اخبار بازی

کار کونامی با ساخت بازی‌های جدید کنسولی تمام نشده است

ساخت بازی‌های جدید کنسولی

شرکت کونامی به تازگی مدعی شده که کارش با ساخت بازی‌های جدید کنسولی حتی با وجود آن که بازی‌های موبایلی که در چند سال اخیر تولید کرده موفقیت فراوانی برای آن‌ها به همراه داشته، تمام نشده است.

ماسامی ساسو (Masami Saso) رئیس بخش اروپای شرکت کونامی در این باره اظهار کرد:

با وجود پلتفرم‌های جدیدی که در راه هستند، ما معتقد هستیم که بازی‌های باکیفیت کنسول‌های خانگی مهم‌ترین مسئله محسوب می‌شوند. ما ایده‌های خلاقانه و تکنولوژی را در بازی‌های کنسولی مورد چالش قرار داده و آن‌ها را درون دستگاه‌های دیگر اعمال می‌کنیم. بنابراین ما به تلاش برای تولید و ساخت بازی‌های جدید کنسولی ادامه می‌دهیم.

شرکت کونامی به مدت 5 سال متوالی به رشد و افزایش درآمد خود ادامه داده و این موضوع علیرغم انتشار تنها چند بازی کنسولی که شامل مجموعه سالیانه PES هم می‌شود صورت گرفته است. ساسو در ادامه اظهار کرد که این کمپانی هنوز آمادگی ندارد تا نسخه‌های جدیدی در دو فرنچایز Silent Hill و Metal Gear Solid معرفی کند. این شرکت در چند سال اخیر روی عناوین موبایلی تمرکز کرده و سری بازی فوتبالی Pro Evolution Soccer تنها بازی بزرگ کنسولی است که در حال کار و تولید قرار دارد. ساسو در ادامه تایید کرد که این کمپانی ژاپنی تعدادی پروژه معرفی نشده در برنامه خود دارد که جزو IPهای شناخته شده جهانی به شمار می‌روند.

سال گذشته شرکت کونامی 50 سالگی خود را جشن گرفت و اخیرا نیز چند مورد از بازی‌های کلاسیک خود از جمله Castlevania و Contra را ریمستر کرده است. حال آن که هم‌چنان برنامه‌ای برای بازگرداندن Silent Hill و Metal Gear Solid وجود ندارد. بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain آخرین نسخه اصلی از مجموعه MGS بود که در سال 2015 انتشار یافت و پس از آن هیدئو کوجیما به دلیل اختلافات داخلی از کونامی جدا شد و استودیو شخصی خود را تاسیس کرد. ناگفته نماند بازی اسپین‌آف Metal Gear Survive نیز سال گذشته ساخته و عرضه شد که البته نتیجه آن بسیار ناامیدکننده بود.

در طرف مقابل از سال 2012 تاکنون خبری از سری Silent Hill نیز نبوده است. اگرچه کونامی نام تجاری این مجموعه را مدتی پیش تمدید کرد که سبب گمانه‌زنی‌هایی پیرامون معرفی نسخه جدید آن شد اما تاکنون جزئیاتی از آن منتشر نشده است. پروژه Silent Hills که توسط هیدئو کوجیما نیز در حال توسعه قرار داشت پس از جدایی ایشان کنسل شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا