اخبار بازی

Killzone 3 و خوش قولی های Guerrilla Games

نزدیک دو سال از عرضه Killzone 2 گذشت و در این مدت زمان نسبتا طولانی Guerrilla Games در پی بهبود مشکلات Killzone 2 و اعمال نسخه ارتقا یافته آن ها در نسخه سوم این بازی بود. بارها ما با مشکلاتی که Killzone 2 داشت رو به رو شدیم و حالا نوبت Guerrilla Games است که پاسخ قول های خود را در Killzone 3 به ما بدهد.
شاید شاخص ترین مشکلی که در Killzone 2 وجود داشت را بتوان لگ در کنترل بازی قلمداد کرد. شاید برای یک عنوان اول شخص به خصوص برای بازی که یکی از پرچم داران یک کنسول است، شکست در اعمال یک کنترل دقیق به یک مشکل بسیار جدی تبدیل شود. مشکلی که اگرچه با شدت و مقیاس کمتری در نسخه Multiplayer Beta وجود داشت اما حالا می توان با خیالی آسوده گفت که مشکل عمده ای که شاید تنها ایراد شاخص Killzone 2 بود حال بهبود یافته و می توان منتظر یک عنوان نرم، روان و زیبا بود.
آقای Mathijis de Jonge کارگردان Killone 3 در مصاحبه ای که با نشریه EDGE داشته است صراحتا به عمل کردن قول های خود درKillzone 3 و بهبود بخشیدن مشکلات نسخه قبل اشاره می کند  :

 

” در حالی که ما هنوز سرگرم آنالیز کردن فریم ریت بازی هستیم، در مقایسه ای که میان Killzone 2 و Killzone 3  انجام دادیم،  ماحصل کار ما نشان از بهبود یافتن مشکلات نسخه قبل دارد و بازی بسیار، سیال تر بازیکن را به عمق بازی می برد. همچنین اضافه کردن المان هایی مانند سر خوردن و کاور گرفتن و همچنین نبرد های تن به تن زیبا نیز به سیال تر شدن بازی کمک شایانی کرده است.”

Killzone_3_Aircraft_Battle 

شاید حرف های بالا و شاخصه های درخشان فنی Killzone 3 در کنار قابلیت سه بعدی شما را کاملا راضی کند، اما این همه خوش قولی های سازندگان بازی نیست. Herman Hulst این بار محیط های بازی را هدف قرار می دهد و به بازیکنان قول یک تجربه تکرار نشدنی در فضا ها و محیط های متنوع را می دهد.

” یکی دیگر از کارهایی که ما در این نسخه انجام دادیم تا در مقایسه با نسخه قبلی خود زیباتر به نظر برسد، افزایش سطح پیگیری بازی و تزریق تنوع به محیط های آن است، طوری که بازیکن در متن ماجرا محیط های متنوعی از خرابه های هلگان تا جنگل های دیده نشده و در نهایت نبرد در فضا را تجربه می کند.”

او دقیقا دست روی یکی دیگر از نکات منفی Killzone 2 گذاشت، شاید نتوان رنگ بندی تکراری و محیط هایی که بویی از تنوع نبرده بودند را به اندازه تاخیر در کنترل بازی منفی دانست اما به هر حال با دیده ها و شنیده های ما به نظر می رسد این بار با عنوانی متنوع و در عین حال نفسگیر رو به رو هستیم. وقتی به نکات بالا اضافه شدن Jetpack را نیز اضافه می کنیم متوجه خوش قول بودن Guerrilla Games و اهمیت بازخورد از طرف مخاطبین برای آنها می شویم.
به هر حال باید صبر کرد و دید این بار داستان خودخواهی ها و جاه طلبی های انسان ها در هلگان و نبرد تورات مانند آن ها در شماره سوم Killzone به کجا خواهد انجامید. Killzone 3 بیست و دوم فوریه سال جاری میلادی به صورت انحصاری برای PlayStation 3 عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا