اخبار بازی

تاکید مجدد مدیر مایکروسافت به تعهد برای ساخت کنسول‌های Xbox

Xboxبرای مدت‌ها شایعه‌ای شنیده می‌شد که دیگر خبری از ساخت کنسول‌های Xbox توسط شرکت مایکروسافت نخواهد بود و این شرکت قصد دارد از تجارت بازی و فروش کنسول خارج شده و روی برنامه‌ها و سرویس‌های خود تمرکز کند. این مسئله از عدم علاقه ساتیا نادلا مدیر مایکروسافت در روزهای ابتدایی انتساب به این سمت ناشی شده بود.

با این حال اوضاع اکنون فرق کرده و بخش گیم به یکی از استراتژی اصلی مایکروسافت تبدیل شده است. زیرا بخش گیم سبب ارائه و استفاده از قابلیت پردازش ابری به وسیله سرویس Azure و تمامی پلتفرم‌هایی که در حال استفاده از آن هستند از جمله Xbox می‌شود. در گفتگویی با نشریه Fortune، ساتیا نادلا باری دیگر تکرار کرد که شرکت مایکروسافت برنامه‌ای برای خروج از تجارت گیم خود ندارد و می‌خواهد تا زمانی که بازار نیاز دارد به ساخت کنسول‌های Xbox ادامه دهد. بنابراین همان‌طور که در این نسل Xbox One عرضه شد، نسل بعد Xbox Scarlett منتشر می‌شود و این روال پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

اتاق نشیمن تنها مکانی نیست که افراد در آن به تجربه بازی‌ها مشغول می‌شوند بلکه مهم‌ترین مکان برای تجربه بازی‌ها محسوب می‌شود. ما هم‌چنان کنسول‌مان را دوست داشته و قصد داریم کنسول دیگری هم ساخته و عرضه کنیم. ما قصد داریم به این روال ادامه دهیم زیرا فکر می‌کنیم مخاطبین دوست دارند روی کنسول به بازی کردن بپردازند.

نادلا در رابطه با پلتفرم استریمی بازی نیز توضیح داد:

با استفاده از Xcloud ما می‌توانیم مخاطبینی که روی موبایل بازی می‌کنند را به تجربه عناوین بزرگ AAA دعوت کنیم. این مسئله امری فراتر و مهم‌تر از آن است که بگوییم بازی کردن روی کنسول‌ها غلط بوده یا خیر و یا منطقی به نظر نمی‌رسد. تنها بدین شرح است که این موضوع اکنون بزرگ‌تر و واضح‌تر شده و ما می‌توانیم از چنین پلتفرم‌هایی استفاده نماییم.

در رابطه با PC Gaming نیز همین طور بوده و در حالی که آن‌ها تاکنون رویکرد مشخصی برای Windows در نظر گرفته بودند قصد دارند برنانه‌ها و اقدامات بیشتری روی کامپیوترهای خانگی انجام دهند که تاکنون خبری از آن‌ها نبوده است. عرضه سرویس Xbox Game Pass برای کامپیوترها، تنها شروعی برای این استراتژی به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا