اخبار بازی

Konami در حال کار بر روی Metal Gear جدیدی است

کونامی در قالب بیانیه‌ای و به دنبال شایعات دیروز مبنی بر ترک آقای Kojima، تایید کرده که ایشان همچنان تا عرضه MGS5: The Phantom Pain در ماه سپتامبر، در ساخت این بازی دخیل خواهند بود. در ادامه با بازی سنتر همراه باشید.

 

شب گذشته گزارشی از Gamespot منتشر شد با این ادعا که قرار شده آقای Kojima و بقیه تیم مدیریتی Kojima Productions پس از رخ دادن اتفاقی که تحت عنوان «مشاجره‌ای بر سر قدرت» بین این بازی‌ساز مشهور و مدیران ‌رده‌بالای کونامی توصیف شده، کونامی را ترک کنند.

 

تاکنون که تاییدی رسمی مبنی بر ترک آقای Kojima منتشر نشده و خود Kojima نیز در توئیتر خود اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

 

در هر حال، این ناشر ژاپنی پس از بیانیه غیرواضح و مبهم دیروز، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرده و در جریان این کنفرانس تایید کرده که در حال کار بر روی Metal Gear جدیدی است. کونامی هم‌اکنون در حال استخدام تیم کاملا جدیدی بوده و به زودی آزمون‌هایی مقدماتی جهت استخدام این تیم که سازنده‌های Metal Gear جدید خواهند بود، برپا خواهد شد.

 

در این بیانیه آمده است که: «Konami Digital Entertainment پس از ]عرضه[ عنوان «MGSV: TPP» به ساخت و توزیع محتوای با کیفیت بالا در سری METAL GEAR ادامه خواهد داد. ما چشم‌انتظار و قدردان پشتیبانی همیشگی شما از سری METAL GEAR هستیم».

 

در ادامه: «از پشتیبانی همیشگی شما نسبت به محصولات و سرویس‌های KONAMI سپاس‌گذاریم».

 

به نظر می‌رسد که تغییراتی اساسی در کونامی در حال انجام است و شاید دلیل این ماجراها این باشد که سران کونامی معتقدند، کونامی باید در راس و همه‌کاره مسائل مربوط به برندسازی و تولیدات باشد، نه استودیوهای شخصی همچون Kojima Productions.

 

آپدیت:
آقای Hideo Kojima بیانیه‌ای در راستای بیانه Konami و به دنبال شایعات اخیر در رابطه با وضعیت کنونی خود در این شرکت بازی‌سازی ژاپنی منتشر کرده است که به شرح زیر است:

«می‌خواهم به طرفداران اطمینان خاطر دهم که من 100 درصد [در ساخت] Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain دخیل هستم و به کار بر روی این عنوان ادامه خواهم داد».

در ادامه: «من مصمم هستم که MGSV: TPP را به بهترین عنوانی که تا به حال کارگردانی کرده‌ام، تبدیل سازم. این عنوان را از دست ندهید!».

اظهارنظر Kojima از بیانیه کونامی پشتیبانی کرده و چیزی بر خلاف آن نمی‌گوید، اما هیچ اشاره‌ای به اینکه آیا او به همراه دیگر مدیران Kojima Productions در پایان سال جاری از کونامی جدا خواهند شد یا خیر، نمی‌کند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا