اخبار بازی

گزارش: بازی Horizon Zero Dawn تبدیل به سه‌گانه خواهد شد

طبق گزارشی که به‌تازگی از سوی وبسایت VGC منتشر شده، به‌نظر می‌رسد استودیو Guerilla Games قصد دارد بازی Horizon Zero Dawn را به مجموعه‌ای سه‌گانه تبدیل کند.

بازی Horizon Zero Dawn

امروز گزارش جالبی منتشر گشت که VGC در آن، مدعی شد چند منبع مختلف اطلاعاتی از برنامه‌های شرکت سونی برای ادامه بازی Horizon Zero Dawn را در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند. قبل از اینکه به گزارش منتشر شده نگاهی بی‌اندازیم، باید توجه داشته‌باشیم که این اطلاعات غیر رسمی هستند و فعلا در حد شایعه باقی می‌مانند. 

در این گزارش، ذکر شده که از همان ابتدا استودیو Guerrilla Games قصد داشته که بازی Horizon Zero Dawn را تبدیل به مجموعه کند و حتی داستان نسخه‌های مختلف نیز نوشته شده‌است. با اینحال، شرکت سونی بعد از عرضه نسخه اول و موفقیت آن با برنامه‌های این استودیو موافقت کرده و چراغ سبز را نشان داده‌است. نسخه اول بازی توانست به فروش بیش از 10 میلیون نسخه‌ای برسد و همچنین جایزه بهترین دستاورد اوریجینال را در بفتا کسب کند.

در بخش بعدی گزارش آمده‌است که ساخت Horizon Zero Dawn 2 بلافاصله پس از عرضه نسخه اول و در سال 2017 آغاز شده‌است. پلتفرم هدف سازندگان برای نسخه دوم بازی در ابتدا کنسول PlayStation 4 بوده اما در حال حاضر این استودیوی هلندی تنها بر روی کنسول نسل بعدی پلی استیشن تمرکز دارد. طبق گفته‌ها، این بازی وسعت بسیار بزرگی دارد و بازیکنان در امر گشت و گذار در محیط از آزادی عمل فراوانی برخوردار خواهند بود.

بازی Horizon Zero Dawn

همچنین، این گزارش از وجود بخش Co-op در Horizon Zero Dawn 2 خبر داد که توجهات زیادی را به‌خود جلب کرده‌است. با اینحال، هنوز معلوم نیست که مراحل داستانی نیز به‌شکل آنلاین قابل بازی است یا خیر. در مقطعی، گوریلا گیمز برنامه داشته تا نسخه پیش‌نمایشی را از این بخش منتشر کند که در آن، بازیکنان بتوانند تمام پیشرفت‌های خود را به بازی اصلی منتقل کنند. اما منبع VGC مطمئن نیست که برنامه عرضه آن همچنان پابرجاست یا خیر.

سازندگان بخش کواپ را در اصل برای نسخه اول بازی در نظر گرفته‌بودند، ولی در نهایت تصمیم گرفته‌شد که تیم توسعه‌دهنده تمرکز خود را روی دیگر المان‌های بازی بگذارد. به‌نظر می‌رسد سونی نیز به افزودن بخش آنلاین به بازی تمایل دارد.

در کنار آگهی‌های شغلی به اشتراک گذاشته‌شده توسط کارمندان گوریلا گیمز در روزهای اخیر که خبر از ساخت این عنوان می‌داد، مقامات ارشد سونی و استودیوی سازنده نیز بارها از علاقه خود به کار بر روی دنباله Horizon Zero Dawn و تبدیل این بازی به یک مجموعه بزرگ صحبت کرده‌بودند. طرفداران زیادی انتظار دارند با معرفی کنسول PlayStation 5، این بازی نیز رونمایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا