اخبار بازی

مایکروسافت بطور رسمی خرید اکتیویژن بلیزارد را تکمیل کرد

سرانجام بزرگترین و گران‌ترین معامله تاریخ صنعت گیم کامل شد و کمپانی Microsoft، یکی دیگر از غول‌های این صنعت یعنی Activision Blizzard را، با چیزی درحدود 70 میلیارد دلار تصاحب کرد؛ با نهایی شدن این معامله، مایکروسافت به عنوان سازنده کنسول‌های ایکس باکس، مالک فرانچایزهایی مثل: Call of Duty، Diablo، Warcraft و … می‌شود.

این خرید همچنین گامی مهم برای ردموندی‌ها، جهت وارد شدن به حوزه پرسود بازی‌های موبایلی خواهد بود، چرا که سازنده سری بازی‌های موبایلی معروف Candy Crush، یعنی استودیو King هم با این معامله به جمع استودیوهای مایکروسافت و برند ایکس باکس خواهد پیوست.

از دیگر توسعه دهندگانی که با تکمیل این معامله، عملا به مجموعه Xbox Game Studios پیوسته‌اند، می‌شود به Infinity Ward، Raven Software، Treyarch، Sledgehammer Games و… اشاره کرد.

فیل اسپنسر به عنوان رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در این رابطه گفت:« ما به عنوان یک تیم یاد می‌گیریم، نوآوری می‌کنیم و سعی می‌کنیم به عهد خود برای آوردن لذت و جامعه گیمینگ برای مردم بیشتری، عمل کنیم.»

اسپنسر همچنین بصورت تلویحی گفت که تصمیم دارند فرانچایزهای تازه‌شان را به پلتفرم‌های دیگری مثل موبایل و کلاود گیمینگ بیاورند تا عده بیشتری بتوانند این آثار را تجربه بکنند.

شما درمورد این خرید و تاثیر آن بر آینده صنعت گیم چه فکری می‌کنید؟ حتما نظرات خود را با بازی سنتر درمیان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا