اخبار بازی

Homefront E3 2010 Impression

سیاست در بازی ها و فیلم ها چیز جدیدی نیست و عناوین بسیاری با این موضوع و هدف گیری های خاص ساخته شده اند. بازی های مثل Metal Gear Solid جنگ را نقد می کنند و سیاست های امریکا را زیر سوال می برند . اما آیا همه این موضوع ها منتهی به نقد امریکا، از جمله جنگ عراق و افغانستان می شود ؟ بازی جدید Kaos Studios در نقطه مقابل قرار گرفته و یک داستان کاملا سیاسی در جهت اهداف امریکا دارد.همین کافی است که بگویم CIA پشت ساخت این بازی است. Tae Kim نویسنده Homefront یکی از ماموران سازمان CIA است و دو نفر دیگر هم از این سازمان در پشت بازی دخیل هستند که هنوز اسمی از آنها برده نشده.

2_6

اما نوک تمام این نقدها به سمت چه کشوری است ؟ بگذارید قبل از پاسخ به این جواب نگاهی به سیاست بزرگ جهان نگاه کنیم. امریکا پس از بمباران هسته ای در ژاپن به همه جهان نشان داد سلاح های هسته ای چه قدرت بزرگی دارند. پس از آن فاجعه که حتی خود امریکا هم از آن پشیمان شده بود ، آژانسی تشکیل شد که تشکیلات هسته ای هر کشور را مورد بررسی قرار دهد تا دیگر با چنین مصیبت هایی رو به رو نشویم. دولت کره شمالی در چند سال گذشته رشد چشمگیری در زمینه سوخت و بمب های هسته ای داشته. این کشور قدرت نظامی خود را روز به روز افزایش می دهد و امریکا و کشورهای غربی جزو آژانس عقیده دارند باید جلوی این کشور را سریعا گرفت . همین موضوع برای کشور ما، ایران هم صدق می کند، ولی شواهد قوی وجود دارد که دولت کره شمالی دارای بمب اتم است.

و اما داستان Homefront چه ربطی به این موضوع دارد. ماجرا از این قرار است که در سال 2021 کره شمالی با بمب های اتمی و فسفری به امریکا حمله می کنند. از آنجایی که این حمله سریع و خیلی قوی است تمام قدرت نظامی امریکا فلج می شود و حال این مردم عادی هستند که اسلحه به دست از کشور خود دفاع می کنند. هیچ امیدی نیست، ارتش کره شمالی همه جای امریکا را فرا گرفته و با اسلحه های خطرناک و شیمیایی مردم این کشور را نابود می کند.

داستان کمی غیر منطقی به نظر می رسد، چطور ممکن است یکی از بزرگترین ارتش های دنیا این طور سریع از بین برود و کره شمالی طی چند روز قدرت کل امریکا را در دست بگیرد؟ از این موضوع که بگذریم به این پیام سیاسی از Homefront می رسیم. سیاست های پشت این بازی این حرف را می زند که اگر تا چند سال آینده جلوی کشورهای جهان سوم که به قدرت های هسته ای دسترسی دارند گرفته نشود نتیجه نابودی کل دنیا است. در تصاویر منتشر شده به وضوح این موضوع دیده می شود. امریکا قلب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دنیا است. کشوری که از هر نژادی در آن وجود دارد و در فیلم ها و بازی های زیادی به نمادی از کل دنیا و تمام فرهنگ ها نمایش داده شده. در Homefront ما مشاهده می کنیم پرچم های کره شمالی از پل ها و مجسمه های تاریخی امریکا آویزان است و سربازهای امریکایی با چشم بندهای پرچم کره شمالی مانند برده ها سلاخی می شوند. گذشته از این موارد اگر به لوگو بازی نگاه کنید در داخل کلمه Home پرچم امریکا را می بینید و در داخل Front پرچم کره شمالی.

3_4

از داستان و اهداف سیاسی بازی که بگذریم به گیم پلی آن می رسیم. THQ سرمایه گذاری زیادی روی Homefront انجام داده تا آن را به یک فرنچایز پرفروش همانند Call of Duty تبدیل کند که نتیجه تبلیغ های فراوان آن است. گیم پلی خیلی شبیه به Call of Duty است. باید در نقش یک سرباز تازه کار نیروهای کره شمالی را از وطن خارج کنید . برای اولین بار ما در این بازی نمایش بمب های فسفری را می بینیم. بمب هایی که سازمان ملل پس از استفاده اسرائیل در فلسطین به شدت آنها را محکوم و ممنوع کرد. این بمب های رنگی در آسمان منفجر شده و با تماس با بدن شما را زنده زنده می سوزاند. می توانید از این سلاح های کشتار جمعی برای نابودی دشمن استفاده کنید و البته آها هم توانایی استفاده از این بمب ها را دارند.
ماشین های بزرگی به نام  Goliath دارید که نوعی تانک پیشرفته است و می تواند بمب های بزرگی را بر سر دشمن خراب کند و حتی با ایجاد صدا آنها را بترساند.

نبردها بزرگ ، پر سر و صدا ، پرهرج و مرج و سینمایی کار شده. طراحی کرکترها و انیمیشن حتی با این که بازی قرار است در فوریه 2011 عرضه شود بازهم عالی طراحی شده اند  . متاسفانه جلوه های آتش خیلی ضعیف هستند و امیدواریم تا زمان عرضه این مشکلات هم حل شوند. خیلی سخت است که راجع به Homefront بدون بخش چند نفره آن صحبت کرد ، ولی THQ قصد دارد تا ماه آگوست حرفی از بخش چند نفره نزند ، ولی با توجه به سابقه سازندگان در ساخت عنوانی مثل Battlefield با بخش چند نفره بزرگ  Frontlines: Fuel of War می توان منتظر بازی قوی در این قسمت باشیم.

در کل چیز زیادی از Homefront نشان داده نشده ولی با توجه به زمان باقی مانده برای سازندگان پیش بینی می شود با عنوان جالبی از THQ رو به رو باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا