اخبار بازی

Konami: جایگاه Fifa به خاطر وجود PES است

سال ها از زمانی می گذرد که Pro Evolution Soccer در میان بازی های ورزشی حکمرانی می کرد و FIFA حرفی برای گفتن نداشت ولی بعد از عرضه این دو بازی در سال 2008 سکه برگشت و این بار FIFA بود که در صدر جدول فروش قرار گرفت و روز به روز PES از جایگاه خود فاصله گرفت. سرپرست تیم سازنده PES در اظهار نظری جالب می گوید که جاگاهی که در حال حاضر Fifa کسب کرده است فقط به دلیل وجود PES بوده که اظاهار نظر بسیار جالبی است.

Jon Murphy در مصاحبه خود با یوروگیمر می گوید: "کیفیت بازی های ما همیشه از آن ها جلوتر است ولی نتوانستیم در بحث فروش از آن ها پیشی بگیریم. " وی معتقد است که سازندگان FIFA به آن ها مدیون هستند و در این مورد می گوید: "به نظر من هنوز نتوانستیم که در این سبک نوآوری انجام بدیم ولی تیم سازنده FIFA هنوز باید چیزهایی را که ما انجام دادیم دنبال کنند. مردم نباید فراموش کنند که چگونه به چیزی که در حال حاضر در اختیارشان هست، رسیده اند و هم‌چنین نباید فراموش کنیم که تمام ابداعاتی که در گذشته توسط PES انجام شده است، توسط FIFA کپی شده است. شاید در بعضی موارد این موضوع اتفاقی باشد ولی در حال حاضر شما می بینید که آنها به کاری که ما در سال گذشته انجام دادیم واکنش نشان داده اند. به عنوان مثال امسال آن ها از هوش مصنوعی و گیم پلی به عنوان ویژگی اصلی عنوان جدید خود صحبت می کنند در حالی که این دقیقا همان چیزی بود که سال گذشته به عنوان ویژگی های کلیدی به آن اشاره کردیم. مطمئنا این اتفاقی نیست. "

در ادامه آقای Murphy میگوید که من این واقعیت که آن ها این سبک را گسترش داده اند را زیر سوال نمی برم ولی باید یادمان باشد که جایگاهی که FIFA در نسل جاری کسب کرده به خاطر PES بوده و این بدین معنی نیست که آنها همیشه این جایگاه را داشته باشند.

PES 2013 و FIFA 13 مثل هر سال آبان ماه امسال عرضه خواهند شد و می توان اطمینان داشت که این بار رقابتی جانانه بین این دو عنوان در خواهد گرفت.

منبع

داود سامانی

از رفیق زیاد شانس نیاوردم!Game

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا