اخبار بازی

مایکروسافت خرید استودیوهای بازی وارنر را در نظر گرفته است

طبق گزارشات منتشرشده، مایکروسافت به صورت جدی خرید استودیوهای بازی وارنر را در نظر گرفته است.

بازی Batman Arkham Knight

در هفته‌های گذشته شاهد اخباری مبنی بر تصمیم AT&T به فروش بخش Warner Bros. Interactive Entertainment بودیم. این بخش شامل استودیوهای Rocksteady ،Monolith ،NetherRealm و غیره است و چند آی‌پی کلاسیک مانند مورتال کمبت را در بر می‌گیرد. شرکت AT&T درخواست مبلغی بین دو تا چهار میلیارد دلار را کرده و شرکت‌های Take-Two ،EA و Activision همگی علاقه خود را برای خرید اعلام کرده‌اند.

حالا طبق گزارش منتشر شده توسط سایت The Information، مایکروسافت هم به لیست مشتریان این استودیوها اضافه شده است. در دو سال اخیر استودیوهای متعددی مانند Double Fine ،Obsidian Entertainment ،Playground Games و Ninja Theory به تیم Xbox Game Studios اضافه شده‌اند. باید خاطر نشان کرد که در صورت فروش بخش سرگرمی وارنر، عناوینی مثل هری‌پاتر و بتمن به عنوان بخشی از این قرارداد نخواهند بود و خریدار جدید برای حق انتشار این عناوین، باید اقدام به خرید حق انتشار آن‌ها به صورت جداگانه کند.

شرکت مایکروسافت در تاریخ ۲ ماه مرداد در طول همایشی به نام Xbox Games Showcase قصد دارد از عناوین در حال توسعه کنسول ایکس‌باکس سری ایکس رونمایی کند. با توجه به گزارشات امروز، در صورت موفقیت مایکروسافت در خرید بخش سرگرمی برادران وارنر به نظر می‌رسد این همایش فرصت مناسبی برای اعلام این خبر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی:

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫13 نظرها

  1. تو بحث انحصاری،اگه مایکرو بخره احتمالا نسخه در حال ساخت رو انحصار نمیکنه تو قبلیا که اینطور نشون داده و استودیوهایی رو که خریده بود،اجازه داد بازیاشونو برا پلتفرمهای نینتندو و سونی بدن.
    پس اگه بخره،بعیده بتمنی که میگن آگوست معرفی میشه،انحصار باشه.
    تا بتمن بعدی هم که معرفی بشه احتمالا نوه @mobile1199 میره تو توییترشون اعتراض و بن میشه.
  2. صد درصد ترجیح میدم یکی مثل Tencent بخره تا مایکروسافت.

    قضیه انحصاری شدن به کنار، مهم ترین نکته توی این خرید اینکه که چه کسی می‌تونه تمام مجموعه رو نگه داره و کمترین تعدیل رو داشته باشه، الان مجموعه شامل حدود ۱۵ تا استودیو به علاوه ی کلی تیم ساپورت، مارکتینگ و پابلیشنگ هست.

    فکر می‌کنی مایکروسافت میاد یهو تعداد استودیو هاش رو ۲ برابر کنه؟
    بر فرض محال بگیم آره، بقیه تیم های ساپورت و مارکتینگ تکلیفشون چیه؟ آیا مایکروسافت با وجود تیم های خودش اصلا نیازی به اینا داره؟

    از اونطرف یکی مثل Tencent داره بازارش توی آمریکای شمالی رو گسترش میده و نیاز به زیرساخت داره. یعنی احتمال اینکه بتونه کل مجموعه رو حفظ کنه خیلی بیشتره، همچنین توی پروژه ها هم دخالت چندانی نداره.

    البته اینو بگم هنوز تصمیمشون برای فروش قطعی نشده و ممکنه کلا بیخیال بشن.

    خب برا شما همه اون ۱۵ استودیو مهمن؟
    کلا ۳ تا استودیو عالی و ۳ تا نسبتا خوب داره که تازه همون ۳ تای نسبتا خوب هم خیلی بازی های پرطرفداری نساختن

    چنتاشون کلا تو بازار گوشی فعالن که فک نکنم برا کسی تو این فروم مهم باشه سرنوشت اونا.

    البته به نظر من هم منطقا کاربر های پلی استیشن دلیلی نداره دوس داشته باشن مایکروسافت بخره و اکس باکس پلیر ها و شاید pc گیمرا فقط طبیعیه دوست داشته باشن ولی خب دلیلش همون انحصاری شدن عناوین اینده این استودیوهاست نه تعطیلی یه مشت استودیوی درجه ۳ و بازی موبایل ساز‌.

    درنهایت هرکی بخره قطعادیه تعدیل نیرویی صورت میده.
    تنسنت هم جنس سرمایه گذاریش تا الان حداقل جوری نبوده که بیاد یهو چنتا استودیو رو با هم بخره.

    پ.ن: تیم پابلیشینگ چرا باید برا ما مهم باشه، خب هرکی بخره خودشم پابلیش میکنه دیگه.
    اینکه مشخصه کلا. مهم نیست کی بخره. هرکی بخره تیم پابلیشینگ خودشو داره و به وارنر نیازی نداره.

  3. صد درصد ترجیح میدم یکی مثل Tencent بخره تا مایکروسافت.

    قضیه انحصاری شدن به کنار، مهم ترین نکته توی این خرید اینکه که چه کسی می‌تونه تمام مجموعه رو نگه داره و کمترین تعدیل رو داشته باشه، الان مجموعه شامل حدود ۱۵ تا استودیو به علاوه ی کلی تیم ساپورت، مارکتینگ و پابلیشنگ هست.

    فکر می‌کنی مایکروسافت میاد یهو تعداد استودیو هاش رو ۲ برابر کنه؟
    بر فرض محال بگیم آره، بقیه تیم های ساپورت و مارکتینگ تکلیفشون چیه؟ آیا مایکروسافت با وجود تیم های خودش اصلا نیازی به اینا داره؟

    از اونطرف یکی مثل Tencent داره بازارش توی آمریکای شمالی رو گسترش میده و نیاز به زیرساخت داره. یعنی احتمال اینکه بتونه کل مجموعه رو حفظ کنه خیلی بیشتره، همچنین توی پروژه ها هم دخالت چندانی نداره.

    البته اینو بگم هنوز تصمیمشون برای فروش قطعی نشده و ممکنه کلا بیخیال بشن.

    خب از دید انسان دوستانه بخوایم نگاه کنیم، خیلی خوب میشه یک شرکتی بیاد و هممه استودیوها رو بخره و هیچ تعدیل نیرویی نداشته باشه.
    اما از اونطرف هیچ تضمینی نیست که اگه یک شرکت چینی هم اقدام به خرید کنه، تعدیل نیرو نداشته باشن.
    برای همین قبلا هم گفتم اگه مایکرو و سونی اقدام نکنن، شرکتهای چینی بهترین گزینن.

    من از دید یک گیمر نگاه میکنم،بنظر من اگر مایکرو اقدام به خرید کنه، با اینکه کلی هم نیرو تعدیل و تلفیغ کنه، برآیند کار اینه که این استعدادهای باقیمونده دست یک شرکتی افتادن که خیلی بهتر از یک شرکت چینی میتونه به این استودیوها سروشکل بده و ازشون خروجی بگیره.
    حداقل مطمئنیم بخش بزرگی از این استودیوها نمیرن به سمت ساخت بازی آنلاین.

  4. فقط بحث آی پی که نیست، مایکرو الان این فرصت داره که چندتا از بهترین استودیوهای حال حاضر بخره.
    خارج از اینکه بحث مالکیت IP و… این وسط هست یا نه، فرصت خیلی خوبیه برای مایکرو که مالک این استعدادها بشه.
    همه اینها به کنار اگه مایکرو نخره، شرکتهای پولدار چینی، EA و… میپرن وسط، شما کدوم ترجیح میدید؟

    صد درصد ترجیح میدم یکی مثل Tencent بخره تا مایکروسافت.

    قضیه انحصاری شدن به کنار، مهم ترین نکته توی این خرید اینکه که چه کسی می‌تونه تمام مجموعه رو نگه داره و کمترین تعدیل رو داشته باشه، الان مجموعه شامل حدود ۱۵ تا استودیو به علاوه ی کلی تیم ساپورت، مارکتینگ و پابلیشنگ هست.

    فکر می‌کنی مایکروسافت میاد یهو تعداد استودیو هاش رو ۲ برابر کنه؟
    بر فرض محال بگیم آره، بقیه تیم های ساپورت و مارکتینگ تکلیفشون چیه؟ آیا مایکروسافت با وجود تیم های خودش اصلا نیازی به اینا داره؟

    از اونطرف یکی مثل Tencent داره بازارش توی آمریکای شمالی رو گسترش میده و نیاز به زیرساخت داره. یعنی احتمال اینکه بتونه کل مجموعه رو حفظ کنه خیلی بیشتره، همچنین توی پروژه ها هم دخالت چندانی نداره.

    البته اینو بگم هنوز تصمیمشون برای فروش قطعی نشده و ممکنه کلا بیخیال بشن.

  5. فقط بحث آی پی که نیست، مایکرو الان این فرصت داره که چندتا از بهترین استودیوهای حال حاضر بخره.
    خارج از اینکه بحث مالکیت IP و… این وسط هست یا نه، فرصت خیلی خوبیه برای مایکرو که مالک این استعدادها بشه.
    همه اینها به کنار اگه مایکرو نخره، شرکتهای پولدار چینی، EA و… میپرن وسط، شما کدوم ترجیح میدید؟
  6. همینکه برای حق انتشار بتمن (یکی از مهترین IPها- باید مذاکره کنه و پول هنگفتی برای حق انحصارش جداگونه پرداخت کنه، همون روش همیشگیه! همین الان هم می شه توی پروژه ساخت بتمن سهیم شدو یه پول درشت توی حلقشون کرد تا این عنوان انحصاری کنسول بشه بدون خرید مجموعه.
  7. اینجور خریدای سنگین راحت نیستن، بحث مبلغ خرید نیست ( چون واس مایکروسافت پول کمیه)
    بلکه مشکل بخش های redundant مثل قسمت ناشر، از دست رفتن شغل واس کلی آدم (که هر کدوم نیاز به severance package دارن)، افزایش یک مرتبه ای headcount و در نتیجه operational cost در بلند مدته. همه این مسائل در کنار اینکه ipهای مهم وارنر باید لایسنس بشن (در نتیجه royalty fee باید به صورت مکرر به at&t پرداخت بشه) باعث می شه معامله واس هر شرکتی حتی مایکروسافت پیچیده باشه و باید کامل جوانبش رو بسنجه.

    نکات مثبت واس مایکروسافت
    ۳ استودیو اثبات شده و قوی (راکستدی، monolith و NetherRealm) و ۳ استودیو بزرگ ولی با خروجی متوسط (مونترئال، avalanche و traveler’s tale)

    لایسنس ip مثل بتمن تاثیر قابل توجهی داره، همونجور که اسپایدرمن واس سونی عملکرد عالی داشت، بتمن هم می تونه ارزش گیمپس رو به شدت افزایش بده.

    NetherRealm و فرنچایز کمبت خیلی با ارزشن و در کنارش killer instinct هم می تونه یه دولوپر فرست پارتی داشته باشه.

    اکثر استودیو های مورد بحث تو مکان های خوبی هستند ، مثلا راکستدی تو انگلیس با بقیه استودیو های انگلیسی مایکرو مثل ریر، نینجا و پلیگراند می تونه همکاری داشته باشه. و یا monolith که فقط ۱۰ دقیقه با ردموند فاصله داره.

    استودیو های وارنر احتمالا ۴ تا بازی نزدیک به رلیز دارن (هری پاتر، suicide squade راکستدی، بتمن مونترئال و احتمالا بازی monolith) نشر این ۴ تا بازی می تونه یه بخشی از مبلغ خرید رو به خریدار برگردونه، توافق رو سهم at&t از فروش این بازی ها می تونه رو قیمت وارنر تاثیر بزاره.

    استفاده اکثر استودیو های وارنر از آنریل انجینه که خب این هم تا حدودی تو بحث اشتراک تکنولوژی می تونه کمک کنه.

  8. خیلی جالب میشه. اون ور مارول سمت سونی ـه، این طرف هم DC برای مایکرو… البته قسمت جالب ماجرا اینه که سه تا از بتمن ها محتوای انحصاری داشتن روی پلی استیشن.
    ولی هر چی هم بشه از اون سه کله پوک که پیشنهاد داده بودن بهتره :D به شدت امیدوارم دست مایکروسافت بیفتن این استودیو ها.

    پ.ن: طبق معمول یه سری توییتر شروع کردن اعتراض به این قضیه، اونم به چه دلیل؟ که ممکنه گیم های بعدی اینا انحصاری xbox (یا انحصاری زمانی) بشه… چرا واقعا گوشی رو میدن دست بچه! :D

  9. دو سه تا استدیو داره واقعا بدرد بخورن
    بقیشون هم مایکروسافت میتونه با سیاست اضافه کردن افراد بااستعداد صنعت که در پیش گرفته ببره بالاتر(اولانچ مثلا)
    واسه مایکروسافت هم کار سختی نیست لایسنس کردن بتمن. حالا بقیه عناوین رو دیگه نمیدونم ولی بتمن رو نیاز داره الان و تقابلش با اسپایدرمن میتونه خیلی جالب باشه!
    باید ببینیم چی میشه یکم شرایط این معامله پیچیدس سخته حدس زدن
  10. اگه جدی باشه تو بحث خرید بعیده باقی خریدار ها بتونن کاری کنن.
    یه کم پیچیده است شرایط
    خیلی از استودیو های وارنر تو کار بازی موبایلن.
    حداقل یه بتمن و یه هری پاتر در انتهای روند ساخت داره
    بازی راکستدی هم احتمالا تا حد خوبی پیش رفته.
    کلا انحصاری یا مولتی پلتفرم بودن اینا مسئله است.

    و جدا از این بحث لایسنس هاست.
    بتمن رو مدت دار میگیره مایکرو؟
    هری پاتر چی؟

    همه اینا در صورتیه که شایعه الکی نباشه البته کل قضیه. یهو نبینیم ea خریدتشون

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
  • ثبت نام کنید
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شما یک لینک برای ایجاد رمز عبور جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.
بستن
بستن