اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانکامپیوتر

جان کارمک از خرید زنی‌مکس مدیا توسط مایکروسافت استقبال کرد

جان کارمک برنامه‌نویس و طراح سابق بازی‌های کلاسیک استودیوی اد سافتور شامل DOOM، , Wolfenstein و Quake است که در سال 2013 درگیر چندین پرونده قضایی با شرکت کارفرمای خود زنی‌مکس مدیا شده بود.

امروز بعد از اعلام خبر خرید شرکت مادر اد سافتور توسط مایکروسافت، کارمک در پست توییتر خود نوشت:

بسیار عالی! به نظر من مایکروسافت شرکت مادر بهتری برای آی‌پی‌های بازی است و آنها هیچ کینه‌‌ای از من به دل ندارند، پس این امکان وجود دارد که دوباره کار را بر روی بعضی از عناوین قدیمی خودم را شروع کنم.

کارمک در سال 2013 از استودیوی اد سافتور جدا شد تا به تیم شرکت آکیولس وی‌آر ملحق شود و اعلام کرد که دلیل جداییش بخاطر مخالفت شرکت مادر بتسدا، زنیمکس مدیا با عرضه‌ی بازی‌های است که وی برای هدست واقعیت مجازی در حال ساختن بوده.

این برنامه‌نویس مشهور بعداً درگیر یک پرونده‌ی قضایی بین شرکت زنی‌مکس و کمپانی مادر آکیولس، فیسبوک شد که در آن زنی‌مکس ادعا می‌کرد که آکیولس دارایی‌های معنوی این شرکت را در رابطه با واقعیت مجازی دزدیده است. دادگاه در نهایت کارمک را از اتهام مبرا کرد اگرچه در سال 2017 اینبار کارمک خود از شرکت زنی‌مکس شکایت کرد و ادعا کرد که این شرکت 22 میلیون دلار از مبلغ خرید استودیوی اد سافتور را به او بدهکار است که در ادامه در همان سال طرفین دعوی توانستند به توافق برسند.

جان کارمک سال پیش اعلام که از سمت خود به عنوان مدیر ارشد فنی در شرکت آکیولس کناره‌گیری می‌کند و از زمان آن تاکنون به عنوان یک مشاور ارشد فنی فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا