اخبار بازی

کوجیما: استودیوی Kojima Productions مستقل باقی می‌ماند

هیدئو کوجیما، بازی‌ساز باسابقه دنیای ویدئوگیم بابت سوءتفاهم پیش آمده در مورد خریده شدن استودیوی Kojima Productions عذرخواهی کرده و گفته که استودیوی او مستقل باقی خواهد ماند. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

استودیو Kojima Productions

به‌دنبال خریدهای بزرگی مثل بلیزارد و بانجی توسط مایکروسافت و سونی، این روزها اخبار تصاحب استودیوها و ناشران یکی از داغ‌ترین مباحث دنیای بازی به‌شمار می‌رود. مدتی پیش شایعاتی مبنی بر این منتشر شد که سونی خرید بزرگ دیگری را انجام داده و آپدیت شدن بنر رسمی وب‌سایت نیز باری دیگر به این شایعات دامن زد. در بنر مورد بحث، تصویر بازی Death Stranding در کنار عناوینی قرار گرفته که سازندگان تمامی آن‌ها بخشی از مجموعه PlayStation Studios هستند.

در همین حال، هیدئو کوجیما نیز تصویر این بنر را در توئیتر خود به اشتراک گذاشت که باعث شد شایعه پیوستن Kojima Productions به استودیوهای پلی استیشن بیش از پیش قوت بگیرد. اما اندکی بعد، کوجیما در توئیت دیگری شفاف‌سازی کرد که استودیوی او مستقل باقی می‌ماند. او در این توئیت نوشت: «بابت سوءتفاهم پیش آمده متأسفم، اما Kojima Productions همیشه یک استودیوی مستقل بوده و این‌گونه باقی خواهد ماند.»

از طرف دیگر، شایعه همکاری کوجیما با مایکروسافت نیز از مدت‌ها پیش به‌گوش می‌رسد اما تاکنون هیچ چیزی به‌طور رسمی تأیید نشده است. به گفته منبع اصلی این شایعه یعنی جف گراب از رسانه ونچربیت، قرارداد بین کوجیما پروداکشنز و ایکس باکس برای ساخت این بازی انحصاری همچنان پابرجاست.

طبق شایعات، این پروژه از پایه برای کلاود گیمینگ ساخته خواهد شد و کیم سویفت (طراح سابق بازی Portal) با هدف کار کردن بر روی این بازی به مایکروسافت پیوسته است. مدتی پیش، مایکروسافت زیرمجموعه جدیدی به‌نام Xbox Cloud Gaming را برای استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس تشکیل داد که کیم سویفت رهبری آن را بر عهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا