اخبار بازی

هکرها به سونی کمک کردند تا اکسپلویت PS Portal برطرف شود

یکی از مهندسان گوگل که به هک پلی‌استیشن پورتال برای اجرای آفلاین بازی‌های PSP کمک کرده بود، می گوید که تیم او اکنون به سونی برای رفع این سوء استفاده کمک کرده است.

پورتال دستگاهی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازیهای کنسول PS5 خود را از طریق Remote Play روی PS Portal استریم کنند تا بتوانند بدون نیاز به تلویزیون بازی کنند. به این ترتیب، نسخه استوک سخت افزار PS Portal هیچ گزینه‌ای برای ذخیره و یا اجرای بازی های فیزیکی ارائه نمی دهد و فقط میتواند بازیها را استریم کند.

با این حال، در ماه فوریه، Andy Nguyen، محقق آسیب‌پذیری ابری در شرکت گوگل، فاش کرد که او و تیم کوچکی از دیگر مهندسان گوگل توانسته‌اند دستگاه را هک کنند تا بازی‌ها به صورت محلی روی دستگاه PS Portal اجرا شوند و همچنین توانستند شبیه‌ساز PSP را به صورت آفلاین اجرا کنند.

روز دوشنبه، پورتال پلی استیشن به‌روزرسانی جدیدی، نسخه 2.06، دریافت کرد. Nguyen در شبکه اجتماعی X تأیید کرد که این به‌روزرسانی حاوی یک اصلاح برای هک است و یکی از  اعضای تیمش به سونی در شناسایی آن کمک کرده است. Nguyen نوشت: ما مسئولانه مشکلات را به پلی استیشن گزارش کردیم. اشکالات در 2.06 رفع شدند.

قبل از پیوستن به گوگل، Nguyen قبلا جیلبریک‌های PS Vita را منتشر کرده بود و آسیب پذیری‌های PS4 را افشا کرده بود. با این حال، در زمان اعلام اولیه هک پورتال، Nguyen به صراحت اعلام کرد که تیم او قصد ندارد جزئیات آن را برای عموم منتشر کند. در واقع، با توجه به نقش فعلی او در گوگل به عنوان یک محقق آسیب‌پذیری ابری، به نظر واضح می‌رسد که هک پورتال توسط Nguyen صرفاً برای برجسته‌کردن روشی است که نشان میدهد دستگاه‌هایی که به ظاهر فقط برای استریم طراحی شده‌اند، می‌توانند برای اجرای نرم‌افزار به صورت محلی مورد سوء استفاده قرار گیرند.

پس آپدیت دستگاه، Nguyen با انتقاد برخی از بازیکنان روبرو شد که می خواهند بدانند چرا او به جای ارائه آن به عموم، به سونی کمک کرد تا این اکسپلویت را برطرف کند. او توضیح داد که اگر اکسپلویت را به صورت عمومی منتشر می‌کرد، سونی در نهایت آن را برطرف می کرد و گزارش آن آسیب‌پذیری، کار درستی‌تری بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا