اخبار بازی

مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای استریم بازی های رایانه شخصی است

مایکروسافت در ابتدا در پاسخ به تهدید گوگل Stadia روی اضافه کردن بازی های رایانه شخصی به سرویس ابری Xbox Cloud کار می کند.

مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای استریم بازی های رایانه شخصی از طریق سرویس ابری است. ایمیل های داخلی افشا شده از دادگاه FTC و مایکروسافت نشان میدهد که در حال حاضر بازی‌ها از طریق سرویس Xbox Cloud Gaming استریم می‌ شوند. این سرویس استریم بازیها به عناوین Xbox محدود می‌شود، زیرا سرورها از تراشه‌های تخصصی Xbox Series X ساخته شده‌اند. مایکروسافت روی استفاده از سرورهای Azure خود برای استریم بازی های رایانه شخصی از طریق Xbox Cloud Gaming کار می کند.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در جولای 2021 پس از انتشار شایعاتی مبنی بر تبدیل گوگل Stadia به یک سرویس بازی ابری برای توسعه دهندگان، ایمیلی به تیم Xbox زد. در این ایمیل از فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، کریم چودری، رئیس بازی های ابری در مایکروسافت و سارا باند، سرپرست توسعه ایکس باکس، خواسته شد که بازی های ساخت مایکروسافت بر بستر پردازش ابری اجرا شوند.

گفته شده است که کار بر روی Xbox Cloud Gaming طی سال گذشته در مایکروسافت کند شده است. مایکروسافت قبلاً قول داده بود که Xbox Cloud Gaming تا پایان سال 2022 از کتابخانه بازی های موجود کاربران پشتیبانی کند، اما این اتفاق هرگز نیفتاد. مایکروسافت همچنین برنامه های خود را برای راه اندازی نسخه اشتراکی اختصاصی Xbox Cloud Gaming لغو کرد.

اما در اوایل سال جاری، مایکروسافت نکات بیشتری درباره در دسترس بودن بازی‌های رایانه شخصی در Xbox Cloud Gaming ارائه کرد. شبکه تلفن همراه بریتانیایی EE قراردادی 10 ساله با مایکروسافت امضا کرد تا بازی‌های رایانه‌ای Xbox را برای مشتریان EE ارائه کند، اما EE در حال حاضر سرویس استریم ارائه نمی‌کند. این امکان وجود دارد که EE در حال ساخت یک سرویس باشد، اما به احتمال زیاد مایکروسافت با سرویس Azure خود به استریم بازی های رایانه شخصی نزدیک تر است. مایکروسافت آشکارا پشتیبانی از ماوس و کیبورد را برای Xbox Cloud Gaming آزمایش کرده است. پشتیبانی از ماوس و کیبورد تاکنون فقط برای بازی های کنسول Xbox تایید شده است.

در جای دیگری از این  ایمیل داخلی افشا شده عنوان میشود که آقای اسپنسر در جولای 2021 نظر خود را در مورد Stadia ارائه کرده است. ایشان گفته‌اند: من صادقانه فکر می‌کنم که Google در حال تلاش برای تبدیل Stadia به Google Cloud SKU است. گوگل یک رقیب بزرگ و تهاجمی است، اما صادقانه بگویم که من از عدم پیشرفت آنها در Stadia شگفت زده شده ام. تا به امروز رقیب شماره یک ما در اینجا واقعاً nVidia با سرویس ابری GeForce Now است. اما ما دو سرویس آمازون لونا و گوگل استدیا را زیر نظر داریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا