اخبار بازی

Heavy Rain E3 Impressions

از زماني كه Heavy Rain به نمايش در آمده بسياري منتظر اين بازي هستند تا ببينند مه David Cage چه كرده و به قول خود چه سنت شكني در صنعت بازي به وجود آورده .اين بازي كه به قول خود Cage بيشتر به جنبه ي هنر ديده مي شود در يك حركت عجيب در كنفرانس سوني وجود نداشت و خود نمايشي جداگانه داشته كه صد البته بسيار زيبا بود.

بار ديگر Cage مرحله “Mad Jack.” را اجرا كرد ولي باتوجه به Dynamic بودن بازي شما شاهد حالت ديگري از اين مرحله بوديد كه با نمايش هاي قبلي تفاوت بسياري داشت.

حركت اصلي در گيم پلي اين بازي روايت داستان است كه با يك سري وقايع درگير كننده پيگيري مي شود.
بار ديگر Madison دوست داشتني پس از E3 سال پيش كه در يك Techdemo نشان داده شد بازگشته ولي اين بار در يكي از مراحل اصلي بازي.Cage قبل از نشان دادن بازي يك پيشينه كوتاه در مورد شخصيت Madison و روايتي اندك از داستان قبل از اين مرحله روايت كرد كه ما با يك نمايش گنگ رو به رو نباشيم.

Madison دچار رنج عصبي است و سختي هاي زيادي كشيده و همچنين مشكل خواب دارد او به دلايلي فقط مي تواند در Motel ها بخوابد !.همچنين او يك جورناليست و عكاس است كه با اين علايق او كمك بسزايي در كار او بخصوص پرونده Origami Killer دارد.

مانند هميشه Cage داستان را روايت مي كرد و Guillaume de Fondaumiere كاراكتر را كنترل مي كرد.كنترل Madison بسيار راحت بود و بدن لاغر او بسيار نرم حركت ميكرد.موهاي كوتاه او بسيار برازنده او است و چشمان قهوه اي او بسيار زيبا است و پوست نرم و قشنگ او چهره اي واقعي براي او ساخته.

بازي اين بار در يك كلوب شبانه اتفاق مي افتد رقص نورهاي ديوانه كننده و موسيقي تكنو جو خاصي به اين كلوب داده بود.
مديسون خيلي با دقت و احتياط وارد كلوب مي شود و خيلي مواظب جمعيت حاظر در آنجا است او به سمت بار موجود در طرف ديگر كلوب ميرود.كيج در ادامه مي گويد اين محيط كلوب بسيار شبيه محيط Madjack است مخروبه و از شكل افتاده.
هدف در اين مرحله پيدا كردن Paco Mendes صاحب اين كلوب است و بازجويي كردن از او كه اطلاعات زيادي در مورد يك پرونده خطر ناك دارد.بعد از اين كه Paco را مديسون در بخش VIP كلوب پيدا كرد سعي كرد در اطراف كلوب چرخي بزند و مشغول فكر كردن در اين مورد شد كه چطور توجه او را جلب كند. در اين جا هنر كيج باز به نمايش در آمد و صحنه به دو تيكه تقسيم شد. در قسمتي از اين تكه ها ما Paco را مشاهده مي كينم كه مشغول ديد زدن دختري مو بور در قسمت raised platform است. Paco در گوش Bodygaurd خود پچ پچي مي كند و گارد او به سمت دختر حركت مي كند تا او را براي Paco بياورد و اينجاست كه فكري به ذهن Madison ميرسد.

مديسون به سمت پلتفرم حركت ميكند و اينجا است كه مرحله رقص آغاز مي شود .با فشار دادن دكمه L1 حركت رو به بالاي سر را مشاهده مي كنيم با زدن دكمه X مديسون باز ميله ي پلتفرم بالا مي رود و مي رقصد . اين قسمت بسيار شبيه بازيهاي ريتميك شده در طول اين قسمت دكمه هاي زيادي ميايند و مشا بايد با زدن آنها در زمان مناسب برقصيد.
مديسون همچنان در حال رقص است و متوجه مي شود كه Paco هيچ ابراز علاقه اي به او نمي كند . مديسون مي فهمد كه بايد كمي س…ك…س…ي تر باشد .به همين جهت او به سمت اتقاق استراحت زنها مي رود و مقابل آينه مي ايستد . در اينجا 5 اختيار عمل در قسمت بالا تنه است شما مي توانيد رژ لب و خط لب استفاده كنيد او همچنين قسمت پاهاي خود را خيلي … تر مي كند و حالا او ظاهري كاملا هرزه مانند دارد.

پس از اينكه مديسون از كار خود راضي شد دوباره به سمت پلتفرم حركت مي كند تا رقص خود را آغاز كند . حالا ديگر Paco توجهش به مديسون جلب مي شود و مي خواهد كه با او در فضايي خصوصي تنها باشد.
وقتي مديسون و Paco به اتاقي ميروند موزيكي آرام پخش مي شود و ما واقعا مي اونيم بگوييم كه بايك فيلم س…ك…س…ي طرف هستيم.
مديسون در ادامه با لباسي بدشكل براي Paco ميرقصد و توجه او را جلب مي كند و سپس با يك وسيله بر سر او مي كوبد و Paco بي هوش مي شود.

وقتي Paco از خواب بلند مي شود متوجه مي شود كه به صندلي بسته شده و مديسون با اسلحه اي رو به روي او ايستاده.

Paco در ابتدا اصلا به نظر نگران نمي آيد زيرا فكر مي كند مديسون شليك نمي كند .با استفاده از SixAxis شما مي توانيد سيلي هاي مكرري به Paco بزنيد.در اين زمان گارد Paco به در ضربه اي ميزند و سوال مي پرسد آيا همه چيز خوب است. مديسون اسلحه را محكم به پيشناني Paco ميفشارد و او را مجبور مي كند كه بگويد همه چيز خوب است.
حال مديسون با استفاده از دستگاه شوك به او شوك وارد مي كند و همچنين بيضه هاي او را ميفشارد و از او بازجويي مي كند. پس از اينكه مديسون چيزي كه مي خواست به دست آورد محل را ترك مي كند.

دمو در اينجا به سرعت تمام شد ولي همين مقدار هم فوق العاده بود .در اين مرحله ما شاهد صحنه هاي quick time events نبوديم ولي چيز مهم اين است كه شما اين مرحله را هرجور كه ميخواهيد انجام ميدهيد و تمام كارهارا خودتان مي كنيد حتي رژ لب ماليدن را.

2 كاراكتر قابل بازي ديگر هم وجود دارد كه هيچ چيزي از آنها نشان داده نشد. و قرار است اين اتفاق در Tokyo Game Show امسال اتفاق بيفتد.

چيزي كه از بازي به نمايش در آمده بود تنها 75% كار ساخت آن تمام شده بود وCage اشاره كرد كه مكانهاي زياد ديگري هم در بازي خواهد بود.

اين بازي در سال 2010 بطور انحصاري قرار است براي PS3 عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا