اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانکامپیوتر

تمدید زمان نهایی شدن خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت

شرکت Microsoft و اکتیویژن بلیزارد جهت ادامه دادن مذاکرات با سازمان تنظیم بازار و رقابت در بریتانیا (CMA)، زمان نهایی شدن این خرید را تا سه ماه دیگر تمدید کرده‌اند. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

شرکت Microsoft - Activision Blizzard

بیش از یک سال است که درخواست 69 میلیارد دلاری مایکروسافت برای تصاحب شرکت Activision Blizzard مورد بررسی نهادهای نظارتی قرار گرفته است. اینطور که به‌نظر می‌رسد، این خرید بالاخره طی ماه‌های آینده نهایی خواهد شد و به احتمال زیاد تا سه ماه دیگر، اکتیویژن بلیزارد بخشی از مایکروسافت خواهد بود.

مایکروسافت موفق شد تا با پیروزی در برابر سازمان FTC در دادگاه، چراغ سبز برای نهایی کردن این قرارداد را از سوی آمریکا دریافت کند. با این‌حال، روند مذاکرات با سازمان CMA بریتانیا همچنان ادامه دارد. به همین دلیل، مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد به‌طور رسمی از تمدید شدن مهلت قبلی نهایی شدن این خرید خبر داده‌اند.

طبق توافق جدیدی که صورت گرفته، این دو کمپانی حالا تا 18 اکتبر (26 مهر) فرصت دارند تا خرید را به پایان برسانند. اگر این اتفاق تا 29 آگوست (7 شهریور) رخ ندهد، مایکروسافت مبلغ 3.5 میلیارد دلار را به عنوان غرامت به اکتیویژن بلیزارد پرداخت خواهد کرد. همچنین در صورتی که این روند تا 15 سپتامبر (24 شهریور) زمان ببرد، رقم غرامت به 4.5 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

البته که سران مایکروسافت اعلام کرده‌اند که همچنان نسبت به نهایی شدن این خرید خوش‌بین هستند. با این‌ حساب، مایکروسافت طی هفته‌ها و ماه‌های آینده مذاکرات خود با CMA را ادامه خواهد داد تا نگرانی‌های این سازمان در خصوص خرید را برطرف سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا