اخبار بازی

Lightning ممکن است به عنوان مهمان در Final Fantasy های بعدی حضور داشته باشد

آقای Motomu Toriyama اخیرا برای تبلیغ Lightning Returns: Final Fantasy XIII به سنگاپور رفته است و Siliconera موفق شده مصاحبه ای درباره حضور Lightning در عناوین بعدی Final Fantasy و نقد های بازی، با ایشان انجام دهد.

 

 

آیا دوباره شاهد حضور Lightning در Final Fantasy خواهیم بود؟

آقای Toriyama: "در مورد Lightning باید بگویم که داستان او در Lightning Returns: Final Fantasy XIII به اتمام رسید و این بازی به نوعی نقش آخرین قسمت از سه‌گانه Final Fantasy XIII را ایفا می‌کند. اما ما می‌دانیم که شخصیت Lightning حتی در مقایسه با دیگر شخصیت های Final Fantasy  از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است. بنابراین امکان حضورش در Final Fantasy های بعدی وجود دارد، اما نه به عنوان شخصیت اصلی، بلکه به عنوان یک شخصیت مهمان."

 

 

عنوان Lightning Returns: Final Fantasy XIII به تازگی در غرب منتشر شده است. قبل از عرضه بازی نیز embargo از روی نقد های بازی برداشته شد و تاکنون شاهد دیدگاه های مختلفی در مورد Lightning Returns بودیم که بعضی از آن ها خوب و تعداد کمی هم بد بودند. به نظر شما، دلیل این نقطه نظر های مختلف چه بوده است؟

آقای Toriyama: "خب راستش، من هنوز فرصت دیدن این نقد ها را نداشته ام. اما، شخصا تصور می‌کنم شاید المان محدودیت زمانی با ایجاد محدودیت بر روی آزادی عمل بازیکن، مسبب این امر بوده است. در این بازی، سیستم مدیریت زمان، این‌گونه است که بازیکن باید دائما در حال حرکت باشد و در جهت افزایش محدودیت زمان و مدیریت آن، موضعی فعال و پویا داشته باشد.

 

من تصور می‌کنم، اگر به محدودیت زمانی بازی از دید مثبت نگاه کنیم و نیمه پر لیوان را در نظر بگیریم، بازیکنان با پیشروی در بازی، متوجه تفاوت های ظریف آن خواهند شد و پی خواهند برد که دلیل استفاده از این سیستم چه بوده است. قضیه ای که ما به آن پی بردیم این بود که حتی در ژاپن نیز، مدتی بعد از عرضه اولیه بازی [بعد از اینکه بازیکنان به تفاوت های ظریف بازی عادت کردند]، دیدگاه ها و عقاید در مورد بازی خوش بینانه تر شدند."

 

 

 

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا