اخبار بازی

MGS 5: The Phantom Pain یک بازی Sandbox مانند GTA نخواهد بود

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain برخلاف عناوین قبلی این مجموعه، با جهان باز (open-world) بودن به بازیکنان اجازه انتخاب نحوه پیشبرد ماموریت ها را خواهد داد، اما این به این معنی نیست بود که این بازی یک بازی Sandbox است.

آقای هیدئو کوجیما، کارگردان این بازی در مراسم E3 امسال در مصاحبه با سایت CVG گفت: "این بازی را نمی توان به طور قطع یک Sandbox مانند GTA نامید، بازی ای که در آن بتوانید به هرجا که خواستید بروید و هرکار که خواستید بکنید. این بازی اینطور نیست. در این بازی، شما وارد می شوید، ماموریت را به انجام می رسانید، و خارج می شوید. این ماموریت ها ساده هستند: نابود کردن چیزی، دستگیر کردن یا کشتن کسی و یا به دست آوردن چیزی. ماموریت ها از این لحاظ ساده خواهند بود."

"بازیکنان کاملا آزاد خواهند بود که زمان، راه و نحوه انجام ماموریت را انتخاب کنند. در خلال این ماموریت ها، یک داستان نیز روایت می شود. جدا از این ماموریت ها، کارهایی که بازیکنان می توانند انجام دهند محدود است، زیرا ماموریت ها بخش اصلی این بازی هستند.

"وقتی ما می گوییم که در حال ساخت یک بازی جهان آزاد هستیم، به نظر می رسد که قصد داریم کاری شبیه [شرکت راک استار] انجام دهیم، اما این بسیار متفاوت است. من سعی دارم یک بازی مبتنی بر نفوذ بسازم. بازی راک استار و دنیایی که ساخته واقعا تحسین برانگیز است، و در حقیقت من با دیدن تریلر نسخه PS4 بازی [GTA] دوباره غمگین شدم. البته این به طراحی بازی ربطی ندارد و یک احساس شخصی است. کیفیتی که در ترلر PS4 نشان داده شد واقعا تحسین برانگیز بود.

"در این زمینه، بازی ما با GTA کاملا متفاوت خواهد بود. در MGS شما ماموریت دارید، و من تلاش خواهم کرد که بیشترین لذت ممکن را در آزادی انتخاب نحوه انجام هر مرحله بگنجانم."

همچنین او درباره بخش چند نفره در نظر گرفته شده برای بازی گفت: "کسانی که بخواهند یک Mother Base با جزئیات بسازند، خواهند توانست این کار را در بازی و یا بر روی سایر دستگاه های هوشمند [مانند تلفن همراه] انجام دهند.

"نمی توانم در این باره زیاد صحبت کنم، اما کسانی که ارائه ما در E3 را دیده باشند، متوجه شدند که با حمله شدن به Mother Base بازیکن به پایان رسید. سایر بازیکنان می توانند به Mother Base شما نفوذ کنند، و شما هم خواهید توانست به Mother Base آنها نفوذ کنید."

این سخنان نوید یک بخش چند نفره مشابه سیستم چند نفره Dark Souls اما مبتنی بر مخفی کاری را می دهد.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain سال آینده برای PS4 ،X1 ،X360 و PS3 عرضه خواهد شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا