اخبار بازی

حدود ۹۰۰۰ نفر در صنعت بازی طی یک سال اخراج شده‌اند

طبق گزارش‌ها، تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۰۰۰ نفر در صنعت بازی، از کار بیکار شده‌اند.

این آمار از سوی توسعه‌دهنده بازی فرهان نور تخمین زده شده که کاهش‌های شغلی در صنعت را از ابتدای سال 2023 پیگیری کرده است.

تا 10 دسامبر (۱۹ آذرماه) پنج شرکتی که تا به امروز بیشترین کارمندان را در سال جاری اخراج کردند عبارتند از یونیتی (1165)، ByteDance (1000)، Embracer Group (964)، Epic (830) و آمازون (715).

کمپانی‌های دیگری هم بودند که در ۲۰۲۳ دست به اخراج‌های گسترده زدند، مانند: Microsoft، Sony، Ubisoft، Blizzard، Electronic Arts، Take-Two و …

جدیدترین قربانی این اخراج‌ها، استودیو Free Radical Design بود که تمام کارکنانش (حدود ۸۰ نفر) توسط امبرسیر اخراج شده و خود استودیو هم برای همیشه تعطیل خواهد شد.

سرکان توتو، مشاور صنعت اخیراً به GamesIndustry.biz گفت: «در صنعت گیم، اهمیت «کارایی» به طور چشمگیری در 18 ماه گذشته افزایش یافته است. اکنون احساس فوریت بسیار بیشتری برای صرفه جویی در هزینه ها و اداره سازمان های کوچک‌تر وجود دارد. همین باعث افزایش فشار بر مدیران عامل این صنعت برای اخراج کارمندان خود در امسال بوده است. همه این‌ها با این مفهوم اتفاق می‌افتد که «اگر ما این کار را نکنیم، رقبا ما را با کارآیی حذف می‌کنند» و افراد چپ و راست اخراج می‌شوند. همچنین این باور وجود دارد که اغلب مدیران عامل فکر می‌کنند 15 تا 20 درصد از کارکنانشان در هر مقطع زمانی مازاد هستند.»

نظر شما به عنوان مخاطب صنعت گیم درمورد این اخراج‌ها چیست؟ آیا به آن به چشم آفت این صنعت نگاه می‌کنید یا تنها راه نجات از مشکلات مالی استودیوها؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا