اخباراخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانکامپیوتر

ملاقات با مردگان از طریق هوش مصنوعی در عنوان فورتزا هورایزون ۵

بازی Forza Horizon 5 سال گذشته منتشر شد. عنوانی که موفق بود تا بازخورد های مثبت فراوانی را از نظر منتقدان و گیمران به دست آورد. در کنار تمام موارد خوب بازی، می‌توان از هوش مصنوعی آن به عنوان یکی از نکات «انقلابی» این سری نام برد. هوش مصنوعی که با یک الگوریتم پیشرفته از طریق «machine learning» نحوه رانندگی شما را یاد خواهد گرفت و در زمانی که در بازی حضور ندارید، در دنیای دیگر بازیکنان با نام و مهارت رانندگی شما به رقابت خواهد پرداخت.  با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

درایوآتار نام تکنولوژی استفاده شده در سری فورتزا موتور اسپورت و هورایزن است که از سال ۲۰۱۳ راه خود را به این عناوین پیدا کرد و برای اولین بار در عنوان فورتزا موتوراسپورت ۵ مورد استفاده قرار گرفت. این تکنولوژی از آن زمان تا به امروز با عرضه هر شماره پیشرفت کرده‌است و در فورتزا هورایزون ۵ هم شاهد استفاده مجدد آن به عنوان هوش مصنوعی در بازی هستیم. درایوآتار به شما اجازه خواهد داد تا با دوستانتان در حالت آفلاین به انجام بازی بپردازید. به این صورت که بازی با انجام هر مسابقه میزان مهارت و نحوه رانندگی بازیکنان را بررسی خواهد کرد و در ادامه از آن به عنوان هوش مصنوعی جایگزین برای زمانی که آن فرد در بازی حضور ندارد استفاده می‌کند. بدین شکل زمانی که ما به سراغ تجربه بازی می‌رویم، شاهد حضور دوستان خود به عنوان رقبا در دنیای بازی هستیم حتی اگر بازی را در حالت تک‌نفره تجربه کنیم.

اما این موضوع زمانی جالب تر می‌شود که با گذشت چندین سال از عرضه هر کدام از عناوین سری فورتزا و یا به عبارتی از سال ۲۰۱۳ تا به امروز، درایوآتار شما همچنان در حال رقابت با دیگر بازیکنان است و این هوش مصنوعی حتی در غیبت طولانی مدت بازیکن هم اطلاعات او را به خاطر می‌سپارد تا با گذشت چندین سال از عرضه بازی، همچنان با همان سبک و مهارت به رقابت بپردازد.

در اتفاقی جالب و تا حدودی ناراحت کننده، کاربری با نام جنت گارسیا موفق شده تا با هوش مصنوعی یکی از دوستانش که ماه‌ها قبل از دنیا رفته‌است، در عنوان فورتزا هورایزون ۵ ملاقات کند و با او به انجام مسابقه بپردازد.

او در خصوص لحظه دیدار با دوستش می‌گوید:

«بهش گفتم که چقدر زندگی بدون او برایم دردناک است و چقدر دلم برای با هم بودن تنگ شده‌است. اما حیف او قادر نبود تا به من جواب دهد. حدود یک ساعت با او در حال رانندگی بودم و حدود یک ساعت هم زمان برد تا او را در دنیای بازی پیدا کردم.»

آیا شما هم تجربه‌ای جالب از حضور یکی از دوستانتان در دنیای فورتزا را داشته‌اید؟

برای خواندن خبر های بیشتر در خصوص سری فورتزا هورایزون و بررسی این عنوان سایت بازی‌سنتر را دنبال کنید.

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا