تمرکز میکنه؟ 😀 همین نسل فعلی اینا حداقل 50 میلیون کنسول میتونن بفروشن، نسبت به رقبا درصد کمی هست و نسبت به نسل قبل هم کاهش زیادی داشته ولی با اون وضعیت افتضاحی که Xbox One تو شروع نسل داشت، همچنان رقم جالبی هست. حالا مایکروسافت برای اینکه سهم بیشتری از بازار کسب کنه در ابتدا اومد سرویس های جذابی راه اندازی کرد، بعد با عرضه Xbox One X نشون داد که گیمرهای هاردکور براش اهمیت زیادی داره، بعد از اون هم که روند خرید استودیوهای جدید برای ساخت انحصاری های بیشتر و بهتر شروع شد. این موارد در کنار هم داره نشون میدونه واسه آینده برند Xbox برنامه های بزرگ و مناسبی دارن، حالا نسل بعد چی پیش میاد مشخص نیست. اگه قرار باشه بازی هایی که میسازن کیفیت بالایی داشته باشه، قطعا به کمک سرویس ها و سایر موارد، فروش کنسول هم بالاتر میره، اگر هم تعداد بازی های با کیفیت بخواد کم بشه که خب حتی ناشر شدن هم مهم نیست دیگه 😀
    ===
    این قضیه که بازی های Xbox بخوان رو پلتفرم های دیگه بیان تحت هیچ شرایطی منطقی نیست. اگه قرار هست بازی هاش برای بقیه پلتفرم ها بیان برای چی میاد اینقدر هزینه میکنه برای ساخت کنسول؟ اگه قرار هست کنسول بده تا از طریق گیم پس به سود برسه پس چرا میاد استودیو میخره؟ قرارداد واسه عرضه بازی رو گیم پس که خیلی به صرفه تر هست. واقعا بعیده روند همکاری، فراتر از چیزی باشه که تا الان دیدیم.

  8. [QUOTE=”Frobary, post: 4615612, member: 8883″]
    فکر نکنم به این راحتی باشه :دی مثلا اولین بازی نینجا که قبل از خریداری شدن توسط مایکروسافت در دست ساخت بوده و قطعا برای پلی ۴ هم قرار بوده عرضه بشه، انحصاری هست. احتمالا یه سری عناوین خاص و محدود برای سوییچ عرضه بشه، مثل همون کاپهد یا شماره اول اوری. اصلا هیچ منطقی نداره بخواد اکثر بازی هاش برای بقیه پلتفرم ها بیاد.
    [/QUOTE]
    اکثر بازی هاش به جز بازی های AAA برای بقیه پلتفرم ها میاد برنامه ریختن بازی های کوچکترشون رو پلتفرم های دیگه بدن یکسری بازی AAA یا برندشون خوب معلومه نمیاد مثل گرز و هیلو

  9. [QUOTE=”B.F.M.V, post: 4615514, member: 91789″]
    اما بنظرم خیلی دوستانه و جوری که خیلی هم خراب نکرده باشه میخاد به نینتندو و سونی که شرایط خیلی بهتری دارن بگه…بابا دست مارو هم بگیرین… :Dببینین ما چقدر مهربونیم :D:D
    [/QUOTE]
    باز تحلیل های من دراوردی و آبکی شروع شد؟! از زمان اومدن نادلا حداقل سیاست ها در بخس xbox تغییر کرده و بیشتر میخدان به سمت گسترش برن رو پلتفرم های دیگه اما بازی های نه چندان مهم و کوچک تر بازی های بزرگسون رو هم که رو گیم پس و.. میاد هیچوقت سونی نمیاد بازی های انحصاریش رو ویندوز و.. بده پس دست ما رو بگیر بی معنیه

  10. [QUOTE=”sajjad++, post: 4615637, member: 108120″]
    بستگی داره تعریف شما از شکست چی باشه؟:D شکست تجاری با شکست تو رقابت با یک شرکت دیگه خیلی فرق داره، که ایکس باکس این نسل نتنها شکست تجاری نخورد، بلکه سال به سال هم ارزشش بیشتر شده. نسل بعد هم اگر از این مدل شکست ها بخوره هم فکر نمیکنم اتفاق خاصی برای خود اکس باکس بی افته
    [/QUOTE]
    تعریف من از شکست اینه که نتونی طرفدارای واقعی‌ خودتو راضی کنی. طرفدارا می‌تونن یه نسل صبر کنن ولی اگه بازم مشخص بشه وعده‌ها الکیه، دیگه نسل بعدش کسی نیست کنسولتو بخره و بهت اعتماد کنه. اگه مایکروسافت ببینه که بیشتر سودش از طرف بازیا و سرویس‌هایی مثل گیم بهش میرسه، خیلی راحت می‌تونه کنسول رو بزاره کنار…همین الانشم یه جورایی میشه گفت از تاکیدش روی کنسول خیلی کم کرده و روی گیم‌پس و PC تمرکز داره.
    سگا هم دو بار کنسول شکست خورده داد و در نهایت بیخیال سخت‌افزار شد. خیلی از تحلیل‌گرا پیش‌بینی می‌کردن بعد از فاجعه Wii U نینتندو هم اگه سوییچ‌اش شکست بخوره، تبدیل به یه ناشر میشه و برای پلتفرم‌های دیگه بازی میده.
    اینجا ارزش تجاری چندان اهمیتی نداره این مهمه که چقدر نسبت به قبل تونستی رشد کنی. اگه رقبا اجازه سودآوری کافی توی بازار کنسول بهش ندن، مایکروسافت خیلی راحت میره سراغ بازاری که بتونه داخلش رقابت کنه. کلا اگه کنسول سودآوری بالایی نداشته باشه، مطمئن باش مایکروسافت می‌تونه همون پول رو جاهای دیگه سرمایه‌گذاری کنه و خیلی بیشتر سود کنه. اینجا شکست ضرر کردن محسوب نمیشه…شکست یعنی به اندازه قبل نتونی سود کنی و رسما هم از نظر درآمد از طریق فروش کنسول و هم از نظر محبوبیت برند پسرفت کنی!
    حالا این وسط یه سری طرفدار هستن که هر چی جلوشون بزاری میگن به به! اینا توی اقلیت هستن و خود مایکروسافت هم جدی‌شون نمیگیره…

  11. 😀
    [SPOILER][ATTACH type=”full”]113228[/ATTACH]
    :))[/SPOILER]
    قبلا هم گفتم الانم میگم مایکروسافت دیگه تبدیل شده به یه ناشری که فقط سرویس ارائه میده و انحصارگری رو ول کرده و میخواد همه بازیاش رو تجربه کنن اگه فن هاشم بیخیال بشن بد نیست این چیزی نیست که واسش زور بزنید اصلا هم اتفاق بدی نیست خیلیم عالی………..
    البته این اتفاق ممکنه یروزی برای سونی و نینتندو هم بی افته چرا که هزینه ها بالا رفته اون حرف پیتر مور رو هم یادمون نره که گفت تو آینده کنسولی وجود نداره الان مایکروسافت امده چندین سال زود تر اینکار انجام داده روزی که سونی و نینتندو هم اینکار کنن خیلی شاید دور نباشه و اون روز دیگه فن بازیی هم وجود نداره

  12. [QUOTE=”FUTURE, post: 4615613, member: 111673″]
    این که چیزی نیست…[B]Xbox اگه نسل بعد [COLOR=rgb(184, 49, 47)]هم[/COLOR] شکست بخوره[/B]، استدیوهاش کلا باید برای پلتفرم‌های دیگه بازی بسازن! از نظر سرمایه‌گذاری هم خیلی براشون به صرفه‌تره.
    [/QUOTE]
    بستگی داره تعریف شما از شکست چی باشه؟:D شکست تجاری با شکست تو رقابت با یک شرکت دیگه خیلی فرق داره، که ایکس باکس این نسل نتنها شکست تجاری نخورد، بلکه سال به سال هم ارزشش بیشتر شده. نسل بعد هم اگر از این مدل شکست ها بخوره هم فکر نمیکنم اتفاق خاصی برای خود اکس باکس بی افته

  13. [QUOTE=”Z-fan, post: 4615593, member: 97953″]
    همونی که فکر می کردم
    عنوان های System Seller رو پیش خودشون نگه می دارن
    عنوان هایی که صرفا ساخته میشن و خوبن رو میدن بیرون که صرفا خوب بفروشه و قربانی انحصارشون نشن
    عنوان های خفنی که میان ولی System Seller نیستن هم مثل Cuphead خیلی حرفه ای خارج از خانواده ایکس باکس پخش اش می کنن که اسم مایکروسافت سریعتر پخش شه

    یه چیزی که فیل اسپنسر و تیم اش عین آدم میدونه سیاه بودن اسم XBGS لای بقیه گیمرهاست… حرکت هایی که زدن تو این دو سال اخیر شاید رو کاغذ مسخره باشه ولی تو عمل خیلی از بدنامی XBGS کم کرده…

    البته یه بخش عظیمی اش به همون فرست پارتی های سیستم سلر برمیگرده که فقط رو خانواده ایکس باکس شه، اون جا خراب کنن قشنگ روز از نو روزی از نوئه 😀
    [/QUOTE]
    فکر نکنم به این راحتی باشه :دی مثلا اولین بازی نینجا که قبل از خریداری شدن توسط مایکروسافت در دست ساخت بوده و قطعا برای پلی ۴ هم قرار بوده عرضه بشه، انحصاری هست. احتمالا یه سری عناوین خاص و محدود برای سوییچ عرضه بشه، مثل همون کاپهد یا شماره اول اوری. اصلا هیچ منطقی نداره بخواد اکثر بازی هاش برای بقیه پلتفرم ها بیاد.

  14. [QUOTE=”Arsalan_xe, post: 4615601, member: 144755″]
    من كه كل متن رو خوندم و از قبلش هم ميدونستم تيتر بايد توسط يه پلي فن زده شده باشه 😀
    خوشبختانه كارو راحت كردي و تو دومين كامنت موضع خودتو نشون دادي همين واسه من كافيه 😀
    [/QUOTE]
    به این نتیجه نرسیدی که شاید ی نینتندو فن باشه 😀 شاید 😀 شایدم نه 😀 شایدم جفتش :D:D
    هیچ موضعی در کار نیست… موضوع کاملا روشنه دوست عزیز .
    برای من بازی خوب مهمه نه شرکت یا کنسول. البته که از قدیم برای سونی احترام قائلم چون خاطرات گیم رو بیشترشو مدیون سونی ام و خواهم بود!

    بابا مدیر عامل ایکس باکس خودش میگه شرایط مطلوب نیست بعد ما بگیم شما میگی سونی فن!!!!
    البته که هستم… اما در حال حاضر خیلی بی طرفانه واقعیت رو گفتم…. چه تو خبر چه تو کامنتا…. و میگم همه چیز روشنه اما خب بستگی به دید شما هم داره!

    تیتر خبر هم ربطی به هیچ موضوعی نداره و تو اخبار کاملا بی طرفانه موضوع مطرح میشه…. لطفا قضاوتهای بیجا رو کنار بزاریم.

    [QUOTE=”.Amirone, post: 4615590, member: 40193″]
    به این سادگیا هم نیست ! باید بازیهای باکیفیتی برای PS تولید کنن ؛ اینجا خونه خودشون نیست که بخورنو بخوابنو شعار بدن مثل قبل 😀
    [/QUOTE]
    :-j

  15. [QUOTE=”Arsalan_xe, post: 4615497, member: 144755″]
    الان با اين تيتر همه فكر ميكنن از فردا فورزا و هيلو مياد روي پلي :دي.
    باز حداقل خوبه توضيح داره .لينك مطلب اصلي رو هم بذارين خوبه…
    [/QUOTE]

    بفرمایید:

    [URL=’https://www.google.com/amp/s/gamingbolt.com/microsoft-open-to-allowing-their-studios-to-make-multiplatform-games-but-major-aaa-titles-will-be-on-xbox-only/amp’]Microsoft Open To Allowing Their Studios To Make Multiplatform Games, But Major AAA Titles Will Be On Xbox Only[/URL]

    تیتر خبر این بود :
    “مایکروسافت به استودیوهای خود اجازهٔ ساخت بازی برای سایر پلتفرمها را می‌دهد، اما بازی‌های مهم و فرست پارتی‌اش همچنان در انحصار می‌مانند”

    اما بدلیل طولانی شدن تیتر… بخش ، اما بازی‌های مهم در انحصار می‌مانند رو در توضیحات بهش اشاره شد.
    در اصل هم این اتفاق افتاده و اجازه داده و از این به بعد هم قراره اجازه بده و بقیه توضیحات…

    ناگفته نمونه که از منابع دیگه هم در این خبر استفاده شده که میتونم شما رو ارجاع بدم بهشون در صورتی که بخاین(توجه به پاراگراف اول خبر)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا